Mijn 406 Coupe in Youngtimer Magazine

Laat je eigen Coupé zien.
Plaats reactie
WabiSabi
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 26 jul 2020, 16:48

Mijn 406 Coupe in Youngtimer Magazine

Ongelezen bericht door WabiSabi »

Hierbij een artikeltje over mijn 406 Coupe in Youngtimer Magazine nr. 77
Youngtimer Magazine 77 - Peugeot 406 Coupe c.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Mijn 406 Coupe in Youngtimer Magazine

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Leuk verhaal, en een prachtige auto!
GeeWizz
Support
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 13:59

Re: Mijn 406 Coupe in Youngtimer Magazine

Ongelezen bericht door GeeWizz »

Zeer mooie uitvoering in dat blauw!!
Inderdaad leuk verhaal voor een wat ondergewaardeerde youngtimer.
Als ik het verbruik van mijn 2.0 afzet tegen de huidige normen kan hij er nog uitstekend mee door, zeker op de lange afstand waar ik op m'n sloffen 6 a 7 liter op de 100 haal mits fluwelen voetje en netjes de max. snelheid.....

Maar... ben het niet helemaal eens met de opmerking in het stukje over de voorbumper.
Ook bij het oude model ligt de grille dicht aan de voorkant alhoewel hij wel wat kleiner is, heb er zelf chroom strips opgemaakt en dat oogt zeer fraai.
En ik blijf het ontwerp en integratie in de bumper van de originele mistlampen mooier vinden.

Maar ieder z'n smaak; als we er maar blij van worden toch?
WabiSabi
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 26 jul 2020, 16:48

Re: Mijn 406 Coupe in Youngtimer Magazine

Ongelezen bericht door WabiSabi »

Hey GeeWiz,

Ik ben het helemaal met je eens. De grilopening bij het eerste model zit i.i.d. ook in de bumper en zijn de bumperstralers wat "genuanceerder" vormgegeven. Een toefje meer Pininfarina dus!

Maar ja, wat zou jij doen als je een mooi en goed onderhouden exemplaar van dit tijdloze model met een echt lage km stand tegen het lijf zou lopen? En taxatie gaf al ruim meer aan dan het aankoopbedrag met de opmerking dat dit model als klassieker alleen nog maar gaat stijgen. Dus als ik hem (of haar?) net zo netje hou is het een auto om niet op af te schrijven; dus een win-win aankoop wat mij betreft!

Met de 2,2 l kom ik op de snelweg trouwens uit op ong. 1 : 13 - 14 (en gemiddeld ong. 1 : 12) dus ook best netjes lijkt me. Maar dat is echter niet mijn eerste zorg; wel het schoon houden van het brandstofsysteem dus ik tank BP 98 (zonder ethanol). Ik rijd er als liefhebbersauto alleen met goed/droog weer mee, dus 's winters bijna niet (alleen om da accu op te laden en de motor goed door te smeren).

Hartelijke groet,

Peter
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten