Koplampen nieuw

Plaats hier jouw advertentie als je iets wilt verkopen.
Plaats reactie
Tigerworx
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 13:43

Koplampen nieuw

Ongelezen bericht door Tigerworx »

Hoi allen - mijn vrouw en ik hebben een bedrijf waarmee we dingen (van hoge kwaliteit) in China laten produceren.

Nu zit ik te denken: wat nu als we de vóór glaasjes van de Valeo koplampen opnieuw laten produceren in China. We hoeven er in principe geen winst op te maken, maar we willen er ook geen verlies op draaien.

Ik heb al even rondgekeken, en ik denk dat ik minimaal 500 links en 500 rechts moet laten produceren, anders hebben ze geen zin om een mal te maken voor ons.

Dus bij dezen een polletje naar interesse: wie zou er interesse hebben in een nieuwe koplamp (voorscherm)?
Nieuwe voorbumper nodig? PM me ff, heb er nog een paar
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Koplampen nieuw

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Op mister-auto.nl kan je de hele koplamp nieuw bestellen voor 69 euro. Denk dat het lastig wordt om het zelf goedkoper te regelen. Bovendien, aan wie ga je 500 koplampglazen slijten? Er zijn in totaal nog maar minder dan 1000 coupes op de weg in nederland?
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Koplampen nieuw

Ongelezen bericht door RAH »

Ik weet niet of die koplampen van mister-auto.nl van behoorlijke kwaliteit zijn, maar ik heb wel ervaring met het opmaken van de koplamp (ooit conversie gedaan van de H7 projector naar een D2S bi-xenon projector). En dat openmaken, gaat niet makkelijk, ook niet als de koplamp goed warm is en de lijm/kit dus soepel zou moeten zijn.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Tigerworx
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 13:43

Re: Koplampen nieuw

Ongelezen bericht door Tigerworx »

Ik heb die lampen op mister auto besteld, maar dan krijg je gewoon een normale Peugeot 406 koplamp, die, zoals jullie weten, niet past. Foutje in hun systeem denk ik.

Dus volgens mij is er voor Peugeot 406 coupe liefhebbers (zijn die er nog?) maar 1 optie: koplampen van de sloop halen en die polijsten. Dat polijsten kan je eigenlijk maar 1x doen. Dus over een paar jaar rijdt iedere coupe met gele koplampen.
Nieuwe voorbumper nodig? PM me ff, heb er nog een paar
Tigerworx
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 13:43

Re: Koplampen nieuw

Ongelezen bericht door Tigerworx »

RAH schreef: vr 26 aug 2022, 12:16 Ik weet niet of die koplampen van mister-auto.nl van behoorlijke kwaliteit zijn, maar ik heb wel ervaring met het opmaken van de koplamp (ooit conversie gedaan van de H7 projector naar een D2S bi-xenon projector). En dat openmaken, gaat niet makkelijk, ook niet als de koplamp goed warm is en de lijm/kit dus soepel zou moeten zijn.
Ja het liefst zou ik een hele unit laten maken, maar dat is financieel niet haalbaar denk ik. Maar het animo in Engeland was nog lager dan hier, dus ik denk dat het hele project niet doorgaat.....
Nieuwe voorbumper nodig? PM me ff, heb er nog een paar
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Koplampen nieuw

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ik heb nog een setje koplampen van mijn oude coupe liggen. Het glas zag er afgezien van wat steenslag (mag ook wel na 405000 km) eigenlijk nog prima uit. Wat wel een probleem is, is de reflector, die wordt dof en daardoor neemt de lichtopbrengst sterk af.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Koplampen nieuw

Ongelezen bericht door RAH »

De lamp openmaken een van binnen een keer schoonmaken kan wat dat betreft geen kwaad, maar dat is bij de Coupe niet makkelijk. Vooral een projector lamp heeft snel last van aanslag. De projector heeft een reflector, binnenkant van het visoog en een buitenkant van het visoog en dan de binnenkant van het lampglas. Bij mijn BMW de rechterkant al uit elkaar gehad en schoongemaakt. Verschil is echt duidelijk te zien wat lichtopbrengst en kleurtemperatuur betreft.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten