Perfect onderhouden 406 Coupé te koop

Plaats hier jouw advertentie als je iets wilt verkopen.
gerardv
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 20 jul 2008, 13:45

Perfect onderhouden 406 Coupé te koop

Ongelezen bericht door gerardv »

Wegens omstandigheden te koop aangeboden een perfect onderhouden peugeot 406 Coupé V6 automaat pack, rood lederen bekleding uit mei 1998, 71000 km. De coupé is in Nederland gekocht maar wegens verhuizing naar Frankrijk ingeschreven onder Frans kenteken. Alle onderhoudsbeurten zijn nauwgezet uitgevoerd door officiële Peugeot-dealers; zowel in Nederland als Frankrijk.
De eigenaar wenst de auto alleen te verkopen aan een echte Peugeot liefhebber.

NB: De eigenaar heeft zelf geen toegang tot internet en heeft mij gevraagd om dit voor hem te regelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Coupedriver
Beheerder
Berichten: 204
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 22:22
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Perfect onderhouden 406 Coupé te koop

Ongelezen bericht door Coupedriver »

De eigenaar wenst de auto alleen te verkopen aan een echte Peugeot liefhebber
Ik denk dat die hier wel te vinden zijn :-D.
Erg aantrekkelijke km stand, jammer dat ik niet zoveel centjes heb liggen op dit moment.

Wat voor richtprijs denk je aan en is het makkelijk heb terug te zetten onder Nederlands kenteken?

Gr coupedriver
Gas met die zooi!@
gerardv
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 20 jul 2008, 13:45

Re: Perfect onderhouden 406 Coupé te koop

Ongelezen bericht door gerardv »

Een richtprijs zal ik vanavond melden; het terugzetten op NL-kenteken is op zich niet zo'n toer omdat ik vermoed dat het oude nog wel ergens bij de RDW bekend is.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Perfect onderhouden 406 Coupé te koop

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Als de auto niet geregistreerd staat op een nederlands kenteken dan mag je er in nederland in principe niet mee rijden. Wil je er wel mee rijden dan moet de auto geregistreerd worden bij de RDW en moet er BPM betaald worden. De BPM kan berekend worden door even de site van de belastingdienst te checken op "BPM afschrijvingstabel". Mijn inschatting is dat deze auto inclusief BPM behoorlijk aan de prijs zal zijn en wellicht is het goedkoper om gewoon een nederlandse coupe aan te schaffen.
Gebruikersavatar
ELIMINATOR
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 15:10

Re: Perfect onderhouden 406 Coupé te koop

Ongelezen bericht door ELIMINATOR »

TrafficBandit schreef:Als de auto niet geregistreerd staat op een nederlands kenteken dan mag je er in nederland in principe niet mee rijden. Wil je er wel mee rijden dan moet de auto geregistreerd worden bij de RDW en moet er BPM betaald worden. De BPM kan berekend worden door even de site van de belastingdienst te checken op "BPM afschrijvingstabel". Mijn inschatting is dat deze auto inclusief BPM behoorlijk aan de prijs zal zijn en wellicht is het goedkoper om gewoon een nederlandse coupe aan te schaffen.
Op deze auto is geen BPM meer verschuldigd. BPM wordt berekend over de eerste 100 maanden, dus 8 jaar en 4 maanden. Aagezien deze auto van 1998 is (dus 10 jaar), is er geen BPM meer verschuldigd. Je moet dus alleen even bij het RDW vragen wat overschrijven (plus APK) kost van een Nederlands kenteken. Ik meende iets rond de 150 euro. Ook heb je in dit geval geen Certificaat van Overeenstemming nodig, omdat in 1998 dit nog niet aan de orde was en de auto al een typegoedkeuring voor Europa heeft.
ELIMINATOR, 2 liter, 126 kW - 171 pk, 252 Nm, 225 geijkte kilometers per uur. Binnenkort ook een spaghettispruitstuk, dus nog meer pk's.
gerardv
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 20 jul 2008, 13:45

Re: Perfect onderhouden 406 Coupé te koop

Ongelezen bericht door gerardv »

ELIMINATOR schreef: Op deze auto is geen BPM meer verschuldigd. BPM wordt berekend over de eerste 100 maanden, dus 8 jaar en 4 maanden. Aagezien deze auto van 1998 is (dus 10 jaar), is er geen BPM meer verschuldigd. Je moet dus alleen even bij het RDW vragen wat overschrijven (plus APK) kost van een Nederlands kenteken. Ik meende iets rond de 150 euro. Ook heb je in dit geval geen Certificaat van Overeenstemming nodig, omdat in 1998 dit nog niet aan de orde was en de auto al een typegoedkeuring voor Europa heeft.
Klopt, zojuist nagevraagd bij de douane. Zij zeggen zelfs dat BPM een éénmalige belasting is en derhalve niet weer hoeft te worden betaald bij herinvoering. Het is ook zo dat het originele kenteken kan worden aangevraagd.
gerardv
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 20 jul 2008, 13:45

Re: Perfect onderhouden 406 Coupé te koop

Ongelezen bericht door gerardv »

Coupedriver schreef:

Wat voor richtprijs denk je aan en is het makkelijk heb terug te zetten onder Nederlands kenteken?

Gr coupedriver
Richtprijs volgt vrijdagavond,

Gr. Gerardv
gerardv
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 20 jul 2008, 13:45

Re: Perfect onderhouden 406 Coupé te koop

Ongelezen bericht door gerardv »

Het heeft even langer geduurd daar de huidige eigenaar een zware behandeling moest ondergaan in het ziekenhuis.

De richtprijs is gesteld op € 12000,-. De auto is in onberispelijke staat, heeft kortgeleden een grote beurt ondergaan (distributieriemen etc.) en heeft gezien zijn lage kilometerstand een behoorlijk streepje voor op diverse andere coupés die ik heb gezien op internet.

Invoeren is geen probleem daar de auto inderdaad zijn typegoedkeuring al heeft gehad en op zijn oorspronkelijke kenteken kan worden gezet.

Gr, Gerardv
Gebruikersavatar
Smit
Berichten: 96
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 00:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Perfect onderhouden 406 Coupé te koop

Ongelezen bericht door Smit »

gerardv schreef:Het heeft even langer geduurd daar de huidige eigenaar een zware behandeling moest ondergaan in het ziekenhuis.

De richtprijs is gesteld op € 12000,-. De auto is in onberispelijke staat, heeft kortgeleden een grote beurt ondergaan (distributieriemen etc.) en heeft gezien zijn lage kilometerstand een behoorlijk streepje voor op diverse andere coupés die ik heb gezien op internet.

Invoeren is geen probleem daar de auto inderdaad zijn typegoedkeuring al heeft gehad en op zijn oorspronkelijke kenteken kan worden gezet.

Gr, Gerardv
Het kan aan mij liggen, maar ik vind dit wel veel geld voor een 98'er V6 pack, ondanks de lage km stand.
EDIT: ik trek mijn reactie terug, ik zie op MP wat de v6'en kosten die lage km's hebben, voor onder de 12.000 vind je niet snel iets dat te vergelijken is me deze coupe
gerardv
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 20 jul 2008, 13:45

Re: Perfect onderhouden 406 Coupé te koop

Ongelezen bericht door gerardv »

:?: Wat is MP?

Het is moeilijk een prijs te bepalen omdat de auto te oud is om het via de ANWB koerslijsten te doen. De lage km-stand is echter wel om te zetten in een waarde als je koers neemt van een auto uit 2001 en daar de prijs opvraagt van een auto met bijv. 180.000 km t.o.v. 71.000. Dat afgezet tegen div. auto's die momenteel op internet te koop worden aangeboden, vind de eigenaar dit een correcte prijs.

GR. gerardv.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten