TrafficBandit's nieuwe ouwe

Laat je eigen Coupé zien.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Gisteren had ik even tijd om weer wat dingetjes aan de auto te fixen. Ik had al een tijdje last van een raar rammeltje waar ik me aan irriteerde. Het was alleen niet duidelijk waar het vandaan kwam, ergens van achter maar meer nauwkeurig kon ik het niet plaatsen. Op een gegeven moment kwam ik er achter dat je het hoorde als je de passagiersdeur dicht gooide of de kofferbak dichtgooide. Van daaruit ben ik verder gaan zoeken en na ongeveer 20 keer de kofferbak te hebben dichtgegooid bleek de rammel uit de raamstijl aan de bestuurderskant tussen het achter-zijraam en het achterraam te komen. Eerst heb ik de bekleding van de kofferbak losgehaald om te kijken of ik er van daar uit bij kon maar dat lukte niet. Daarna heb ik de hoedenplank losgehaald en de binnenbekleding van de achterstijl losgehaald. Toen ik er eindelijk bij kon bleek een los stukje metaal de oorzaak te zijn, waarschijnlijk iets wat ooit achter was gebleven is na een reparatie ofzo. Wel een vreemde plek om iets te laten slingeren, anyway het is er nu uit en de rammel is weg, dat probleem is nu gelukkig opgelost.

Aangezien de hoedenplank er toch uit was heb ik die meteen maar even onder handen genomen. Na 15 jaar zonlicht was de kleur van de hoedenplank behoorlijk verschoten. Zwart kon je het zeker niet meer noemen, eerder een soort van grijs met een paarse gloed er in. Aangezien ik de hoedenplank uit mijn oude coupe ook nog had liggen heb ik die uit elkaar gehaald, schoongemaakt en daarna gewoon gespoten met een bus mat zwarte verf. Op de foto's onder TL-licht komt het kleurverschil niet zo over maar in het echt is het een wereld van verschil. Ik ben er erg tevreden over en het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf.

Het eindresultaat:
Afbeelding

Hier zie je duidelijk het kleurverschil tussen de rand die geen zonlicht gehad heeft en de rest. Onder Tl-licht en op de foto is het verschil redelijk te zien maar met het blote oog is het verschil nog een stuk groter:
Afbeelding

Hier nog wat foto's van de hoedenplank uit de auto en de opgeknapte er naast:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
cxpeu
Berichten: 89
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 21:46

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door cxpeu »

:ugeek: Ziet er weer goed uit!
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

TrafficBandit schreef:Ik zit alleen nog even te zoeken naar een subtiele manier om de ruitenwisser armen van de nieuwe auto te krijgen zodat ik de gereviseerde armen van de oude auto kan plaatsen. Bij de oude auto zaten ze redelijk vast en heb ik er een koevoet onder gezet om ze los te krijgen. Daarbij is wel de voorruit ter ziele gegaan maar dat was niet erg omdat die auto toch naar de sloop ging.

Voor de nieuwe auto moet ik het iets voorzichtiger aanpakken omdat die voorruit nog even mee moet. Ik heb even zitten kijken of het met een poelietrekker lukte maar die kan je er niet echt lekker op zetten omdat de motorkap in de weg zit. Ik kan de hele motorkap wel demonteren maar dat moet toch makkelijker kunnen dacht ik zo. Ben er alleen nog niet precies uit hoe....
Inmiddels zitten de opgeknapte ruitenwisserarmen er ook op. Het loskrijgen bleek mee te vallen, nadat de moer losgedraaid was kon ik de armen er met een beetje wrikken met de hand zo af halen. De oude ruitenwisserarmen zag er niet meer uit dus ik ben blij dat die nu vervangen zijn. Omdat het vandaag klote weer was heb ik ze meteen goed kunnen gebruiken ;)

Afbeelding

Afbeelding
keso406
Support
Berichten: 305
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 19:28

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door keso406 »

Ik had zo'n pully trekker ofzo. Werkte kut maar kreeg t klusje wel geklaard hahaha
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Het stond al een tijdje op de planning om het stuur een keer aan te pakken, de bekleding was zwaar versleten en hier en daar vielen letterlijk de gaten er in. Via Marktplaats ben ik in contact gekomen met FrankV en die heeft een mooi nieuw stuurtje gemaakt. Ik ben erg te spreken over het resultaat, ziet er weer top uit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
joospeugeot
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 21:33

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door joospeugeot »

TrafficBandit schreef: zo 28 aug 2016, 21:59


Na 3 grote gaten (en een paar kleinere) in de bodemplaat van de auto geboord te hebben ligt de tank in de auto, met twee stukken hoekstaal zit hij vast aan de auto.

Afbeelding

ik zie dat je gas hebt ingebouwd. nu was ik ook eens aan t kijken voor een tank erin te leggen maar ik vraag me wel eens af wat u er dan voor een gaten in hebt gemaakt. ik heb nu een tank 600 dia en 270 hoog, maar die steekt behoorlijk uit. en bij een 3 liter is de vloer verhoogd met 3 cm schuim.
dus de vraag hebt u foto van wat u met de bodem gedaan heeft.
anders de flex er maar in denk ik maar zo maar wil het een beetje netjes houden.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

De bodem is gewoon de standaard coupe bodem, die is verder niet aangepast. Er zijn alleen gaten in gemaakt voor de vulslang, de afblaas aansluiting en een gat voor de lpg leiding richting de motor. De vloer van de kofferbak ligt een paar cm hoger doordat hij over de dwarsbalken ligt waar de gastank mee is vastgezet.
joospeugeot
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 21:33

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door joospeugeot »

oke. dank voor de reactie. om die gaten kom je niet om heen idd. ik wil wel de vuller in het tank klepje hebben. dus die slang zal iets anders gaan lopen maar dat moet ik ook nog zien.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Als je de installatie hebt ingebouwd moet hij gekeurd worden om via het RDW de kenteken registratie aan te passen. Er zijn eisen aan de plek waar de vulopening moet zitten, dus let even goed op dat je hier aan voldoet als je de vulopening achter de tank klep plaatst. Als het niet aan alle arisen voldoet krijg je het kenteken niet in orde.
joospeugeot
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 21:33

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door joospeugeot »

ik ken de eisen wel een beetje ja. niet de eerste keer dat ik gas heb ingebouwd. ik heb ook zelf lpg g3 gasinjectie in mijn 205 cabrio in gebouwd. gewoon bij de rdw gekeurd. kosten toen ik meen 55 euro en g3 certificaat heb ik toen zo gekregen, maar dat kost nu wel geld voor dat certificaat te krijgen.
maar er staat idd ook iets met die vuller wat ik niet helemaal begrijp. maar zolang ie maar niet in de motorruimte zit :mrgreen: (is geen grap, heb al gezien op filmpjes dat ze CNG tanken onder de motorkap. maar dat je de vuller niet in je tankklepje zou mogen zetten ? bij de meeste auto's waar plaats is word er een mini vuller

hier een plaatje gejat op een poolse site. dit is een m10 vuller maar wij in nederland hebben m16 buitendraad vuller. ziet er nagenoeg gelijk uit.
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten