Miggy's V6 Coupe !

Laat je eigen Coupé zien.
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door JPW »

Oei! Dat ziet er vervelend uit. Ik heb een tijdje terug ook een kleine lekkage gehad, en ik heb het toevallig heel handig kunnen aanpakken.

Bij mij was het namelijk zo dat ik met mijn motorwissel de gehele motorruimte en motor zelf heb kunnen schoonmaken. Vanzelfsprekend lopen alle lekkende vloeistoffen naar beneden (zoals je helaas kan zien aan jouw parkeerplaats) en niet omhoog. Dus gelde het voor mij dat de lekkage zat op de 'hoogste' plek waar ik gelekte olie kon vinden. Voor mij was het snel opgelost op deze manier, maar het is maar de vraag of jij zin hebt om alles dusdanig te reinigen dat dit zin heeft. De motorruimte zit behoorlijk volgepropt met de V6, dus wellicht heeft iemand anders een handiger voorstel.

Verder begrijp ik dat je alle kleppendeksels en het carter opnieuw geseald zijn? Dan hou je niet zo gek veel mogelijkheden meer over namelijk. Ik zal eens kijken of ik een handig overzichtje kan vinden van waar alle afdichtingen van de oliekanalen zitten.
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door RAH »

Zorg in ieder geval dat je weet van welke kant de olie komt. Dus onderkant van de motor even goed schoonmaken en dan kijken aan welke kant er weer olie zit. Dan weet je tenminste in welke richting je het moet zoeken. Waar je sowieso eens kunt kijken is bij het oliefilter. Die zit als het goed is op een oliekoeler (koelt via de koelvloeistof) gemonteerd. Die oliekoeler zit weer op het motorblok en de pakking daartussen zou lek kunnen zijn. Heb ik ook bij mijn diesel gehad.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Gebruikersavatar
Miggy
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 22:42
Locatie: Alkmaar (NH)

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door Miggy »

JPW schreef:Oei! Dat ziet er vervelend uit. Ik heb een tijdje terug ook een kleine lekkage gehad, en ik heb het toevallig heel handig kunnen aanpakken.

Bij mij was het namelijk zo dat ik met mijn motorwissel de gehele motorruimte en motor zelf heb kunnen schoonmaken. Vanzelfsprekend lopen alle lekkende vloeistoffen naar beneden (zoals je helaas kan zien aan jouw parkeerplaats) en niet omhoog. Dus gelde het voor mij dat de lekkage zat op de 'hoogste' plek waar ik gelekte olie kon vinden. Voor mij was het snel opgelost op deze manier, maar het is maar de vraag of jij zin hebt om alles dusdanig te reinigen dat dit zin heeft. De motorruimte zit behoorlijk volgepropt met de V6, dus wellicht heeft iemand anders een handiger voorstel.

Verder begrijp ik dat je alle kleppendeksels en het carter opnieuw geseald zijn? Dan hou je niet zo gek veel mogelijkheden meer over namelijk. Ik zal eens kijken of ik een handig overzichtje kan vinden van waar alle afdichtingen van de oliekanalen zitten.
Ja ik moet even kijken wat economisch verantwoord is, ik wil hem het liefst natuurlijk in perfecte staat hebben, aangezien ik zelf geen ruimte/brug/gereedschap/kennis en ervaring hierin heb wil ik dat liever inderdaad uitbesteden maar moet geen € 1000,- gaan kosten ofzo.

Inderdaad zijn de kleppendeksel en het carter opnieuw geseald met Loctite. Mocht je inderdaad een overzicht hebben dan zie ik die graag tegemoet :)
RAH schreef:Zorg in ieder geval dat je weet van welke kant de olie komt. Dus onderkant van de motor even goed schoonmaken en dan kijken aan welke kant er weer olie zit. Dan weet je tenminste in welke richting je het moet zoeken. Waar je sowieso eens kunt kijken is bij het oliefilter. Die zit als het goed is op een oliekoeler (koelt via de koelvloeistof) gemonteerd. Die oliekoeler zit weer op het motorblok en de pakking daartussen zou lek kunnen zijn. Heb ik ook bij mijn diesel gehad.
Dat hebben we inderdaad destijds ook geprobeerd, maar toen druppelde er niks naar beneden ( zul je net zien :? ).
Als het vanaf midden/boven komt en zich een weg naar beneden vind dan is het alsnog moeilijk te achterhalen waar het vandaan komt omdat het verspreid over de grond ligt en niet specifiek op één plek :( Er is ook zo weinig ruimte dat je vanaf boven bijna niks goed kan zien.

Pakking tussen de oliekoeler en het motorblok is op zich wellicht geen slechte zaak om die meteen te doen! Ook al verwacht ik niet dat dat de oorzaak is maar proberen waard! Goeie tip :mrgreen:
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door JPW »

Pakking kleppendeksels (herbruikbaar rubber)
Pakking halve delen cilinderkop (vloeibaar)
Pakking cilinderkop (koppakking)
Pakking halve delen onderblok (vloeibaar)
Pakking carterpan (herbruikbaar rubber)
Pakking oliefilter (op oliefilter zelf)
Pakking oliekoeler (vervangbaar rubber)
Pakking oliepomp (vloeibaar)

Keerringen nokkenassen
Keerring krukas distributiezijde
Keerring krukas uitgaande as

En nog een aantal afdoppingen aan de buitenzijde van de motor. Sowieso 2 of 3 in elke cilinderkop. Er zitten een aantal op de onderzijde van het blok, hier zitten de pluggen 'over' de bouten van het blok heen. En misschien dus nog ergens een paar, hoewel ik denk dat die niet zo snel gaan lekken.

Ik geloof dat dit alles is...
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
Gebruikersavatar
Miggy
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 22:42
Locatie: Alkmaar (NH)

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door Miggy »

Hallo allemaal,

De hierboven genoemde problemen waren allemaal opgelost door Robby!
De auto had daarna nog een kuurtje gehad bij bullpower en produceerde 215pk op de testbank , 198 (origineel!)

Zoals wellicht menigte al weet of gemerkt heeft heb ik mijn auto helaas moeten verkopen inmiddels.

Vriend van me was aan een gaaf filmpje begonnen over mijn auto, hij kon zijn nieuwe drone hier goed voor uitproberen en is daarnaast ook bezig als hobbyfotograaf.

Enfin hij was een mooi filmpje begonnen echter is het door de verkoop van de auto niet afgekomen, maar ik wil jullie het filmpje niet ontgelden want ikzelf vindt het alsnog een geslaagde movie!


Link


Hope you enjoy 8-) en wellicht dat er in de toekomst wederom een coupé komt, oude liefde roest niet :P !

Gr. Miggy
Gebruikersavatar
grislion66
Support
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 21:22
Locatie: zaanstad

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door grislion66 »

Miguel, jammer dat de 406 coupe weg is.
Is en blijf een prachtige wagen, en ook het filmpje helemaal klasse!
En als je toch weer eens de Peugeot/Coupe kriebels krijgt, probeer dan ook eens de 407 Coupe V6.
Wellicht minder mooi, maar toch wel heel veel meer auto, zeker in combinatie met de V6, al moet ik zeggen heb vandaag voor
het eerst sinds vele weken weer eens in de 406 Coupe gereden, het is en blijft toch geweldig :D

gr. Harry
Ford Capri 3.0S V6 strato silber 1984/87
205 GTI 1.6 gris graphite 1987/89
205 GTI 1.9 gris futura 1989/92
205 Gentry 1.9 vert sorrento 1992/94
306 XSI gris Quartz 1994/2015
406 coupe 2.0i gris thallium 2000/????
407 coupe 3.0i Féline gris aluminium 2015
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten