Koplamp, pijlstok en mogelijk autoradio

Plaats hier jouw advertentie als je naar iets op zoek bent.
Plaats reactie
Jurian
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 22:01

Koplamp, pijlstok en mogelijk autoradio

Ongelezen bericht door Jurian »

Hallo!

Bij de aanschaf van mijn mijn 406 bleek al dat de koplampen dof waren.. In principe oplosbaar, maar ik zie nu ook dat de linkerkoplamp van binnen zwart is uitgeslagen. De uhh glimmende laag en versleten. Heeft iemand nog een linkerkoplamp? Mijn 406 is uit 2003, als ik het goed heb dus een D9.

Ook blijkt het peillstokhandvat te zijn gebroken. Niet erg handig met peilen ;-).

Tot slot blijkt de Clarion stereo wel z'n beste tijd te hebben gehad. Ik heb al een berichtje gestuurd aan een forumlid (Nico van den Haak)... maar ik zie dat hij niet meer zo actief is. Heeft iemand nog wat? Ik begrijp dat je de code dan wel moet overzetten naar een ander model, dus een klein beetje begeleiding erbij zou geen kwaad kunnen ;-)
Wesje
Support
Berichten: 210
Lid geworden op: wo 03 feb 2016, 16:13

Re: Koplamp, pijlstok en mogelijk autoradio

Ongelezen bericht door Wesje »

Nico den Haak Audio reparaties, ook vintage
N.o.t.k.
http://link.marktplaats.nl/m1276814593? ... ialbuttons

Hier kun je ook in contact komen met Nico.

Andere radio kan ook, mits origineel moet je dan het chassisnummer inleren op de radio (als onderdeel van de diefstalbeveiliging). Dit kan met Peugeot Planet 2000.
'99 406 Coupé V6 24v 194 handbak Vert Polo - Summer
'14 308 SW 1.6 BlueHDi - Daily
JanPeug
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 14:49

Re: Koplamp, pijlstok en mogelijk autoradio

Ongelezen bericht door JanPeug »

Ik heb destijds ook mijn radio gebracht naar Nico, had last van random plofjes. Die waren erna weg, met als bonus dat die ook nog eens 10x beter klonk. Zou dus de Nico treatment zeker aanbevelen boven een andere radio.
Jurian
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 22:01

Re: Koplamp, pijlstok en mogelijk autoradio

Ongelezen bericht door Jurian »

Wesje schreef: di 09 jun 2020, 14:40 Nico den Haak Audio reparaties, ook vintage
N.o.t.k.
http://link.marktplaats.nl/m1276814593? ... ialbuttons

Hier kun je ook in contact komen met Nico.

Andere radio kan ook, mits origineel moet je dan het chassisnummer inleren op de radio (als onderdeel van de diefstalbeveiliging). Dit kan met Peugeot Planet 2000.
Oh wat goed! Dank! Ik reed net langs de kust met het avondzonnetje en dan passende soundtrack erbij kunnen opzetten is gewoon erg vervelend. ;-)
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Koplamp, pijlstok en mogelijk autoradio

Ongelezen bericht door RAH »

De daadwerkelijke lamp die normaal dimlicht doet bij een 406 Coupe is het "visoog", de projector. Daarvan kan je van buiten af nagenoeg niet zien of aan de binnenkant de reflector zwart is uitgeslagen. De grote zilveren lamp is voor groot licht en hier brand het stadslicht in. Als die zwart is uitgeslagen zou dat niet de lichtopbrengst van het dimlicht moeten beïnvloeden.

Echt geweldig zijn de projectoren van de 406 Coupe overigens niet. Het is bekend dat die geen geweldige lichtopbrengst hebben. Wat kan helpen is de lamp openmaken en van binnen alles goed (maar wel voorzichtig) schoonmaken. En daarnaast eventueel een goede xenon set inbouwen. Ik heb er destijds voor gekozen om de H7 projector uit te bouwen en er een bi-xenon projector in te bouwen. Was wel veel werk, maar de lichtopbrengst nadien was dat wel waard.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Jurian
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 22:01

Re: Koplamp, pijlstok en mogelijk autoradio

Ongelezen bericht door Jurian »

Ja bij mijn 406 is de reflector inderdaad zwart uitgeslagen. Ik zal me er is in gaan verdiepen tijdens m’n vakantie. Bedankt !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten