Achterbumper gezocht

Plaats hier jouw advertentie als je naar iets op zoek bent.
Plaats reactie
GeeWizz
Support
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 13:59

Achterbumper gezocht

Ongelezen bericht door GeeWizz »

Wie o wie heeft er nog een achterbumper te koop voor een 406 coupe uit 2000.
Twee keuvelende dames :evil: in een Polo hebben me vandaag met 40 km per uur een mooie klap bezorgd en de achterbumper bumper is volledig aan gort.
Nog wel wat meer schade, maar dat is te herstellen.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Achterbumper gezocht

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Dat is flink balen. Wat voor kleur zoek je? Er staan er diverse. Op internet, hier bijv: https://www.visscherautomotive.nl/nl/au ... m=referral als je hem niet hoeft te laten spuiten scheelt het een hoop geld.
GeeWizz
Support
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 13:59

Re: Achterbumper gezocht

Ongelezen bericht door GeeWizz »

TrafficBandit schreef: do 27 apr 2023, 04:48 Dat is flink balen. Wat voor kleur zoek je? Er staan er diverse. Op internet, hier bijv: https://www.visscherautomotive.nl/nl/au ... m=referral als je hem niet hoeft te laten spuiten scheelt het een hoop geld.
Dank je wel, die had ik inderdaad nog niet gezien. Heb er wel al eentje gevonden met een klein scheurtje. Hopen dat ik met de verkoper een deal kan maken.
Spuiten is niet zo'n probleem want er zit ook nog wat schade links in het achterpaneel achter de bumper en in de reservewiel bak dus er moet toch wat aan het plaatwerk getrokken worden.
Afbeelding Afbeelding
Je ziet hier ook dat je in eerste instantie denkt; och, valt wel mee alleen de bumper, maar je ziet toch dat het gelijk meer verborgen schade aanricht.
Ongeluk was niet mijn schuld, maar verwacht dat de verzekering van de tegenpartij de wagen wel economisch totalloss zal verklaren want alles bij elkaar is het toch wel zo'n 3000 euro schade.
Ik wil de auto echter niet kwijt, het is echt een hele mooie youngtimer met nog geen 150000 km op de klok, hij is nog helemaal origineel en als nieuw, ben er altijd zeer zuinig op geweest.
Ik laat wel weer wat horen als het allemaal gelukt is.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Achterbumper gezocht

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ik heb met mijn eerste coupe een vergelijkbare schade gehad, alleen was de bumper nog redelijk heel. Uiteindelijk heb ik het geld van de verzekering op mijn rekening gezet en de boel zelf weer een beetje rechtgemept. Uiteindelijk zag je er niets meer van: viewtopic.php?f=17&t=2247
GeeWizz
Support
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 13:59

Re: Achterbumper gezocht

Ongelezen bericht door GeeWizz »

Dat heb je netjes gedaan, denk alleen niet dat dat bij mij gaat lukken omdat de schade meer aan de linkerkant zit.
Kan daar niet echt met een koevoet aan de gang...

Daarbij zit er een heel klein knikje in de afwatergoot boven het achterlicht.
Afbeelding
Je ziet gelukkig verder niets aan de wielkast rand, die is niet naar buiten gekomen o.i.d.
Als je er langs kijkt, oogt hij helemaal strak

Ik hoop dat als ze hem op de trekbank zetten en de vouw uit de kofferbak bodem hebben, dat dat knikje dan ook weer weg is.

Heb gelukkig wel een bumper gevonden, zit wel een scheurtje in, maar dat is op te lossen.
Die bumper was de grootste zorg van het schadebedrijf, dus heb ik aangeboden om daar zelf achteraan te gaan en dat is gelukt.

Ga toch proberen om het vergoed te krijgen omdat het inmiddels een zeer goed onderhouden en in uitstekende staat verkeren youngtimer is met weinig kilometers.

We zullen het zien.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Achterbumper gezocht

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ik heb afgelopen jaar een andere coupe gekocht en het verbaasde me wat er nog gevraagd wordt voor totaal uitgewoonde coupe's. Goede coupe's met een lage km stand zijn helemaal niet meer te vinden tenzij je er 8000 euro of meer voor wilt betalen. Als de auto economisch total loss verklaard wordt, laat je dan niet afschepen met een fooi. Ik heb uiteindelijk voor die van mij 5000 euro teruggekregen en die had 255000 km op de teller. Met maar 150.000 km ligt dat bedrag een stuk hoger.
GeeWizz
Support
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 13:59

Re: Achterbumper gezocht

Ongelezen bericht door GeeWizz »

Heeft even geduurd maar er mag een slotje op want inmiddels is hij weer helemaal spic en span.
Nieuwe bumper, op de trekbank geweest, alle vouwen en kreukels (nou ja hele kleintjes) zijn er weer uit.
Hij staat er weer als nieuw bij.
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten