Mijn Coupé 2.0 16V - Mijn trots!

Laat je eigen Coupé zien.
MartijnAbel
Support
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 00:04
Locatie: Drachten, Friesland

Mijn Coupé 2.0 16V - Mijn trots!

Ongelezen bericht door MartijnAbel »

Hallo mede-forumleden!

Laat ik dan ook maar eens mijn beedschone Coupé aan jullie showen :D

Ik heb de 2.0 Coupé ongeveer een half jaar geleden aangeschaft, en dit blijkt tot op de dag van vandaag mijn beste keuze tot nu toe.
Had het in iedergeval veel en veel eerder moeten doen!

Auto bij aanschaf:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Coupé stond niet heel erg goedkoop te koop hier bij mij in de woonplaats(Drachten)maar uiteindelijk na een testrit het geld zeker wel waard. uiteindelijk aangeschaft voor 3250 met een half jaar garantie.
Meteen bij de proefrit en ook later bleek dat de auto zeer zeker van een liefhebber geweest is.
De 406 is er 1 van Juni 1999, dus mooi Half-Mux! was allang blij dat deze geen draaiknoppen e.d. had, maar lekker het electrische paneel.
Slechts 138.000KM op de klok bij aanschaf en ik ben pas de 3de eigenaar.
Het enige wat aan de lak te zien was, was een hele lichte kras op de zijkant van 20cm, die gelukkig wel zo netjes mogelijk bijgeholpen is en alleen in de volle zon zichtbaar is. En natuurlijk het kleine roestpukkeltje onder de spiegel, maar ook die is nog goed bij te helpen.

De bekleding is(aan de ene kant helaas, de andere kant super) stof, maar wel mooi neutraal en nog in perfecte staat.

Vrijwel meteen een dicht filter van K&N op de kop kunnen tikken via forumlid Kenny406coupe, welke meer dan compleet was en al voorgemonteerd in de doos aangetroffen werd(thx kenny!)

Afbeelding

deze in een uurtje of 2 kunnen monteren, wat meteen resulteerde in een leuk geluidje, maar vooral, het onderin iets beter oppakken.

Motorisch op het moment van aanschaf ook redelijk tot goed in orde totdat blijkt dat je van peugeot eigenlijk helemaal geen kaas gegeten hebt :P
Bovenste motorsteun(gaffel) bleek kapot te zijn, maar netjes onder garantie vervangen.

Uiteindelijk komt nu na een PP2000 uitlezing en natuurlijk de nodige kennis van SanderM aan het licht dat de motorsteunen af zijn(2 onderste) en dat de bobine samen met de bougies waarschijnlijk de motor zo slecht laten lopen.
Dus dan maar op naar de dealer met het prachtige lijstje wat SanderM samengesteld had(nogmaals thx!)
Na een kort ritje naar de Dealer en een nette prijs later(258 euro) onderstaande onderdelen rijker:

Afbeelding
Afbeelding

Tevens een maandje of 2 geleden nog een setje velgen(18inch Dotz) inclusief steekadapters over kunnen nemen van ons mede forumlid Jeroen.
Die was ook nog eens zo vriendelijk om het spul er voor mij onder te zetten en mij eens een blik in zijn mooie 3.0 V6 te gunnen :D

Afbeelding

Ook nog een klein tipje wat ik op deed via dit forum geinstalleerd, namelijk de Non Smokers Kit! wat een wonderlijk stukje console waarmee je extra ruimte creeert en spul uit het zicht op kan bergen.

Afbeelding
Afbeelding

3 weken geleden een mooie Parrot Asteroid aangeschaft via de Halfords in leeuwarden, alles perfect weggewerkt, maar helaas blijkt na een aantal uren alles ingesteld te hebben de radio niet goed te zijn(zucht)
Alles weer uitbouwen en terugbrengen, waarbij dan ook nog eens blijkt dat het het laatste model is en ze niks meer hebben.
Dus dan maar weer terug naar de oude vertrouwede bleutooth en usb loze Kenwood :(

Toch nog een kiekje van hoe het eruit zag met de Parrot erin:

Afbeelding

En dit is hoe de auto er nu bij staat, inclusief massamoord aan vliegen en ander ongedierte en met de nodige zwarte meuk op de velgen voor :P

Afbeelding
Afbeelding


To-Do List:

- Auto naar de garage om de bobine te laten monteren inclusief bougies, motorsteunen monteren, olie volledig verversen.
- Injector Cleaner in de tank gooien zodra ik de tank volgooi(hartverzakking 2.0)
- Koplamp linksvoor vervangen, aangezien de steun afgebroken is.
- Chippen, om zo wat meer koppel onderin te hebben, en de PK's (8 a 12PK) zijn ook leuk meegenomen.
- Op zoek naar een goede, "cleane" autoradio inclusief bluetooth, aangezien de boetes niet heel erg goedkoop zijn.
Peugeot 406 Coupé 2.0 1999 Half Mux
Gebruikersavatar
EdwinG
Support
Berichten: 265
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 14:31
Locatie: Provincie Gelderland

Re: Mijn Coupé 2.0 16V - Mijn trots!

Ongelezen bericht door EdwinG »

goeie koop voor een mooie prijs en de herstelwerkjes zijn beperkt!
Hartstikke leuk, geniet ervan !
Rouge Lucifer 3.0 V6 Aut.(1999, D8)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Mijn Coupé 2.0 16V - Mijn trots!

Ongelezen bericht door RAH »

Nette auto. Als je de technische "skills" hebt om de radio zelf in en uit te bouwen kun je ook zelf wel de bobine galerij en de bougies vervangen. Stelt niet veel voor en scheelt wellicht weer wat in de kosten bij de garage. Als de zilveren sierkap van de motor is zie je de bobine galerij al zitten, stekker er uit en dan de paar lange boutjes losdraaien (volgens mij 3 stuks) en je kan de bobine er uit halen. Dan kan je ook meteen bij de bougies, losdraaien en de nieuwe er in (vast is vast, beter niet vast genoeg dan te vast en later niet meer los te krijgen).

#edit voor je de nieuwe bougies er in doet, vergelijk de oude met de nieuwe vanaf het begin van het schroefdraad tot aan het punt waar de vonk gegenereerd wordt. De nieuwe moet net zo lang zijn als de oude en zeker niet langer! Als je per ongeluk de verkeerde bougies gekregen zou hebben en ze zijn te lang waardoor ze dus te ver de cilinder in gaan heb je kans dat de zuiger tegen de bougies slaat.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
MartijnAbel
Support
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 00:04
Locatie: Drachten, Friesland

Re: Mijn Coupé 2.0 16V - Mijn trots!

Ongelezen bericht door MartijnAbel »

Klopt inderdaad RAH, alleen toen de kennis bij de garage zei dat het 2 uurtjes ongeveer kostte om de bobine, bougies, motorsteunen en olie te vervangen a 45 euro per uur, vond ik dat best wel meevallen eerlijk gezegd :D dus dan maar aan ie jongens overlaten haha...

Thx voor de positieve reacties!
Peugeot 406 Coupé 2.0 1999 Half Mux
Dalili1971
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 10 dec 2012, 21:18

Re: Mijn Coupé 2.0 16V - Mijn trots!

Ongelezen bericht door Dalili1971 »

Mooie bak zeg, mooie velgen. Leuk om weer zo'n genieter te zien. Je hebt r wel iets meer verstand van dan ik. Ik ga gewoon naar de garage met problemen. Gelukkig heb ik die nog niet gehad, ik vind em nog iedere dag fantastisch
hel1
Berichten: 41
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 19:16
Locatie: het grote dorp

Re: Mijn Coupé 2.0 16V - Mijn trots!

Ongelezen bericht door hel1 »

mooie auto. ziet er fris uit!
zeg, een domme vraag, moet je die non smokers kit gewoon bij een peugeot dealer halen, of zijn er goedkopere adresjes? op het internet kan ik er niet veel over vinden behalve dat mensen het in hun auto hebben.
laten we het er op houden dat alles een vergissing is
MartijnAbel
Support
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 00:04
Locatie: Drachten, Friesland

Re: Mijn Coupé 2.0 16V - Mijn trots!

Ongelezen bericht door MartijnAbel »

hel1 schreef:mooie auto. ziet er fris uit!
zeg, een domme vraag, moet je die non smokers kit gewoon bij een peugeot dealer halen, of zijn er goedkopere adresjes? op het internet kan ik er niet veel over vinden behalve dat mensen het in hun auto hebben.
Bedankt!

De non smokers kit kun je het beste bij de dealer halen (artnr: 9622 60)
Kostte mij ongeveer 20 euro, maar normaal een 24 a 25 euro ex btw.
Is makkelijk te monteren, asbakklep open, omhoog tillen en het hele paneel haal je er zo uit.
Daarna de pookhoes met frame naar de middenconole toeschuiven en dan omhoog, non smokerskit plaatsen en de hoes me frame weer terugdrukken, zodat die de nsk vastklikt :D

Mocht iemand de pookknop willen vervangen, ik heb een knop gehaald van een 306 2.0( bleek later :p)
Kostte slechts 17 euro en is kwalitatief aanzienlijk beter als de std. Pookknop
Peugeot 406 Coupé 2.0 1999 Half Mux
hel1
Berichten: 41
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 19:16
Locatie: het grote dorp

Re: Mijn Coupé 2.0 16V - Mijn trots!

Ongelezen bericht door hel1 »

dank! ga ik van de week regelen!
laten we het er op houden dat alles een vergissing is
Coupedriver
Beheerder
Berichten: 204
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 22:22
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Mijn Coupé 2.0 16V - Mijn trots!

Ongelezen bericht door Coupedriver »

hel1 schreef:dank! ga ik van de week regelen!
Idd Bedankt voor de tip. Ik ga deze ook maar even bestellen :-)
Gas met die zooi!@
Gebruikersavatar
Kenny406cpe
Support
Berichten: 280
Lid geworden op: do 27 aug 2009, 14:10
Locatie: Temse / België

Re: Mijn Coupé 2.0 16V - Mijn trots!

Ongelezen bericht door Kenny406cpe »

een wagen om trots op te zijn martijn 8-)

nu nog een veerpootbrug? :lol:

groeten en keep up the good work

Kenny
D9 coupé 406 Pack 2.0 16v(EW10J4 04/2000)
Cosmos gris --> 380.000km "Still going strong" (verkocht)

D9 coupé 406 Griffe 2.2 16V (EW12J4 01/2004)
Granite noir --> 145.000km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten