TrafficBandit's nieuwe ouwe

Laat je eigen Coupé zien.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ik vrees dat het te laat is voor leerverf, in het ene stuur zit letterlijk een gat in het leer en bij de andere is de hele toplaag er af gesleten.
Gebruikersavatar
bart-peugeot
Support
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 15:59
Locatie: Rijnmond

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door bart-peugeot »

Geweldig dat de Cruisecontrol het nu doet! :D

Respect voor de lpg ombouw!
Waar heb je de keuring nou uiteindelijk laten doen? En wat kostte dat?

Wat je lederen stuur betreft:
Ik heb een 307 en bij ieder 307 stuurwiel bladdert de laklaag na verloop van tijd af. Bij iedereen is dat zo.

Ik heb enkele leerinbouwers in Nederland gevraagd wat een lederen stuur opnieuw bekleden gaat kosten. Dat is 200 euro. Omdat het gewoon heel arbeidsintensief is.

Uiteindelijk heb ik het stuur via ebay.de opnieuw laten bekleden. Ik heb een extra stuur geregeld en dat opgestuurd. Ik was voor 110 euro klaar.
Je mag de kleur(en) leder en de kleur van het stiksel zelf kiezen.
Mijn aanbieder kan ik niet meer vinden op ebay.de, maar er zijn genoeg vergelijkbare bedrijven.

Je kan ook via Marktplaats zoeken, ik kwam bijvoorbeeld deze tegen (willekeurig): Marktplaats

Alles over mijn stuur lees je trouwens hier, staan ook adressen van ebay bij: 307forum
Voormalig 406 Coupérijder, nu in bezit van een 308.
Coupedriver
Beheerder
Berichten: 204
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 22:22
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door Coupedriver »

Ik heb mij stuur 5 jaar terug laten doen bij iemand van een ander forum.
150 euro en ziet er nog steeds strak uit.
Voordeel was dat hij al een stuur had liggen dus ik hoefde alleen het oude stuur terug te sturen.
Mocht je interesse hebben dan kan ik even zoeken miss dat ik zijn mail nog kan vinden.

Is de zelfde FrankV als van die marktplaats link hierboven ;)
Gas met die zooi!@
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Met die cruisecontrol ben ik inderdaad wel blij, ik moet elke dag 4 keer door de trajectcontrole en dan is het toch wel erg handig om de cruisecontrol er op te zetten. Met zelf gasgeven rij ik toch snel te hard zonder het echt door te hebben. Uiteindelijk viel de installatie reuze mee. De bekabeling zat al standaard in de kabelboom dus het was alleen een kwestie van alle onderdelen inpluggen en vastschroeven.

De lpg installatie is bij een bedrijf in rijswijk gekeurd en heeft daarna nog een steekproefcontrole gekregen van de rdw. De keuring, het nieuwe kentenbewijs, het opvragen van de certificaten van de gasinstallatie bij AG en het regelen van al het papierwerk was in totaal tegen de 300 euro. Een groot deel van dat bedrag zijn directe kosten van de rdw die doorbelast worden. Een hoop geld maar ik heb het al weer dubbel en dwars terugverdiend in lagere brandstofkosten.

Het stuur staat nog op de planning, ik heb er nog geen tijd voor gehad om er verder iets mee te doen. Bij het zoeken naar opties op internet was ik het 307 forum al tegengekomen. Erg interessante informatie en een goed eindresultaat. Ik moet begin volgend jaar naar azie en daar kan je voor weinig geld je stuur keurig laten bekleden, dat is nog een stuk goedkoper dan via ebay en marktplaats. Nadeel ik wel dat je een stuur de halve wereld over moet sjouwen. Ik zit nog even te denken of ik dat zal doen, neem ik meteen de pookknop even mee. Verder heb ik gekeken of ik een goed tweedehands stuur kon vinden maar dat valt niet mee.

De afgelopen weken heb ik besteed aan een grote onderhoudsbeurt compleet met nieuwe distributieriem. Verder heb ik de hele trekhaak inrichting er af geschroefd en samen met de ruitenwisserarmen laten stralen en opnieuw laten coaten omdat er overal roest op zat. Ziet er nu weer als nieuw uit. Volgende klusje is de dakbekleding die los hangt bij het derde remlicht, maar dat is niet urgent.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Toen ik mijn huidige auto kocht zat er een afneembare trekhaak onder. Aangezien die helemaal verroest was zag het er niet echt mooi uit en daarnaast heb ik eigenlijk nog nooit een trekhaak nodig gehad dus ik had hem er onder uit gesloopt. De afgelopen tijd waren er echter zo nu en dan toch momenten dat ik dacht dat een trekhaak wel handig was dus ik heb besloten om hem op te knappen en weer onder de auto te zetten.

De oude trekhaak was oppervlakkig zwaar verroest en niet om aan te zien, die heb ik laten stralen en coaten. Tevens heb ik nieuwe roestvaste bouten en moeren gehaald om de boel vast te zetten. Aangezien de ruitemwisserarm ook gecorrodeerd was heb ik die meteen mee laten stralen en coaten, die ziet er nu ook weer netjes uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De einddemper van de uitlaat moest er vanaf om de beugels op de draagbalken te monteren maar verder is het een fluitje van een cent om de boel te plaatsen. Eindresultaat ziet er nu zo uit, niet gek, al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien ik toch bezig was heb ik meteen maar even de gasveren van de motorkap vervangen. De oude veren hadden niet genoeg kracht meer om de kap omhoog te houden. Nadat ik hem twee keer op mijn hoofd gehad had was ik er wel klaar mee. De nieuwe gasveren hebben weer genoeg kracht om de kap netjes open te houden. Wat wel vreemd is is dat mijn oude coupe (die net zo oud is als de nieuwe) geen enkel probleem had met de gasveren, die deden het nog prima. Kennelijk zijn er toch verschillende versies in omloop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
keso406
Support
Berichten: 305
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 19:28

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door keso406 »

Goed bezig!
Gebruikersavatar
Henk1958
Berichten: 99
Lid geworden op: za 20 sep 2008, 15:44

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door Henk1958 »

Alweer een mooie reportage,Ik zie nieuwe bouten zitten dit zijn toch wel 10.9 bouten ?
406 Coupe 2.2L 16V 2005 vialle lpi 173000 km
NOIR OBSIDIEN Chesnut leather
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Er zitten inderdaad nu 10.9 bouten in, de originele waren 8.8 dus dat zou meer dan sterk genoeg moeten zijn.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ik zit alleen nog even te zoeken naar een subtiele manier om de ruitenwisser armen van de nieuwe auto te krijgen zodat ik de gereviseerde armen van de oude auto kan plaatsen. Bij de oude auto zaten ze redelijk vast en heb ik er een koevoet onder gezet om ze los te krijgen. Daarbij is wel de voorruit ter ziele gegaan maar dat was niet erg omdat die auto toch naar de sloop ging.

Voor de nieuwe auto moet ik het iets vorzichtiger aanpakken omdat die voorruit nog even mee moet. Ik heb even zitten kijken of het met een poelietrekker lukte maar die kan je er niet echt lekker op zetten omdat de motorkap in de weg zit. Ik kan de hele motorkap wel demonteren maar dat moet toch makkelijker kunnen dacht ik zo. Ben er alleen nog niet precies uit hoe....
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door RAH »

Kleinere poelietrekker. Ik heb er eentje die kreeg ik precies onder de motorkap (voor de bestuurderskant). Bijrijderskant is ruimte genoeg. Anders zelf iets knutselen. Maar die kleine trekkertjes zijn niet zo duur, dus die moeite zou ik niet nemen.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten