PrutsyLJ's 406 Coupe

Laat je eigen Coupé zien.
Gebruikersavatar
Nico den Haak
Support
Berichten: 553
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door Nico den Haak »

Klopt, er zijn goede resultaten mee gehaald. Op het UK forum staan ze ook vermeld.
Oké, jij kan je installatie goed afstellen, dan kom je er wel denk ik in combinatie met deze oplossing.
Omdat je al dicht in de buurt zit bij een goeie basis.
Inderdaad zijn de controlerende lambda's voor het mengsel an sich niet interessant.
Ik wist niet meer of je ergens in je topic het merk had genoemd, en voelde niet de ambitie om inmiddels aardig wat pagina's helemaal door te ploegen...

Succes met de aanpassing,

Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
PrutsyLJ87
Berichten: 72
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
Locatie: Blaricum

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door PrutsyLJ87 »

Afgelopen donderdag de 2 bussen er in gedraaid.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna alle foutmeldingen gewist en met de laptop er aan naar huis gereden. Tijdens constante belasting is het signaal rocksteady. Ondertussen zo'n 400 km gereden en de storing + mm lampje zijn tot nu toe weg gebleven. Fingers crossed.
keso406
Support
Berichten: 305
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 19:28

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door keso406 »

Ziet er goed uit. Is dit geen oplossing voor jou Sander. Jij rijdt dacht ik al 2 jaar met een motor storingslampje haha.
Gebruikersavatar
Nico den Haak
Support
Berichten: 553
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door Nico den Haak »

Heeft ie allang geprobeerd...

Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
PrutsyLJ87
Berichten: 72
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
Locatie: Blaricum

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door PrutsyLJ87 »

Deze heeft vorige week een beurt gehad. Motor is geflusht met Forte. Daar kwam na 2 ton toch aardig wat derrie uit. Overigens daarna niet echt merkbaar verschil. Stationair loopt het misschien wat rustiger, maar dat kan net zo goed tussen de oren zitten. Verder loop ik me al een tijdje behoorlijk te irriteren aan 2 verschrikkelijk gecupte Michelin Premacy's die achterop zitten. Die hadden nu nog zo'n 2 mm profiel over, tijd om te wisselen dus. Ik heb nu 2 Vredestein Sportrac 5's achterin liggen die er deze week op gaan.

Km stand is ondertussen de 211000 gepasseerd en de bak houdt zich dus alweer ruim 12000 km uitstekend. Ook het motormanagementlampje is uit gebleven na het monteren van de 2 spacerbusjes onder de achterste lambdasondes. Fijne wagen dit :)
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door RAH »

Moet je die gecupte banden van achter eens op de voorwielen leggen. Dat is pas feest. Ik had het met mijn vorige set winterbanden, die waren achter gecupt maar er zat nog wat profiel op dus ik dacht dat er wel in een paar weken af te rijden aan het einde van de lente, vijf dagen later zaten de zomerwielen (Vredestein Sportrac5) er op, die nu weer hoognodig aan vervangen toe zijn en het erg slecht doen op sneeuw.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
PrutsyLJ87
Berichten: 72
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
Locatie: Blaricum

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door PrutsyLJ87 »

Gisteren is de coupe voor de APK geweest en hij mag weer een jaar! Het stuk flexpijp uit de voorste prekat heb ik een tijdje terug vervangen, maar de conditie van de rest van de voorpijp/kat laat zo te wensen over dat ik een nieuwe heb besteld. Er brak onder andere een tapeind af tijdens demontage. Anyway, het is wel weer lekdicht met hier en daar wat gungum, dus goed genoeg voor de APK. 3 juni komt de nieuwe kat binnen en die gaat er onder zodra ik weer terug ben van mn volgende reis. As vrijdag mag ik weer voor 6 weken.
keso406
Support
Berichten: 305
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 19:28

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door keso406 »

Gefeliciteerd! En geen motor management lampjes meer?
PrutsyLJ87
Berichten: 72
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
Locatie: Blaricum

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door PrutsyLJ87 »

Sinds het installeren van de spacerbusjes geen storingsmeldingen meer gehad! 8-)
keso406
Support
Berichten: 305
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 19:28

Re: PrutsyLJ's 406 Coupe

Ongelezen bericht door keso406 »

Super hoor! Nog altijd veel plezier van de wagen? Het is wel een plaatje. Jouw coupe!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten