PrutsyLJ's 406 Coupe

Laat je eigen Coupé zien.
super_ongelood
Support
Berichten: 138
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 17:21

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door super_ongelood »

Jeroen86 schreef:Dat hoop ik wel dat dit de goede olie is! Origineel is deze donkerbruin/goud van kleur

Want door rijden op de verkeerde atf en je hebt zo een kapotte bak


Je gasinstallatie ziet er zo echt een stuk beter uit, en idd ff een andere kap fixen :D
rood is de goede kleur..
super ongelood, t word steeds duurder......
Gebruikersavatar
rens_kleijn
Berichten: 8
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:59
Locatie: Nijmegen

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door rens_kleijn »

leuk verhaal om te lezen, gelukkig dat je 406 weer netjes uit het ongeluk is gekomen!
Echt een mooie namelijk, kan je trots op zijn
If everything seems under control, you're not going fast enough
PrutsyLJ87
Berichten: 72
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
Locatie: Blaricum

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door PrutsyLJ87 »

Tsjah, en toen gebeurde er het volgende afgelopen vrijdag:

Afbeelding

Onderweg naar mijn vriendin deed het volgende zich voor: Ik draaide vanuit de polder de A27 op en trapte het gas even lekker in om snel in te voegen. Vervolgens hoor ik heel zachtjes wat lijkt op gejank uit de bak. Daarna keek ik in de achteruitkijkspiegel en zag ik rook! Niet goed! In sukkelgang de afrit Huizen gehaald en de ANWB gebeld. Ondertussen de motorkap geopend waar een hoop rook onder vandaan kwam. Een snelle blik onder de auto leerde mij dat er ATF lekt op de uitlaatpijp die van het voorste spruitstuk komt. Het olieverlies verklaart ook het gejank. ANWB heeft niet eens gekeken en gelijk een berger gebeld. Die heeft de auto bij mijn ouders afgeleverd.

Ik ben er zaterdag even onder gedoken en tot de conclusie gekomen dat de keerring van de koppelomvormer lekt. En die gooit de ATF over de voorste uitlaatpijp er uit. Heel zuur, want de bak moet er nu onder vandaan. Volgens mij moet het subframe daarvoor gedemonteerd worden. As vrijdag moet ik voor mijn werk weer voor 3-4 weken naar Angola om daar weer offshore te werken. Volgend verlof zal de auto op transport gaan naar Vught alwaar ik dan maar aan de monsterklus ga beginnen. To be continued dus.
keso406
Support
Berichten: 305
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 19:28

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door keso406 »

Heeel zuur. Sterkte met de monster klus en het werk bij Angola.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Kan je er niet een beetje kit overheen smeren ofzo ;) of kauwgom ofzo ;)
Jeroen86
Support
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 03 jun 2009, 23:52
Locatie: Bergen op Zoom

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door Jeroen86 »

Ik hoop voor je dat de automaat nog heel is.
Janken komt omdat de oliepomp zonder olie Heeft gezeten.

Igg suc6 met de operatie :)
Jeroen86
Support
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 03 jun 2009, 23:52
Locatie: Bergen op Zoom

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door Jeroen86 »

Hey, hoe is het hiermee?

Ik heb sindskort ook problemen met mijn bak, al is het bij mij het begin van het einde van de koppelomvormer (deze word ook vervangen) en zal de bak niet gereviseerd moeten worden.

Al heb ik wel al veel research en info gewonnen hoe en wat en toen ik een verhaal hoorde wat er meestal gebeurt moest ik even aan dit topic denken.

Als er verkeerde atf olie in de bak gaat gebeurt er het volgende; De boel word te warm en de keerring van de koppelomvormer zal smelten waardoor je bak zonder olie komt te staan en de olie pomp gaat krijsen.


Ik zou als ik jou was terug gaan naar die man die jouw transmissie olie vervangen heeft en vragen of hij olie met de volgende specificatie erin heeft gedaan LT71140. Zoniet, misschien kan je dan de kosten van de revisie bij hem verhalen..
PrutsyLJ87
Berichten: 72
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
Locatie: Blaricum

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door PrutsyLJ87 »

Afgelopen maandag terug gekomen uit Angola en nog geen tijd gehad om met de auto aan de gang te gaan. Hopelijk lepel ik ergens volgende week de bak er onder vandaan. Heb afgelopen maand aan boord de technische docs al doorgespit en motor hoeft er niet uit. Volgens de documentatie moet het subframe er wel onder vandaan, maar dat durf ik ook nog wel te betwijfelen.

De bak zelf is voor de rest nog goed. Ik ben vanwege de rook en het zachte gegier gestopt. De bak zelf schakelde nog prima. Staat ook in de documentatie als symptoon; gierend geluid? Check oliepeil van de bak. De gebruikte olie is zeker weten de juiste. De toko waar ik heen geweest ben is een Citroën dealer die eigenlijk alleen maar AL4/4HP20 en Aisin AM6 bakken doet.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3289
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door RAH »

Als die bak ongeveer dezelfde afmeting heeft als de ML5T (handgeschakelde bak) dan moet het subframe er echt onder uit. Ook moet de olieslang van de stuurbekrachtiging opzij. Ik heb destijds de slang bij de pomp losgemaakt, een stuiterbal op het ontstane gat bij de aansluiting op de pomp gedrukt met een lijmklem en de slang in een oude colafles gestopt en uit de weg gelegd. Subframe hoeft er niet helemaal onderuit, alleen een stuk naar achteren. Daarvoor moet wel het stuurhuis los (2 bouten) en de uitlaat zit ergens aan het subframe vast.

Officieel moet je ook de uitlaat loshalen omdat je de motor iets moet laten kantelen en daar zou het flexibel stuk van de uitlaat niet tegen kunnen. Maar als je het met beleid doet gaat het prima.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Gebruikersavatar
Nicowico
Support
Berichten: 747
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 11:08

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door Nicowico »

Als je heel erge pech hebt(Ik hoop het niet) dan kan het loshalen van het subframe nog wel eens heel erg tegenzitten. De achterste bouten zitten in een kokerbalk die aan de binnenkant wel eens vochtig wordt en Peugeot heeft die bouten "droog" gemonteerd, zonder vet oid. waardoor de bouten erg vast kunnen komen te zitten. Toen ik mijn bak wisselde voor een 6 bak, draaiden we de achterste bouten af, waardoor deze uitgeboord moesten worden en een soort helicoils moesten worden geplaatst.
Je kan eventueel een paar dagen van te voren ter hoogte van de bouten een gaatje in de kokerbalk boren en daar door kruipolie op de bouten spuiten.
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten