spruitstuk

Voor grappen en grollen, maar hou het wel netjes.
MarkS
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 09:56
Locatie: Gouda

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door MarkS »

SanderM schreef:Dat bedoel ik met een ander emotor inbouwen (de turbo motor van een andere 406 waar hij het over had). ;)
Vette bak trouwens, zo'n CX 25 GTi Turbo 2 :D
Zeker, als ik een schuur, een bak geld en twee rechter handen zou hebben zou dat er zeker in staan. :D Liefst eentje uit 1986 want die zijn belastingvrij. Machtig mooie projecten dit. Zijn er ook soortgelijke 406 verbouwingen trouwens?
Gebruikersavatar
SanderM
Support
Berichten: 1694
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 09:58
Locatie: Assen

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door SanderM »

D'r wil een Deen een V6 uit een Clio in gaan bouwen: http://www.peugeot406coupe.com/phpBB3/v ... hilit=clio
En hier in Assen is 1 bezig een tracktoy te bouwen, blok helemaal laten tunen en zo.
406 coupé 3.0 V6 Pack LPI (2004) Vert Polo - "Let's poke it with the Stig"
Afbeelding
willem406
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 jul 2011, 23:14

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door willem406 »

hallo

ik heb een complete 406 turbo gevonden voor 300 euro :lol:
alleen zoek ik nu een turbo die meer presteert als deze, want hij is kapot
ik zoek nu alleen nog een turbo die meer opbrengrt als de standaart
nog een antwoord op de vraag als me vader het verschil weet dat zeker wel, maar hij (denkt) dat het me niet gaat lukken om die van hem 3.0 voor te blijven
ik zal morgen es een paar leuke foto's plaatsen maar ik heb (nog geen foto's van de motor dus
Gebruikersavatar
BigBoss2307
Support
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 19:40

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door BigBoss2307 »

fotooos :roll: :roll:

ben echt benieuwd
misterdisaster
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 29 apr 2011, 12:39
Locatie: Zierikzee

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door misterdisaster »

Een TD-04 van een impreza, maar die past weer niet op de flens van een 2.0T uitlaatspruitstuk. Google eens op Rudy Simons. Die heeft complete ombouw setjes liggen voor een 2.0T ombouw met TD-04. ;)
Owner of:

Peugeot 205 GTi-16 ( Weekend cruiser )
Peugeot 205 1.9 Rallye with a 1.9 16v ( Track toy )
Peugeot 406 coupe 3.0 24V Pack ( Daily cruiser )
willem406
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 jul 2011, 23:14

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door willem406 »

bedankt voor de tip
ik heb een turbo gevonden op marktplaats van een td04
levert deze nu ook een stuk meer vermogen of weet niemand dat, die jongen waar die van is wil er een td05 opzetten is dat (nog) beter?
Gebruikersavatar
Albert van der Veen
Berichten: 83
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 23:33
Locatie: Harkema

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door Albert van der Veen »

@SanderM, dat van die Deen is helemaal zo gek nog niet, de V6 blokken uit de Clio zijn dezelfde blokken als wij in onze auto's hebben, mijn reserve-blok, waar ik het al eens over gehad heb, komt ook uit een Clio ...
willem406
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 jul 2011, 23:14

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door willem406 »

een turbo van een subaru gaat hem niet worden omdat je dan ook een computer en injectors en een heleboel geld nodig hebt dan kun er al met al wel 270/280 pk uitkrijgen.
maar als de originele kan ook met een mechanishe regelaar erop kun je zonder de computer enz. aan te passen op 0.8 bar rijden en dan heb je al 190 pk en een koppel van 340 nm dus dat lijkt mij wel leuk om mee te beginnen
Gebruikersavatar
Zitz
Support
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 12:51
Locatie: Zuid-Limburg

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door Zitz »

DP Engineering, complete kits, ze hebben ook losse onderdelen...
Gebruikersavatar
BigBoss2307
Support
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 19:40

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door BigBoss2307 »

@ willem406

ik ben zelf ook met turbo ombouw bezig, een tip bij zoon project moet je niet op het geld kijken en je moet je de tijd ervoor pakken.
je moet er van uit gaan dat je de complete motor nieuw hoort in te stellen of aluminium cilinderkoppakking, gepolijste in en uitlaat kleppen, groter brandstofsysteem, scherpe nokkenas en zo verder, en zo verder.
dit is dan meer het werk voor tussen de 250 en 300 pk.
maar ook voor kleine turbotjes moet je enig werk doen, dit loont echter niet tegen over de V6 motor.

in het kort, veeeel werk ;) ;)

bij de kosten kun je ook +/- van uit gaan dat je tussen de 5000 en 8000 euro zit, het beste is je kunt veel zelf doen dan haal je de 5000 wel :D :D :D en is ook nog het leukste :D :D :D

groeten Ricardo
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten