Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Laat je eigen Coupé zien.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ja daar ben ik wezen kijken, op de foto’s lijkt het nog wel wat, maar de vorige eigenaar heeft met een spuitbus van de gamma diverse stukjes van de auto opnieuw gespoten. De kleur van het spuit werk wijkt sterk af van de kleur van de auto dus het ziet er van dichtbij erg lelijk uit. Zo’n beetje ieder bodypaneel is op die manier “bijgewerkt”. Om dit weer netjes te krijgen moet de hele auto opnieuw gespoten worden. Ook vraag ik me af waarom er zoveel plekken waren die bijgewerkt moesten worden. Ik heb twee coupe’s gehad en die hebben nooit roest problemen of iets dergelijks gehad.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Die bij Jetcars staat heb ik ook bekeken, ook een regelrechte sloop auto. Dat was te verwachten natuurlijk aangezien dit bedrijf niet de beste reputatie heeft, maar ik wilde het toch voor de zekerheid even checken. Is van achter aangereden en zit in de kreukels, voor bumper is gescheurd, airco werkt niet meer en airbagsysteem is kapot. Het interieur ziet er uit alsof er een nijlpaard in heeft zitten schijten, alles zit onder. Ik heb hem laten staan.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Op marktplaats staat nog een Ultima Edizione uit Nijmegen, zo op de foto’s lijkt die er nog goed uit te zien, maar het aircosysteem is kapot en hij is al drie jaar over datum voor een distributie riem wissel. Daar moet dus nog wel flink wat geld ingestoken worden om hem weer op de weg te krijgen, de vraagprijs is hier echter niet naar, dus het lijkt een mooie auto te zijn maar alleen veel te duur voor de staat waarin hij verkeerd.
joospeugeot
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 21:33

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door joospeugeot »

die heb ik zien staan die ultima. maar dat eentje op het kenteken is voor mij al een reden om af te haken. nieuwe bumper vind ik niet mooi en prijs nog vrij hoog. maar dit is wel een 2.2 en geen 2 liter.
die jetcars had ik ook al gezien idd.
maar heb je deze gezien : https://www.autowereld.nl/peugeot/406-c ... 1609449861
ik heb toen met die man eens gebeld maar er zouden krassen op de spatborden zitten. hij zou me foto's sturen maar heeft ie nooit gedaan. inmiddels heb een 3 liter. dus nogmaals vragen hoeft niet.
driem setje kost de wereld niet bij zo'n EW motor. als je zelf kunt dan al helemaal. 3 liter is wat duurder en ietsjes ingewikkelder, maar ook te doen. ik moet m nog vervangen, aangezien er geen historie meer over is of ie recentelijk nog vervangen is. is wel een keertje vervangen dat wel maar de 10 jaar weer om.
Gebruikersavatar
bart-peugeot
Support
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 15:59
Locatie: Rijnmond

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door bart-peugeot »

@TrafficBandit is er al zicht op een oplossing?
Voormalig 406 Coupérijder, nu in bezit van een 308.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Na anderhalve maand bellen met de Franse verzekeraar is er nu eindelijk een bevestiging dat de motorrijder verzekerd was en een acceptatie van de verzekeraar dat ze de verantwoordelijkheid voor de schade op zich zullen nemen. Als het een beetje mee zit wordt er deze week een expertise uitgevoerd om te bepalen hoe hoog de schade is. Mijn inschatting is dat de dagwaarde uitgekeerd gaat worden maar dat is natuurlijk lastig te bepalen bij een auto van deze leeftijd. Ik ben benieuwd waar we op uit gaan komen, maar ik heb niet de illusie dat het genoeg gaat zijn om een vergelijkbare aan te schaffen.

Ondertussen hou ik het aanbod van coupe’s goed in de gaten want ik heb toch het liefst gewoon weer een andere. Helaas is het aanbod niet zo heel groot en bovendien zijn het of auto’s die rijp zijn voor de sloop, of auto’s waar absurd veel geld voor gevraagd wordt. Ik ben inmiddels zelfs bij Jetcars in Rotterdam gaan kijken (een bedrijf waar je normaal met een hele grote boog omheen loopt). Het is dus nog even zoeken naar een waardige opvolger. Ik zoek een 2.0 L met een RFN motor die er nog een beetje netjes uitziet aan de buitenkant. Technisch hoeft het allemaal niet 100 % te zijn want dat valt wel op te lossen.

De auto staat momenteel nog voor de deur in afwachting van de afhandeling met de verzekering. Het kenteken is geschorst en de verzekering is stopgezet. Wellicht dat ik er nog wat onderdelen vanaf haal om de volgende coupe op te knappen maar de rest gaat naar de sloop. Om nu van A naar B te komen heb ik een Volkswagen Golf uit 2018 aangeschaft. De Golf is de meest verhandelde tweedehands auto in Nederland dus er is makkelijk aan te komen en er is bovendien weer makkelijk af te komen met een beperkte afschrijving. Als tijdelijk vervoersmiddel voldoet hij prima en het is verder ook gewoon een goede auto, maar ik beleef er geen enkel plezier aan. Een 1 Liter motortje is afzien, alhoewel hij qua benzine verbruik wel stukken zuiniger is dan de coupe. Het scheelt letterlijk de helft, maar omdat mijn coupe op LPG reed was die in euro’s uitgedrukt toch nog een een stukje zuiniger.

Ik ga het verder wel zien, en mocht het niet lukken om een coupe te vinden dan zit er niets anders op dan na 19 jaar 406 coupe eens een keer naar iets anders te gaan kijken, ik heb alleen geen idee wat :)
Gebruikersavatar
bart-peugeot
Support
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 15:59
Locatie: Rijnmond

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door bart-peugeot »

Uitgebreid verhaal. Dank je, ben ik weer helemaal bij.

Sterkte met de laatste loodjes. En het zoeken naar een andere zal niet meevallen. Succes in iedergeval.
Voormalig 406 Coupérijder, nu in bezit van een 308.
joospeugeot
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 21:33

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door joospeugeot »

TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Jazeker, en of ik die gezien had, sterker nog, hij staat hier inmiddels voor de deur. Als er nog iemand interesse heeft in een VW Golf 7 uit 2018 met een 1.0 motor dan heb ik er nog een in de aanbieding ;)
Gebruikersavatar
bart-peugeot
Support
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 15:59
Locatie: Rijnmond

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door bart-peugeot »

Kijk, dat is goed nieuws.
Voormalig 406 Coupérijder, nu in bezit van een 308.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten