Probleem met het contactslot
Probleem met het contactslot
Gisteren kwam ik thuis en kon de sleutel niet uit het contact krijgen.
Motor bleef gewoon draaien en sleutel was geen beweging in te krijgen.
Heb op de rem getrapt en koppeling op laten komen waardoor de auto af sloeg
Accupool eraf gehaald zodat er geen spanning meer op stond.
Vanochtend spanning erop, beetje contactspray op de sleutel, maar nog steeds niet eruit te krijgen.
Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben of weten hoe dit het beste op te lossen is?
Motor bleef gewoon draaien en sleutel was geen beweging in te krijgen.
Heb op de rem getrapt en koppeling op laten komen waardoor de auto af sloeg
Accupool eraf gehaald zodat er geen spanning meer op stond.
Vanochtend spanning erop, beetje contactspray op de sleutel, maar nog steeds niet eruit te krijgen.
Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben of weten hoe dit het beste op te lossen is?
Peugeot 406 Coupe 2.0 16V , EW10J4, D9 Half MUX, febr. 2001 met Vialle gasinstallatie
Re: Probleem met het contactslot
Geen ervaring, maar waarschijnlijk is er binnen in het slot iets stuk waardoor de sleutel niet meer kan draaien. Beste is om de cilinder er uit te halen, kun je er dan nog niets aan zien (ik geloof niet dat de cilinder zelf nog verder uit elkaar te halen is), dan zal er een nieuwe cilinder in moeten.
Voordeel als de cilinder er uit is, dan kan je de auto waarschijnlijk wel weer starten. Alleen wel oppassen met rijden, eerst zorgen dat het stuurslot er niet in kan vallen.
Voordeel als de cilinder er uit is, dan kan je de auto waarschijnlijk wel weer starten. Alleen wel oppassen met rijden, eerst zorgen dat het stuurslot er niet in kan vallen.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
-
- Support
- Berichten: 352
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 00:04
- Locatie: Drachten, Friesland
Re: Probleem met het contactslot
Hoeveel speling heb je op het slot? Deze wel eens goed vastgezet?
Peugeot 406 Coupé 2.0 1999 Half Mux
Re: Probleem met het contactslot
Contact met de Peugeot dealer gehad en heb hier een nieuwe cilinder besteld.
Heb het een en ander los gehaald zodat ik goed bij het slot kon komen
Tevens contactspray gebruikt en er zit inderdaad iets speling op (geprobeert vast te zetten, werkt echter niet)
Sleutel is echter met geen mogelijkheid te draaien, wat je ook probeert.
Om de sleutel er uit te krijgen moet die in de normale stand komen te staan
Wanneer ik het nieuwe slot bij de dealer op haal, moet ik maar eens overleggen hoe ze dit normaal
gesproken doen.
Dank voor de opmerkingen.
Wordt vervolgd
Heb het een en ander los gehaald zodat ik goed bij het slot kon komen
Tevens contactspray gebruikt en er zit inderdaad iets speling op (geprobeert vast te zetten, werkt echter niet)
Sleutel is echter met geen mogelijkheid te draaien, wat je ook probeert.
Om de sleutel er uit te krijgen moet die in de normale stand komen te staan
Wanneer ik het nieuwe slot bij de dealer op haal, moet ik maar eens overleggen hoe ze dit normaal
gesproken doen.
Dank voor de opmerkingen.
Wordt vervolgd
Peugeot 406 Coupe 2.0 16V , EW10J4, D9 Half MUX, febr. 2001 met Vialle gasinstallatie
- Nico den Haak
- Support
- Berichten: 553
- Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38
Re: Probleem met het contactslot
Hmm, balen.
Probleem is dat je het oude slot niet kunt verwijderen zonder de sleutel te draaien.
Er zit een beveiligingsnok op, die enkel door de sleutel op een bepaalde manier te draaien, naar binnen gedrukt kan worden.
Die nok moet weg, anders kan het oude slot niet uit de kolom.
Enige methode lijkt het slot uitboren.
Succes,
Groet,
Nico.
Probleem is dat je het oude slot niet kunt verwijderen zonder de sleutel te draaien.
Er zit een beveiligingsnok op, die enkel door de sleutel op een bepaalde manier te draaien, naar binnen gedrukt kan worden.
Die nok moet weg, anders kan het oude slot niet uit de kolom.
Enige methode lijkt het slot uitboren.
Succes,
Groet,
Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
Re: Probleem met het contactslot
Yesssssssssssss.......185 euro armer.....maar wel gelukt om het nieuwe slot erin te zetten.
Vind ik overigens wel een prestatie van mijzelf aangezien ik niet een ervaren sleutelaar ben.
Ook een compliment aan de Peugeot-dealer in Almelo die echt goed met je mee wil denken en
het uit te leggen.
Het oude en nieuwe slot kan er inderdaad op 1 manier in om de sleutel in een bepaalde positie te draaien.
Er zit een beveiligingsnok op, die enkel door de sleutel op een bepaalde manier te draaien,
naar binnen gedrukt kan worden.
Die nok moet weg, anders kan het oude slot niet uit de kolom (bedankt Nico)
Met een combinatietang is het me uiteindelijk gelukt om de oude sleutel te draaien
Nieuwe slot erin.....Job done...Youpeeeeeeeeeeeeeee
Vind ik overigens wel een prestatie van mijzelf aangezien ik niet een ervaren sleutelaar ben.
Ook een compliment aan de Peugeot-dealer in Almelo die echt goed met je mee wil denken en
het uit te leggen.
Het oude en nieuwe slot kan er inderdaad op 1 manier in om de sleutel in een bepaalde positie te draaien.
Er zit een beveiligingsnok op, die enkel door de sleutel op een bepaalde manier te draaien,
naar binnen gedrukt kan worden.
Die nok moet weg, anders kan het oude slot niet uit de kolom (bedankt Nico)
Met een combinatietang is het me uiteindelijk gelukt om de oude sleutel te draaien
Nieuwe slot erin.....Job done...Youpeeeeeeeeeeeeeee
Peugeot 406 Coupe 2.0 16V , EW10J4, D9 Half MUX, febr. 2001 met Vialle gasinstallatie
Re: Probleem met het contactslot
Nu dus twee verschillende sleutels? Een voor de deuren/koffer en een voor het contact? Of is de nieuwe cilinder op basis van chassisnr besteld en dus gelijk aan de oude en met de oude sleutels te bedienen?
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Re: Probleem met het contactslot
Had ik al meteen geinformeerd, de nieuwe cilinder op basis van chassisnr besteld en dus gelijk aan de oude en met de oude sleutels te bedienen?
Peugeot 406 Coupe 2.0 16V , EW10J4, D9 Half MUX, febr. 2001 met Vialle gasinstallatie
Re: Probleem met het contactslot
Dat vraagteken aan het einde van je zin betekend dat je het nog niet hebt geprobeerd? Maar zou wel goed zijn als het goed werkt, dan zit je niet met twee verschillende sleutels.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Re: Probleem met het contactslot
RAI...Het werkt nu gewoon weer perfect met de oude sleutel
Peugeot 406 Coupe 2.0 16V , EW10J4, D9 Half MUX, febr. 2001 met Vialle gasinstallatie
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast