Eindelijk een 406 Coupe

Laat je eigen Coupé zien.
Plaats reactie
Peugeot406CoupE2002
Berichten: 5
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 09:45

Eindelijk een 406 Coupe

Ongelezen bericht door Peugeot406CoupE2002 »

Beste leden van dit forum,

Ik ben Nick, 31 jaar en ben woonachtig in Wijchen. ik ben nieuw hier, dit aangezien ik sinds kort, na lang zoeken een schitterende 406 coupe 2.2 uit 2002 bezit. Hoewel de auto, voor zover ik kan beoordelen, door de vorige eigenaar altijd met liefde is behandeld zijn er toch een paar kleine dingen die ik wil vervangen. De 406 coupe is voor mij een auto voor erbij en mijn eerste Peugeot, ik zal hier dan ook enkel leuke plezierritten mee maken. Naast de 406 coupe rijd ik met mooi weer in een Alfa Romeo Spider uit 2011 (1.750 TBI) en als dagelijkse auto een Skoda Octavia (lease).

TO DO list:
1) Ik zag op dit forum al een mooie en vooral duidelijke omschrijving/stappenplan om het logo op de kofferbak te vervangen (deze is aan het vervagen).
2) Daarnaast zijn de gasveren van de motorkap "lam", deze houden de motorkap niet omhoog dus moeten vervangen worden, heeft iemand dit eerder gehad en wat is de beste koop>

Weet iemand hoe ik het niveau van de koelvloeistof kan meten?

Foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Eindelijk een 406 Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Dat is een erg mooie auto, blauw blijft toch een mooie tijdloze kleur op deze auto's. Daar ga je nog een hoop plezier van hebben.

Die gasveren van de motorkap zijn makkelijk te vervangen. Je kan ze online bestellen en je klikt ze er zo op. Ik heb dit eerder ook gedaan en in dit topic staan wat foto's: https://www.peugeot406coupe.nl/forum/vi ... 0&start=40

Het koelvloeistofnivo kan je checken door de bijvuldop er af te draaien en in het reservoir te kijken. In het midden zit een vlak stukje en bij een koude motor moet de vloeistof daar net bovenuit komen. Als er te weinig vloeistof in zit zie het duidelijk.
Peugeot406CoupE2002
Berichten: 5
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 09:45

Re: Eindelijk een 406 Coupe

Ongelezen bericht door Peugeot406CoupE2002 »

Hartelijk dank voor je reactie en tip.
Ik hoop zeker veel plezier te hebben van de auto.
Wesje
Support
Berichten: 210
Lid geworden op: wo 03 feb 2016, 16:13

Re: Eindelijk een 406 Coupe

Ongelezen bericht door Wesje »

Via de dealer kosten de gasdempertjes samen zo'n 60 euro.

Je kunt ook universele kopen, vaak wat goedkoper. Of zelfs via Aliexpress.
'99 406 Coupé V6 24v 194 handbak Vert Polo - Summer
'14 308 SW 1.6 BlueHDi - Daily
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten