Verkiezingen 2012?

Voor grappen en grollen, maar hou het wel netjes.
406-Boss
Support
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 12:49
Locatie: heerhugowaard
Contacteer:

Verkiezingen 2012?

Ongelezen bericht door 406-Boss »

Ik weet niet in hoeverre het jullie bezig houd, maar ik loop mij groen en grijs te ergeren over de poliZiek momenteel.
Alle bezuinigingen die ze door ons strot duwen.
Al die partijen staan te wikken en te wegen, te draaien en gewoon keihard te liegen.
Eerst keihard dat Kunduz akkoord door je strot duwen, en nu staan ze allemaal te stotteren, zaken af te zwakken en te beloven dat een nieuwe regering zich niet aan dit akkoord gebonden hoeft te voelen.
Lekker smerig politiek spelletje weer. Allemaal verkiezingspraatjes. Kwartje van Kok verhalen!

Eerst met alle geweld een Kunduz akkoord erdoor heen douwen, en nu begint de VVD alweer te draaien omdat er zoveel weerstand is, ook uit de eigen gelederen, aangaande het afschaffen van de belastingvrije km vergoeding. Datzelfde VVD die 100% stond te liegen over de vorige kabinetsformatie!! :evil: Conclusie, RUTTE is absoluut onbetrouwbaar als het er op aan komt.
Afvoeren die goedlachse yup.

Groen Links dan, of corectie, Zwart Rechts zou beter klinken.
Juist door die Sap raken we die km vergoeding kwijt, maar dat zag je aankomen omdat deze partij altijd al anti auto is geweest. Maar, dan tevens mensen die met de trein reizen net zo hard aanpakken, onder het lulverhaal: Je moet dichterbij je werk gaan wonen? :shock:
Heeft mevrouw Sap dan niet door dat de economie op gang word gehouden door een groep werkende die steeds kleiner word? :shock: Dat je blij mag zijn met een baan, en keizen voor een baan dichter bij huis helemaal geen optie is? :evil: Dacht mevrouw Sap dat ik het leuk vind om 3 uur voor mijn aanvang dienst op te staan, om half 4 in de ochtend? :evil:
IK doe zeer veel moeite om te werken, en aan het werk te blijven. Om niet 1 van die zoveel duizende werklozen te worden, en in plaats van mij te ondersteunen word ik ervoor afgestraft.
Sap kan ook exit.

CDA dan.
Die partij is de afgelopen jaren zo erg in elkaar gedonderd, maar elke keer krijgen zij het toch weer voor elkaar om in een regering te zitten. Echt, die CDA gasten zijn zo regeringsgeil, die verkopen kun eigen kinderen nog om maar mee te mogen regeren. Dat zelfde CDA heeft nu in 3 formaties op rij gezeten die de rit niet uitgezeten hebben. Dat is geen toeval, dat is een gebrek aan capasiteiten. Nu dit CDA zoveel stemmen en zetels verloren heeft zou ze maar eens een periode in de opositie moeten gaan zitten, en een bezinningsperiode moeten nemen. Gaat dat hem worden? nee, ze komen wel weer in een volgende regering hoor, zij hebben de sleutel van elke achterdeur en nooduitgang, in dit geval, noodINgang!
CDA kan ook vertrekken.

Samson met zijn PvdA heeft geen ervaring genoeg in huis. Zeker nu hij brult dat hij premioer wil worden is het duidelijk dat Diederik aan grootheidswaanzin lijdt.
Hij komt net kijken.
Ga eerst maar eens een paar opositie voeren, ouwe Greenpeace strijder om ervaring op te doen, daarna zien we wel verder. Eerst maar een paar jaar rijpen en laten zien wat je kunt, en of je het kunt.
PvdA in de wachtkamer.

Ik doe het al jaren, maar ik richt mijn peilen op de SP.
Ten eerste moet de SP nu eindelijk maar eens in de paraktijk laten zien waartoe zij in staat zijn. Ten tweede is Emile Roemer 1 van de weinige die ik altijd kan volgen, ik weet altijd waar die man het over heeft. Ik word dus niet met moeilijke woorden die ik normaal nooit hoor, maar in Den Haag word ik ermee om mijn oren geslagen, in de zeik genomen.
Ten derde denk ik dat de SP voor de juiste zaken staat.
Natuurlijk zal ook een SP moeten onderhandelen en water bij de wijn moeten doen om zaken voor elkaar te krijgen. Elke coalitie is nemen en geven, maar ik heb het gevoel dat dit bij de SP minder stiekem gedaan zal worden en ook nog eens begrijpelijk verteld zal worden over het hoe en waarom.

Nu vrees ik dat er echt geen SP regering zal komen. Zo ON democratische is dit land geworden. De partijen maken gewoon onderlinge afspraken, bij een overwinning van de SP, om niet met hen in 1 regering te gaan zitten. Of je nu de grootste bent of niet, als geen enekele partij samen met jouw in een regering wil stappen, dan ben je klaar. Dan neemt nr 2 het over, wat de VVD wel weer zal zijn, en dan zijn we weer over geleverd aan de partij die er altijd voor de rijke en bedrijven geweest is, en niet voor de gewone burger.
Dat hiermee de keuze, of de wil van het volk teniet gedaan word, daar heeft Den Haag niets mee te maken. Na de verkiezingen lopen de politici in Den Haag namelijk ALTIJD hun eigen koers, en de burger is niet belangrijk in de beslissingen die zij nemen.
Was dat wel zo, dan was dit Kunduz akkoord er nooit gekomen namelijk.
Ja dames en heren, ik begin aardig mijn vertrouwen in de politiek te verliezen naarmate ik beter door krijg wat voor smerige spelletjes er gespeeld worden, welke onderlinge afspraken er gemaakt worden, en hoe men gewoon kan doen wat men wil.
Natuurlijk ga ik stemmen, maar mijn stem word steeds meer een tegen, of anti stem.
Zo langzamerhand lijken we af te stevenen op een Democatuur, een combi van democaratie en dictatuur.
-Je mag kiezen, maar daarna pik je alles wat wij door je strot duwen.
-Je mag kiezen, maar alleen uit datgene wat wij je voorleggen.
-Je mag kiezen, maar als de uitslag ons niet zint, dan doen we ons eigen ding.

Je raakt er soms moedeloos, gefrustreerd en boos van.
Het enige wat ik hoop is dat, alle partijen die hebben getekend voor dit Kunduz akkoord er genadeloos op worden afgerekend met de verkiezingen.
Dat zij, met de verkiezingen, de macht, afschuw en afkeur van het volk aan den lijve zullen ondervinden. Laten we het hopen....................................
406 BREAK 2.0-16v MODIFIED to 2.2-16V. Space & Powerrrrr in 1 car ! ! !
Gebruikersavatar
SanderM
Support
Berichten: 1694
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 09:58
Locatie: Assen

Re: Verkiezingen 2012?

Ongelezen bericht door SanderM »

Nou, schrijf je in zou ik zeggen. Ga ik de politiek en doe er wat aan.
Anders stem je gewoon op de partij die je het meeste aanspreekt of verhuis je naar een ander land waar geen democratie is.

Dat is natuurlijk kort door de bocht, een gezonde mening vanuit de stemgerechtigden kan ook al heel wat bijdragen.
Maar bedenk wel: het allemaal niet zo simpel als het lijkt!
Mijn beide ouders zitten in de politiek en in een democratie is het bijna altijd "you can't always get what you want".

Het storende wat mij betreft is de informatie die men geeft: wij, het volk, hebben op hun gestemd, ze mogen best wel eens gewoon zeggen waar ze mee bezig zijn i.p.v. angstvallig de politike agenda verborgen houden. Ook al is mij uitgelegd dat dat er ook bij hoort, daar ontkom je niet aan in de politiek. Belangen zijn hoog; onderling en internationaal. Vooral dat laatste moet je niet vergeten: voor een economie als de onze, die voor een groot deel draait op internationale betrekkingen, is dat zeker een punt van aandacht.

Nu het economisch slechter gaat is er een extra kritische kijk vanuit de bevolking. Er zijn de laatste tijd ook keuzes gemaakt die ikzelf toch echt anders zie. Maar over de meeste is toch wel nagedacht, zit een gedachte achter. Jammer dat ze dat er niet bij kunnen zeggen wat dat dan precies is. Feit blijft natuurlijk dat bezuiningen niet kan zonder dat mensen erop achteruit gaan. Dat reiskosten verhaal kost me 80 euro per maand bijvoorbeeld. Nou als dat het is voor mij, deze bezuinigingen, dan heb ik daar vrede mee: ik zal het links of rechtsom toch moeten betalen. Samen met o.a. de BTW ga ik er op achteruit, en dat zal voor de meesten zo zijn.

Kortom: ik ben benieuwd naar het program van de partijen, er is genoeg te bepraten tijdens de naderende verkiezingen. Enerzijds de lasten van de crisis eerlijk verdelen en anderzijds een goed contructief plan om de crisis door te komen. Dat laatste ontbreekt tot nu toe nog vind ik, teveel gesteggel onderling. Dat laatste is funest: een bij elkaar geraapt zooitje door vage verliezinguitslagen, dat breekt geen hout. Voorwaarde nummer 1 is altijd dat er een stevig kabinet staat, die zaken voor elkaar kan krijgen in plaats van in allerlei hoeken en gaten compromisjes sluiten. Liefst een kabinet die dicht bij je eigen voorkeuren ligt, maar zoals we weten: "you can't always get what you want". Belangrijkste is dat er weer geregeerd gaat worden.

Ik ben in ieder geval blij dat er mensen als jij nog steeds de moeite nemen om zich erin te verdiepen. Het is belangrijk voor de politiek dat de samenleving continu feed-back blijft geven!
Zelfs al heb je het idee dat er niet geluisterd wordt.
Wat ik wel weet is dat de meeste politici het beste voor hebben met het land, en hun stinkende best doen om de zaken geregeld te krijgen. Maar wel volgens hun eigen ideeën
Ze zullen en samen uit moeten komen, en mijn stem gaat naar degene die volgens mij het beste plan heeft.
406 coupé 3.0 V6 Pack LPI (2004) Vert Polo - "Let's poke it with the Stig"
Afbeelding
legasy
Support
Berichten: 210
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 14:47

Re: Verkiezingen 2012?

Ongelezen bericht door legasy »

Ik lees nergens iets van de PVV?
Beetje vreemd!
Gebruikersavatar
SanderM
Support
Berichten: 1694
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 09:58
Locatie: Assen

Re: Verkiezingen 2012?

Ongelezen bericht door SanderM »

legasy schreef:Ik lees nergens iets van de PVV?
Beetje vreemd!
Is niet zoveel over te zeggen. Of je het er nou mee eens bent of niet, ze krijgen weinig gedaan. Dan heb je er alsnog weinig aan.
Maar goed, een beetje kritisch zijn t.o.v. de EU en zo mag best. Maar ik denk niet dat ze veel weten wat de andere partijen niet weten.
406 coupé 3.0 V6 Pack LPI (2004) Vert Polo - "Let's poke it with the Stig"
Afbeelding
legasy
Support
Berichten: 210
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 14:47

Re: Verkiezingen 2012?

Ongelezen bericht door legasy »

SanderM schreef:
legasy schreef:Ik lees nergens iets van de PVV?
Beetje vreemd!
Is niet zoveel over te zeggen. Of je het er nou mee eens bent of niet, ze krijgen weinig gedaan. Dan heb je er alsnog weinig aan.
Maar goed, een beetje kritisch zijn t.o.v. de EU en zo mag best. Maar ik denk niet dat ze veel weten wat de andere partijen niet weten.
Een BEETJE kritisch?
Werkelijk schandalig wat daar in Brussel gebeurd.
Om maar te zwijgen van dat Kunduz accoord.
Daarin steun ik de PVV wel.
Thomas
Support
Berichten: 613
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 20:00
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012?

Ongelezen bericht door Thomas »

Lees het partijprogramma van de SP (communistische partij) eens goed.
Daar wordt je niet vrolijk van hoor! Ik wil niet terug naar de jaren 50 :lol:

Wat de regering momenteel aan het doen is is NIET bezuinigen maar ordinaire lastenverzwaring.
Bezuinigen betekent dat je minder gaat uitgeven en dat zien we niet gebeuren.
Dat belasten van km-vergoeding zal mij (volgens de berekening van de ANWB) zo'n 3000 euro per jaar gaan kosten.
Tuurlijk wil ik graag dichterbij huis werken maar daar ís geen werk. Laat ze daar eerst eens wat aan doen. Verhuizen om dichterbij mijn werk te gaan wonen is ook geen optie want je krijgt je huis toch niet verkocht.

Laat Nederland eens een voorbeeld nemen aan Duitsland en de Verenigde Staten, om de economie weer op gang te helpen moet je er geld in pompen. Met geld maak je geld. De consument moet weer kunnen consumeren. Dan heeft men hier nooit begrepen.
Alfa Romeo GT 1.9 JTD 2006
Mercedes-Benz C200 CDi 2005
Peugeot 205 CTi 1.6 115 pk 1989

www.event-photos.nl
www.tg-carparts.nl
legasy
Support
Berichten: 210
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 14:47

Re: Verkiezingen 2012?

Ongelezen bericht door legasy »

In Den Haag zitten momenteel de grootste criminelen :x
406-Boss
Support
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 12:49
Locatie: heerhugowaard
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012?

Ongelezen bericht door 406-Boss »

Het klopt, dat Europa verhaal is TE idioot voor woorden. Den Haag creeert zelf een anti Europa gevoel, zijn veroorzaken dat, door de werkwijze en het door je strot duwen zonder gedegen uitleg etc.
Klopt, de groots ecrimminelen zitten in Den Haag, of in ieder geval onkundige stakkers die werkelijk miljarden over de brug gooien vanwege onkunde. Kijk naar het rijksmuseum, de HSL lijn etc. Allemaal weg gegooide miljarden omdat ze een eigen stokpaardje willen realiseren.
Wie kunnen dat weer ophoesten via een verhoging? Psies, niet ZIJ!!

Kijk, Wilders roept dan wel van en alles en nog wat van de daken te roepen voor een schokeffect, maar werkelijke oplossingen, daar heb ik hem nog nooit over gehoord. Wel tegen van alles zijn, maar geen structurele oplossingen aandragen. Zo kan ik het ook, dat is slechts 50% van het regeren.

Met de SP ga je echt niet 50 jaar terug in de tijd hoor.
De SP heeft gewoon EERLIJKE ideeen om uit deze crises te komen, maar zal zeker niet op eigen houtje kunnen opereren, en alles wat ze willen er doorheen jassen.
Daarom denk ik dat misschien een SP/VVD coalitie mooi zou zijn, houden zij elkaar in evenwicht? Is een utopie misschien, maar zou misschien het meest ideale zijn?
406 BREAK 2.0-16v MODIFIED to 2.2-16V. Space & Powerrrrr in 1 car ! ! !
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Verkiezingen 2012?

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Misschien is dit wat http://www.libertarischepartij.nl/ ?

“De overheid is het probleem, niet de oplossing.” Met deze slogan luidt de Libertarische Partij haar campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen op 12 september in.
Net als de Amerikaanse libertarische presidentskandidaat Ron Paul, kiest de LP consequent voor meer vrijheid en een forse inkrimping van de overheid. Met de komst van de Libertarische Partij kan de kiezer eindelijk stemmen voor een minimale overheid.
 
“De tijd is er rijp voor”, aldus voorzitter Toine Manders. “Het is overduidelijk dat Nederlanders terecht ontevreden zijn over wat de overheid presteert.” De afgelopen jaren heeft de overheid de individuele vrijheid uitgehold en haar eigen macht vergroot. En zogenaamde liberale partijen als VVD en D66 hebben forse lastenverhogingen doorgevoerd in plaats van de uitgaven drastisch te verlagen. Er is behoefte aan een werkelijk liberaal alternatief in de Tweede Kamer”.

De Libertarische Partij strijdt al sinds haar oprichting in 1993 voor een minimale overheid. De LP past niet in de traditionele links-rechts-verdeling. Enerzijds wil de LP veel meer persoonlijke vrijheid dan D66 en GroenLinks, onder meer door het onderwijs te bevrijden van de invloed van de staat en het afschaffen van de valhelmplicht en gordelplicht. De Libertarische Partij staat ook pal voor de vrijheid van meningsuiting (met bedreiging als enige uitzondering) en de persvrijheid, en wil dus stoppen met het bevoordelen van publieke TV en radiozenders. Anderzijds wil de Libertarische Partij veel meer economische vrijheid dan de VVD, bijvoorbeeld vergunningen te vervangen door aansprakelijkheid en door subsidies te vervangen door belastingverlaging. De LP is consequent tegenstander van de inkomstenbelasting, die volgens SP-leider Roemer wel naar 100% gebracht zou mogen worden.
Het libertarische idee van vrijheid is onderdeel van een lange traditie en baseert zich op filosofen als John Locke, Ayn Rand en Robert Nozick en economen als Nobelprijswinnaars Friedrich Hayek, Milton Friedman en James Buchanan. Friedrich von Hayek heeft de Nobelprijs voor Economie gewonnen, met name voor zijn werk op het gebied van de conjunctuurtheorie van de Oostenrijkse School, een stroming van vrije-markteconomen die de crisis ruim voor 2007 al hebben voorspeld. Hayek heeft met deze theorie het ontstaan van economische recessies en depressies verklaard.

Manders: “Ook de huidige crisis is door de overheid veroorzaakt: Door de centrale banken constant geld bij te laten drukken heeft men kunstmatig de rente verlaagd, waardoor bedrijven zich in de schulden hebben gestoken en projecten zijn begonnen die winstgevend leken maar dat in werkelijkheid niet waren, met de crisis als gevolg. Doordat de ECB banken geld leende om staatsobligaties te kopen konden overheden steeds blijven bijlenen om hun gaten te dichten en ontstonden onaflosbare schulden, zoals in Griekenland. Door het ongedekt bijdrukken van geld werd de rente te laag, de hypotheken te hoog en blijven veel huizenverkopers nu met een restschuld zitten. We zijn er allemaal armer door geworden. Het is tijd om met dit wanbeleid te stoppen.“

De LP wil het lidmaatschap van de bemoeizuchtige Europese superstaat beëindigen, maar wil net als Zwitserland wel deelnemen aan de succesvolle Europese vrijhandelszone.Vrijhandel leidt tot meer welvaart, en de EEG heeft dan ook veel goeds gebracht. Concurrentie tussen staten voor kapitaal en talent heeft sinds 1980 geleid tot lagere belastingtarieven en hogere economische groei. Echter, de huidige trend in de EU van harmonisering, centralisering en machtsconcentratie in Brussel, zal leiden tot kartelvorming tussen overheden met nog hogere belastingen en nog meer regels als gevolg. Nederland moet uit dit kartel stappen en vervolgens zich uit de crisis helpen met lagere belastingen en minder regels. De LP wil de ongedekte euro laten concurreren met geld dat is gedekt door bijvoorbeeld goud of andere edelmetalen, zodat dit geld niet met een druk op de knop bijgedrukt kan worden, en mensen kunnen voorkomen dat hun pensioenen en spaartegoeden door inflatie geruïneerd kunnen worden.

“Overheidsingrijpen is niet de oplossing, maar de oorzaak van de problemen” stelt Manders. “Burgers beslissen beter dan regenten.” Door de deelname van de Libertarische Partij kan men voor het eerst in jaren naar de stembus voor een forse inkrimping van de overheid.

Voor meer informatie, zie www.LibertarischePartij.nl.
peugeot groningen
Support
Berichten: 311
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 21:23

Re: Verkiezingen 2012?

Ongelezen bericht door peugeot groningen »

ik heb hier geen verstand van.

aleen weet ik dat ik niet op groen-lings stem. wand dan komt er 406coupe tax.
en dat moeten we niet hebben
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten