Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Laat je eigen Coupé zien.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ik ben lekker een weekje in Frankrijk geweest met de Coupe, helaas terug gekomen in een Renault:

http://www.youtube.com/watch?v=3TPqQOIjvpA

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3TPqQOIjvpA[/youtube]
Gebruikersavatar
bart-peugeot
Support
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 15:59
Locatie: Rijnmond

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door bart-peugeot »

Zo, dat is balen!

Sterkte met de afhandeling. Gelukkig heb je beelden.
Voormalig 406 Coupérijder, nu in bezit van een 308.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Dank je, de auto wordt nog terug gebracht naar Nederland maar hij is vrijwel zeker total loss. Erg jammer want ik had er net nog een hoop geld tegen aan gegooid zodat hij er weer een tijdje tegenaan kon. Behalve een auto is het toch een soort van hobby geworden die ik nu ook kwijt ben. Ik ga nog kijken of ik een mooie 406 coupe op de kop kan tikken maar ze zijn momenteel erg schaars. Ik heb er inmiddels 2 gezien maar dat waren regelrechte sloopautos. Vandaag heb ik een volkswagen golf gekocht zodat ik in ieder geval van a naar b kan tot ik er weer één gevonden heb. Ben benieuwd of het nog gaat lukken.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door RAH »

Ja, die is wel total loss. De gemiddelde Coupe is al (financieel) total loss bij schade aan de voorbumper. Alle inzittende in orde? Geen nachtmerries er aan over gehouden?

Wel mooi dat je dashcam beelden hebt. Daarmee laat je niets aan de verbeelding over, motorrijder rijdt te hard om de bocht te halen.

Voor een nieuwe, al aan import gedacht? Duitsland is vast wel wat te vinden en met die leeftijd zal BPM niet veel meer kunnen zijn (als je überhaupt nog BPM moet betalen).

Deze lijkt me wel geschikt, alleen de prijs moet wel wat vanaf:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... DES&vc=Car
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
joospeugeot
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 21:33

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door joospeugeot »

whooops. minder leuk.
laat je straks niet te afschepen met een paar euro's . mooie en goeie coupe's beginnen langzaam idd schaars te worden en zeker 3 liters. nu heb ik wel vrij recentelijk eentje gekocht, maar ook hier zit nog werk aan. eentje zonder werk is al bijna niet meer te vinden.

succes en sterkte met het afhandelen. geen idee of het nog te maken is, het lijkt me nog wel mee te vallen maar onderdelen kosten wel wat.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ik ben gisteren langs geweest bij een schade bedrijf en die gaven aan dat het zomaar 8 tot 9000 euro kan kosten om te repareren. Wat het lastig maakt is dat het chassis beschadigd is aan de voorkant en ook zit er een flinke deuk in het dak. Een belangrijk deel van de benodigde onderdelen heb ik nog wel liggen maar ik heb niet de mogelijkheden om een dergelijke schade zelf te repareren. Waarschijnlijk zal de auto afgeschreven worden, ik hoop dat ik nog ergens een mooie andere coupe op de kop kan tikken, maar het aanbod is zeer beperkt momenteel.
joospeugeot
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 21:33

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door joospeugeot »

dat is idd een hoop schade ja. misschien idd beter om dan toch iets anders te zoeken. geen idee wat je precies zoekt ?
ik ga er vanuit dat je een 4 cilinder handgeschakeld zoekt. ik zag laatst een 2.2 staan in de buurt van den helder. ook een zilveren.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ik zoek een handgeschakelde 2.0 met een RFN motor (zie vin nummer). Liefst een met minder dan 200.000 km op de teller en zonder externe schade. Als iemand er nog een heeft of weet te staan dan hou ik me aanbevolen.
joospeugeot
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 21:33

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door joospeugeot »

ik ken de RFN motor, die ligt ook in mijn 206. maar waarom geen 2.2 ? nu moet ik wel zeggen dat een 2.2 wel graag eens wat olie lust. maar of die 2 liter dat zoveel minder doet ? in mijn 206 die lustte ook nog in het begin nog wel wat maar na meer dan 100.000 km op gas is verbruik wel terug gegaan naar wat is het 1,5 liter per 10.000 km. na 10k staat ie op minimum op de peilstok maar dan gooi ik er al geen olie meer bij maar draai ik de stop eronder uit en vul m wel moet nieuwe.
jammer genoeg krijg ik een 2,2 niet tot onder de 1350 kg leeggewicht op lpg (ik kan geen kleine tank vinden) en had het liefste een automaat. dus er staan er nu met een xfz en xfx motor. dus ja, voor 13 euro meer in de maand rijden we dan maar V6 hé , en in belgie is het gas toch al niet zo duur.

maar ik ben nog altijd wel een beetje rond aan t kijken wat er zo aan coupe's word aangeboden, dus mocht ik wat tegen komen laat ik je het weten. ook nog een bepaalde kleur als wens ?
joospeugeot
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 21:33

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door joospeugeot »

deze al gezien ? https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/peu ... mv-bj-2001
zeker niet smetteloos maar wel nog wat van te maken lijkt me (voorbumper spuiten lijkt me minimaal en andere stoel)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten