Deurstrip rechts

Plaats hier jouw advertentie als je naar iets op zoek bent.
georgedb
Berichten: 51
Lid geworden op: di 29 nov 2011, 09:52

Deurstrip rechts

Ongelezen bericht door georgedb »

Mijn deurstrip rechts, hangt op half zeven. Het plaatwerk ziet er prima uit, maar strip lijkt in de deur te worden geschoven met een soort van plastic haakjes. Het gedeelte vooraan zit prima vast, het gedeelte aan de zijde van de deur richting de achterkant bungelt. Ik kan het terugschuiven / terugduwen, maar er lijkt iets loos met de haakjes, het blijft niet zitten. Strip zelf kan ik schuiven en weer vastzetten.

Met zijn 211.000km ziet mijn coupe er op wat lakschade en kleine blutsjes na, nog prima uit, maar dit is net even (erg) jammer.

Iemand een idee waar ik 2e hands (nieuw, als het nog te krijgen is, is vermoedelijk dan meteen weer kostbaar) zo'n strip kan vinden? Alleen voor de rechterdeur, rest is goed.

En, bevestigen is gewoon een kwestie van de oude eruit schuiven en de nieuwe erin?
Gebruikersavatar
bart-peugeot
Support
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 15:59
Locatie: Rijnmond

Re: Deurstrip rechts

Ongelezen bericht door bart-peugeot »

Ik ken de strip van de coupé niet in detail.

Maar de andere Peugeot strippen die ik los haalde zaten vast met plastic klemmetjes. Deze klemmetjes koop je los bij de dealer, klik je in de strip en dan douw je de strip met de klemmetjes in de gaten in de deur. Klik, vast!
Voormalig 406 Coupérijder, nu in bezit van een 308.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Deurstrip rechts

Ongelezen bericht door RAH »

De deurstrip heeft volgens mij ook losse klemmen. Maar daarmee zet je de strip in de deur, vervolgens schuif je de strip 1 a 2 cm naar achter en vanuit de binnenkant van de deur (ter hoogte van de deurvanger) draai je een schroefje vast waarmee de strip geborgd wordt.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
georgedb
Berichten: 51
Lid geworden op: di 29 nov 2011, 09:52

Re: Deurstrip rechts

Ongelezen bericht door georgedb »

Iedereen bedankt die heeft gereageerd, om de een of andere reden heb ik helemaal geen notificatie ontvangen vanaf het forum (terwijl "Informeer me wanneer een reactie is geplaatst" is aangevinkt), ik dacht dus dat niemand had gereageerd...

Ik zie idd. een soort van klemmetjes (blauw), die zijn bij het deel van het portier het verst naar achteren kapot, daar blijft de strip niet meer zitten. Enig idee waar ik die klemmetjes zou kunnen vinden, want als ik zoek op "klemmetje en sierstrip" voor een 406 coupé, dan haal ik niet veel op...

"vanuit de binnenkant van de deur (ter hoogte van de deurvanger) draai je een schroefje vast waarmee de strip geborgd wordt."
De strip kan nu vrij schuiven, ik zie ook niet echt een schroefje. Ik moet dus echt de hele binnenboel loshalen om daar bij te kunnen, de strip kan niet met gerepareerde klemmetjes voldoende vastzitten?
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Deurstrip rechts

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Net onder de flexibele slang waar de elektrische bedrading door loopt zit een rubber dopje, als je dat verwijdert zie je een schroefje wat je los kunt draaien. Als deze los is dan kan je de hele strip naar voren trekken en van de deur afhalen. Die blauwe plastic klemmetjes zijn een geheel met de strip, als die losgekomen zijn van de strip dan is een geheel andere strip de beste oplossing. Als je die niet kan vinden dan kan je proberen de klemmetjes weer op de strip te lijmen/schroeven maar het is maar de vraag hoe lang dat goed blijft zitten. Ik zou kijken of je ergens een strip met intacte klemmetjes op de kop kan tikken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
georgedb
Berichten: 51
Lid geworden op: di 29 nov 2011, 09:52

Re: Deurstrip rechts

Ongelezen bericht door georgedb »

Wow, bedankt voor de duidelijke foto's / reactie.
Dus geen losse klemmetjes, ze zijn een met de strip, zeg je, maar een vervangende strip zoeken. Moet toch ergens te vinden zijn, hoeft ook echt niet gloednieuw te zijn.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Deurstrip rechts

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Hier staat er nog een voor 50 euro, zit alleen nog wel een hele deur aan:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... ris-cosmos
georgedb
Berichten: 51
Lid geworden op: di 29 nov 2011, 09:52

Re: Deurstrip rechts

Ongelezen bericht door georgedb »

TrafficBandit schreef: zo 03 apr 2022, 15:16 Hier staat er nog een voor 50 euro, zit alleen nog wel een hele deur aan:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... ris-cosmos
Ha, ha, dan neem ik die op de koop toe ;-)
(is wel een linkerportier)
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Deurstrip rechts

Ongelezen bericht door RAH »

Volgens mij zijn de strips links en rechts verschillend!
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
georgedb
Berichten: 51
Lid geworden op: di 29 nov 2011, 09:52

Re: Deurstrip rechts

Ongelezen bericht door georgedb »

RAH schreef: ma 04 apr 2022, 11:01 Volgens mij zijn de strips links en rechts verschillend!
Ja, dat is volgens mij het geval, er zit een schuin aflopend stukje aan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten