Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI

Plaats hier jouw advertentie als je iets wilt verkopen.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI

Ongelezen bericht door RAH »

Welke foutcode krijg je dan? P0235 of P0245? Ik heb er ook af en toe last van. Meestal inderdaad in de 2e of 3e versnelling bij een vlotte acceleratie. En daarbij is me ook opgevallen dat het sneller gebeurd als de auto even heeft stilgestaan of langzaam heeft gereden. Bijvoorbeeld het eerste optrekken na het tanken of na een stuk file te hebben gereden die snel oplost. Met continue flink doorrijden heb ik geen last.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
renste1
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 04 mar 2011, 07:55

Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI

Ongelezen bericht door renste1 »

Was vraag die al langer stond, waar lees jij die foutcodes uit? Als ik in pp2000 storing uitlees krijg ik bijv, turbodruk te hoog maar geen code?..
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI

Ongelezen bericht door RAH »

Een beetje door klikken in pp2000. Elke foutcode kun je nog verder inzien. Volgens mij door F6 te toetsen. Dan krijg je niet alleen de foutcode te zien, maar ook nog andere parameters zoals toerental, gemeten druk enz.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
renste1
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 04 mar 2011, 07:55

Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI

Ongelezen bericht door renste1 »

Zal eens gaan spelen en kijken hoever ik kom, heb nu alle foutcodes gewist dus weet niet hoever ik kom.
Wordt vervolgd.
renste1
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 04 mar 2011, 07:55

Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI

Ongelezen bericht door renste1 »

Vandaag dus weer foutmelding na vanaf laag toerental op te trekken door cruise control aan te zetten.

Kon met F6 inderdaad uitlezen, zo leer je elke dag weer.
Was echter geen turbodruk te hoog maar:

Controle hoge druk brandstof, druk lager dan voorgeschreven met code P1112.

In de foutcodetabel hebben ze het dan echter over:
Intake air temperature/ sensor intermittant low voltage.

Welke sensor hebben ze het dan over?

Of kan het de regelklep van de hogedrukpomp zijn? (Waarvan Nies uit voorzorg de O ring had vervangen) kwam die fout toevallig ook tegen bij een thema uit de AMT waarbij 307 hetzelfde probleem had. O ring op regelklep beschadigd waardoor druk niet snel genoeg opgebouwd werd.

Wie heeft tips?

Groeten Rene
renste1
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 04 mar 2011, 07:55

Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI

Ongelezen bericht door renste1 »

Werd nog volgende aangegeven:

Toerental 2088rpm
722 bar druk
Drukregelaar 79.6%
Stroomsterkte 459mA
Brandstoftemp 35graden
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI

Ongelezen bericht door RAH »

Geen idee wat de code betreft, maar die druk, 722bar is volgens mij veel te weinig. Volgens mij moet dat minstens het dubbele zijn.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
renste1
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 04 mar 2011, 07:55

Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI

Ongelezen bericht door renste1 »

Vandaag weer fout p1112 , schijnt toch wel veel voorkomende fout te zijn.
Nu bij 2409RPM EN 878Bar.

Ga eerst de O ringen van de hogedrukregelklep vernieuwen, had nicowico ook uit voorzorg gedaan.
Weet niet of hij deze fout al eens gehad heeft.
Gebruikersavatar
Nicowico
Support
Berichten: 747
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 11:08

Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI

Ongelezen bericht door Nicowico »

Wat gebeurt er dan als je die foutcode krijgt. Gaat hij in noodloop en blijft hij in noodloop of rijdt hij na enige tijd weer normaal?
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI

Ongelezen bericht door RAH »

Ik heb die fout nog nooit gehad. Zoals al geschreven, wel af en toe P0235 en P0245. Bij de eerste gaat de auto even in noodloop, tot het gas wordt losgelaten. Daarna gaat het weer als vanouds. Bij de tweede, de P0245 blijft de auto in noodloop. Gelukkig komt dat maar heel zelden voor.

Die O ringen heb ik overigens al vervangen. 20.000 of 40.000 kilometer terug. De oude zagen er bij mij nog redelijk uit. Ook geen echte verbetering gemerkt, maar wel blij dat ik het gedaan heb. Wat werk betreft stelt het ook niet zoveel voor, zeker niet als je toch een nieuw brandstoffilter plaatst. Daarbij haal ik altijd het hele filterhuis weg en maak die van binnen schoon. Als dat ding weg is kan je er redelijk bij.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 8 gasten