Gezocht een kapotte binnenspiegel !!

Plaats hier jouw advertentie als je naar iets op zoek bent.
Plaats reactie
GeeWizz
Support
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 13:59

Gezocht een kapotte binnenspiegel !!

Ongelezen bericht door GeeWizz »

Ik ben voor een test op zoek naar een defecte zelf dimmende binnenspiegel van een coupe.
De spiegel behuizing moet wel heel zijn.

Wie o wie heeft zo'n ding nog liggen en wil er vanaf
Mailmuis
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 22:16
Locatie: Zutphen

Re: Gezocht een kapotte binnenspiegel !!

Ongelezen bericht door Mailmuis »

Ik heb er wel een liggen. Is zonder de originele raamhouder en stekkertje is gebroken, maar wel bruikbaar
GeeWizz
Support
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 13:59

Re: Gezocht een kapotte binnenspiegel !!

Ongelezen bericht door GeeWizz »

Die wil ik dan graag hebben, ik heb je een mailtje gestuurd.
GeeWizz
Support
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 13:59

Re: Gezocht een kapotte binnenspiegel !!

Ongelezen bericht door GeeWizz »

Het heeft even geduurd maar hier het resultaat van mijn "spiegelactie"

Ik heb van 2 mensen een defecte 406 coupe spiegel kunnen overnemen.
Helaas is het bijna niet mogelijk om de 406 Coupe spiegels zonder schade open te maken omdat ze dichtgelijmd zijn.
Het gaat wel met een heel scherp fijn mesje maar je moet echt zeer zorgvuldig werken.
Zeker bij de schakelaar, de led en de sensor moet je heel voorzichtig zijn.
Vervolgens is het zeer lastig om de spiegel zelf eruit te halen want de elektronica zit met dubbelzijdige tape aan de achterkant van de elektro-chromatische spiegel. Wil je dat loshalen moet je uiterst voorzichtig tewerk gaan anders zit je met glassplinters in je handen.
Helaas past de kale spiegel van de 407 niet goed in het huis van de 406 spiegel en past ook het stekkertje niet, dat is echter wel op te lossen.
Ik heb wel een test gedaan met de kale spiegel van de 407 met de print van de 406, dat werkt dan weer wel.

Uiteindelijk heb ik dan ook gekozen om met behulp van de adapter van Kevin een 407 spiegel in mijn Coupe te monteren.
Daar had ik er twee van in Engeland besteld voor in totaal zo'n 30 euro...
Wat mij betreft dan ook nog het voordeel dat die spiegel meer donker grijs kleurt i.p.v. bruin en sneller reageert omdat de elektronica veel sneller is, blijkbaar wat betere sensors voor licht en donker.
Daarbij gaat dat redelijk makkelijk en als je het netjes aanpakt is het 406 stekkertje te openen en kun je de pennen van de 407 spiegel omzetten want die zijn hetzelfde.

De conclusie is m.i. dan ook dat het zich de moeite niet loont en er een groot afbreuk risico is.
Als je een adapter (kogel 407 is groter dan bij de 406) op de kop kunt tikken is een 407 spiegel dus een goedkoop alternatief
Overigens is het huis van de 407 spiegel veel makkelijker te openen want dat is een klik systeem ala Ipods etc.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten