Al 12 jaar mijn trouwe vriend!

Laat je eigen Coupé zien.
hopps26
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 29 okt 2012, 19:01

Al 12 jaar mijn trouwe vriend!

Ongelezen bericht door hopps26 »

Hallo iedereen,

Heb al een paar keer goede hulp gehad hier op het forum met vragen over kleine probleempjes, dank daarvoor. En ik dacht ik zal de mijne er ook even opzetten.
Het is een 3.0 v6 24v pack van 1999 en al 12 jaar in mijn trotse bezit. Eigenlijk in al die tijd alleen wat kleine probleempjes gehad (in ieder geval niets wat niet zelf te doen was)
DSC_3895.jpg
DSC_3892.jpg
Hij staat hier in de garage vanwege een probleempje met de abs. Hoorde ook wat rammelen bij het linker achterwiel.
Toen de remschijf eraf kwam was het probleem al snel duidelijk. De boutjes van de remschoenen waren allebei los gekomen en hadden de abs sensor afgebroken. Dit zijn "boutjes" die je een kwart slag moet
draaien om ze op hun plek te laten vallen.
DSC_3902.jpg
Dit heb ik nu verbeterd door er rvs boutjes in te zetten. Erg veel vertrouwen in het originele systeem had ik niet meer.Zie deze video voor meer duidelijkheid https://www.youtube.com/watch?v=d_JFFerCzEM Ik heb deze
nu aan beide kanten vervangen voor rvs boutjes (aan de andere kant sprong er ook eentje al uit toen ik de schroevendraaier nog maar amper bewoog).
DSC_3903.jpg
Ook gelijk even de tijd genomen om hem eens grondig te polijsten en de zijstrips te voorzien van nieuwe tectyl.
Na een topic hier op het forum gezien te hebben heb ik ook de mistlampen voor weer helder gemaakt. Eerlijk gezegd nooit geweten dat ze helder hoorden te zijn omdat ze zo perfect mat waren :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten