Peugeot V6 LSD differentieel groupbuy

Hier kun je over van alles praten wat niet aan de coupe gerelateerd is.
Emilemulder
Berichten: 5
Lid geworden op: di 03 mar 2015, 21:35

Peugeot V6 LSD differentieel groupbuy

Ongelezen bericht door Emilemulder »

Zoals de titel aangeeft wil ik een group buy opzetten voor een LSD deze groupbuy gaat via het andere peugeot forum peugeottuningclub.nl

Voor het bestellen van deze differentieel is een minimale afname van 5 stuks nodig. Hierbij zoek ik mensen die geïnteresseerd zijn in de ML differentieel.

De LSD differentieel is voor de handgeschakelde ML versnellingsbak welke op verschillende auto's zit.
De auto's waar deze versnellingsbakken onder zitten zijn:

Peugeot 406 V6 type D8 en D9, Peugeot 407 V6, Peugeot 607 V6, Peugeot 807 V6, Sommige Peugeot boxers
Citroen C5 V6 type 1-2-3, Citroen C6 V6, Citroen C8 V6 en sommige Citroen jumpers

Het betreft in dit geval een differentieel van mfactory.

Gain a prominent advantage over the competition with the MFactory Helical Limited Slip Differential. Through the smooth and constant distribution of power to the wheels, the MFactory Helical LSD puts the power-to-the-ground and maximises your vehicle's traction. A must for any race car, be it Street, Strip or Track!

Diamond Cut to exacting tolerances from Forged High-Nickel-Chromium-Molybdenum Steel
Perfect fitment & finish ensures hassle-free installation & maintenance, each and every time

Designed using leading-edge Solidworks 3D CAD & Cosmos FEA software
Advanced Gear Geometry minimizes parasitic drivetrain losses. Race transmissions built with MFactory components transfer, on average, 1-2% more power to the ground over our competitors!

Stress Tested on loaded dynos
Ensures our differentials are strong enough to handle the shock loads encountered during racing, yet also durable enough to handle the variable loads encountered during day-to-day driving.

Multiple Stages Available (Honda & Mazda)
Users can choose (and upgrade) between the various Stages available, which determine the Bias Ratios. With the MFactory Helical LSD, upto 75% torque can be transferred to the one wheel! A must-have for serious road-racers.

2nd Generation Design
The MFactory v2 Helical LSD is lighter, stronger and more efficient than any other Helical LSD on the market today!

Covered by the MFactory Feel The Torque™ 30-Day Money Back Guarantee! Click here for more details
An Industry First! If you do not feel the difference after installing your new Limited Slip Differential, you may return the product to us for a full refund (excluding shipping costs) within 30 days of the purchase date

Covered by the MFactory Lifetime, Globally Transferable Warranty
Whether used on the Street, Strip or Track, all MFactory Helical LSD's come with a Lifetime, No-Hassle, Globally Transferable Warranty

No-Load/One-Wheel Syndrome
A common misconception is that a Torsen-Style Differential is useless under a no-load situation (e.g One wheel in the air). This myth has been further perpetuated by our competitors of whom have limited understanding of how a Torsen-Style LSD functions. This no-load situation does not apply to 90% of users. For the other 10%, there is a simple solution to the problem that our competitors will not tell you; simply tap your brake pedal.

Ze hebben deze LSD niet op voorraad en zal ik zelfs een standaard differentieel moeten versturen zodat ze hem na kunnen maken. Voor een ma bak hebben ze wel een diff op voorraad en geven ze hierbij aan dat ze tot 1000pk kunnen handelen....

Bij een minimale afname vragen ze hier €650,- voor en is dit incl. verzendkosten.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Peugeot V6 LSD differentieel groupbuy

Ongelezen bericht door RAH »

Ik denk niet dat je hier veel gegadigden zal vinden. Een dergelijk differentieel is toch meer bedoeld voor de autosport dan voor normaal gebruik. Daarbij is de prijs voor het differentieel ook niet misselijk (let wel, ik zeg niet dat het LSD dat niet waard is, het is gewoon een hoop geld). En dan moet het ook nog ingebouwd worden en als je dat niet zelf kan kost dat ook nog wel een paar honderd. De 406 is met veel minder geld makkelijker en sneller aan te passen op een beter weggedrag. Denk bijvoorbeeld eens aan een veerpootbrug. Staan er op dit forum 2 te koop geloof ik, voor € 40.- per stuk. De gemiddelde 406 rijder zal daar veel meer van merken dan van een LSD.

Er is hier op het forum overigens ook nog iemand die een Coupe aan het ombouwen is naar een racer. Dat zou nog een potentieel gegadigde kunnen zijn.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Gebruikersavatar
Nicowico
Support
Berichten: 747
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 11:08

Re: Peugeot V6 LSD differentieel groupbuy

Ongelezen bericht door Nicowico »

Op het Engelse forum zijn ze wat meer "tuning minded" Ik denk dat je daar wel liefhebbers vind.
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: Peugeot V6 LSD differentieel groupbuy

Ongelezen bericht door LRAB »

1 jaar te vroeg... Volgend jaar zal bij ons de motor wat meer vermogen gaan maken en zal een LSD wenselijk worden.
Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
Emilemulder
Berichten: 5
Lid geworden op: di 03 mar 2015, 21:35

Re: Peugeot V6 LSD differentieel groupbuy

Ongelezen bericht door Emilemulder »

Je kan er alvast 1 aanschaffen. Ze zijn heel erg moeilijk te krijgen. Heb ook al gevraagd bij quaife gevraagd voor een differentieel maar die gaan ze pas maken bij een afname van 10 stuks. En ze zijn daar nog duurder ook! Dit is daarom erg interssant. Ik heb al 2 geïnteresseerde waaronder ikzelf en nog 1 bij een ander forum.
joosttromp
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 06:15

Re: Peugeot V6 LSD differentieel groupbuy

Ongelezen bericht door joosttromp »

yessz! count me in!

ik ben alleen heel druk en niet bijzonder actief op de verschillende fora. dus als je een prijsopgave hebt, en/of 5 man voor de volgende stap, PM of mail me dan aub even (joost.tromp@gmail.com)

laters:)
VF38C4HXF81686490 10033 U5 EZDC, MFD: Woe 28 Apr 2004, ML6C 20MB04 6-bak, IQ93 Remap: 182.2 pk - 441.9 Nm, w/o FAP, w/o EGR, Strutbrace, K&N, HID 5000k, 17" Challenger + 16" Tacoma.
Emilemulder
Berichten: 5
Lid geworden op: di 03 mar 2015, 21:35

Re: Peugeot V6 LSD differentieel groupbuy

Ongelezen bericht door Emilemulder »

Ik heb u even op de lijst gezet bij ons op het forum. Als er meer geïnteresseerde zijn dan zal ik dit op het forum bijwerken

http://www.peugeottuningclub.nl/forum/v ... =21&t=9252
Gebruikersavatar
Nicowico
Support
Berichten: 747
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 11:08

Re: Peugeot V6 LSD differentieel groupbuy

Ongelezen bericht door Nicowico »

Joost, het is voor een V6, niet 2.2 HDI. :(
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
Emilemulder
Berichten: 5
Lid geworden op: di 03 mar 2015, 21:35

Re: Peugeot V6 LSD differentieel groupbuy

Ongelezen bericht door Emilemulder »

De 2.2 HDI heeft dezelfde type versnellingsbak
Gebruikersavatar
Nicowico
Support
Berichten: 747
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 11:08

Re: Peugeot V6 LSD differentieel groupbuy

Ongelezen bericht door Nicowico »

Ja, maar de diff verhoudingen zijn anders.
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten