240.000 Km onderhoudsbeurt

406 Coupe projecten. Zoals styling, velgen en bodykits.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: 240.000 Km onderhoudsbeurt

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Bedankt voor de tips. Ik heb inmiddels ook een topic geopend op problemcar om wat informatie te verzamelen en op het engelse forum stonden ook nog wat topics over het verversen van de remolie. Het lijkt er op dat het allemaal niet zo ingewikkeld is maar het is wel een klusje wat met beleid uitgevoerd moet worden. De tip over het voorkomen van een kapotte hoofdremcylinder zal ik zeker ter harte nemen, bedankt daarvoor.

Ik zit nog met een paar concrete vragen.

1.) Er zit natuurlijk een hoop remolie in de remzuigers in de remklauwen. Is het aan te raden om de zuigers eerst zover mogelijk terug te duwen of is dit onzin ? Het idee hierachter is dat er anders mogelijk een hoop olie in de zuiger achterblijft die niet ververst wordt.

2.) Er zit in mijn auto ook een hydraulische koppelingscylinder die eveneens gevoed wordt met remolie uit hetzelfde reservoir als de remmen. Althans, zo heb ik het begrepen. Moet hier nog iets mee gedaan worden tijdens het verversen ?

Ik ben nu vast even verder aan het zoeken hoe het koelsysteem het beste weer afgevuld en ontlucht kan worden als de waterpomp vervangen moet worden. Dat lijkt ook nog een hele procedure te zijn. Op het engelse forum staat er wel het één en ander over beschreven gelukkig :)
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: 240.000 Km onderhoudsbeurt

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ook handig: een handleiding voor het vervangen van de distributieriem

http://petrila.net/peugeot/Service/406d ... eg16k5.htm
GeeWizz
Support
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 13:59

Re: 240.000 Km onderhoudsbeurt

Ongelezen bericht door GeeWizz »

Ja, daar ben ik weer eens met commentaar op het remmenverhaal.

Ik heb alle 3 methoden geprobeerd en geen enkele schade gehad.
Ik vond zelf het vervangen door middel van de Eezibleed het simpelst. (zie foto van de Eezibleed)
Halve liter remolie in het voorrraadvaatje, beetje luchtdruk erop bv van de reserveband maar in mijn geval met behulp van een gemodificeerd mini 12 voltcompressortje (heb er een regelbaar drukventieltje opgezet wat afblaast zodra er een bepaalde waarde is bereikt) en dan even rond de auto met een passend ringsleuteltje; een stukje slang voor op de ontlucht nippel en spoelen maar. Wel je fles in de gaten houden wat anders pers je er alleen maar weer lucht in. Ik ken ook iemand die een oud remoliereservoirdeksel (mooi scrabble woord) heeft voorzien van een ventiel en daar bv een compressor o.i.d. op aansluit. Dan moet je echt goed opletten dat het reservoir niet te snel leeg is want ..weer lucht in je leidingen.

Ik heb wel eerst via de linkervoorwielnippel zoveel mogelijk olie uit het remoliereservoir laten lopen want anders mengt je nieuwe olie gelijk met een redelijk grote hoeveelheid oude olie in je remoliereservoir en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wel weer opletten voor lucht natuurlijk dus niet alles eruit laten lopen.

Met de PPS gaat het ook maar dat heb ik alleen gedaan om de ABS pomp ook gespoeld te krijgen. Wel even geprobeerd bij het linkervoorwiel en dat werkt op zich ook goed.

De pompmethode via het pedaal heeft bij mij geen schade opgeleverd. Kan me dat eigenlijk ook niet goed voorstellen daar de huidige hoofdremcilinders nogal hard zijn en de rubberen cups/O ringen dat staal nou niet zo snel verslijten en zelf ook van heel ander materiaal zijn dan vroeger, maar ik zal hier niet stellen dat het niet kan.

De reden dat ik alles heb geprobeerd lag in het feit dat ik een probleem had met m'n achterremmen en dat niet opgelost kreeg. Wat ik ook deed, ik bleef een sponzig pedaal houden met een veel te lange slag. Bleek later dat de degene die de achterremmen ooit eens had gemonteerd een fout had gemaakt met de veren. Doordat de boel nogal vast zat heb ik dat niet eerder gemerkt maar na de revisie toen alles nieuw was werkte het voor geen meter. Dus let op hoe dat zit bij de achterremmen. Ook opletten dat je de goede volgorde aanhoud bij het ontluchten/spoelen van het remsysteem.
Ben de exacte volgorde kwijt maar ik dacht eerst rechts achter, dan links achter, rechtsvoor en links voor "but correct me if I am wrong" Verder staat mijn hele verhaal ook op het andere forum dus efkes kijken voordat je er aan begint.

Overigens was verversen geen overbodige luxe, terwijl mijn wagen pas 70.000 had gereden was de olie toch redelijk donker geworden, m.a.w. vuil c.q. gekookt. Remolie heeft de eigenschap om water op te nemen dus eigenlijk moet het regelmatig vervangen worden.

Realiseer je wel dat je met een systeem bezig bent dat het verschil maakt tussen leven en dood, dus...bij twijfel...niet aan beginnen !!

Hopelijk iedereen weer wat wijzer gemaakt... :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: 240.000 Km onderhoudsbeurt

Ongelezen bericht door RAH »

TrafficBandit schreef:1.) Er zit natuurlijk een hoop remolie in de remzuigers in de remklauwen. Is het aan te raden om de zuigers eerst zover mogelijk terug te duwen of is dit onzin ? Het idee hierachter is dat er anders mogelijk een hoop olie in de zuiger achterblijft die niet ververst wordt.
Volgens mij loopt de olie van af de leiding door de remcilinders naar de ontluchtingsnippel. Dus zou de olie uit de cilinders vanzelf ververst worden. Aangezien je echter geen brembo klauwen hebt (tenzij je deze zelf hebt gemonteerd) kun je vrij makkelijk met een lijmklem de klauw terugduwen (zie mijn topic betreffende de wiellagers: http://www.peugeot406coupe.nl/forum/vie ... 49&start=0 ) en kwaad kan het niet volgens mij. Dus vier lijm klemmen en verversen maar.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Gebruikersavatar
Nicowico
Support
Berichten: 747
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 11:08

Re: 240.000 Km onderhoudsbeurt

Ongelezen bericht door Nicowico »

Wel even opletten dat als je de remzuigers terugdrukt er kans bestaat dat je remoliereservoir overloopt als je remblokken ver versleten zijn, dus dan van te voren eerst remolie uit het remoliereservoir zuigen.
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
GeeWizz
Support
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 13:59

Re: 240.000 Km onderhoudsbeurt

Ongelezen bericht door GeeWizz »

Nicowico schreef:Wel even opletten dat als je de remzuigers terugdrukt er kans bestaat dat je remoliereservoir overloopt als je remblokken ver versleten zijn, dus dan van te voren eerst remolie uit het remoliereservoir zuigen.
Das een hele goeie die ik vergeten ben. :idea:
Remolie is redelijk aggresief voor je lak en je wilt daar niets van op of in je auto hebben; dus ook niet onder de motorkap.
Kan trouwens ook bepaalde plastic en rubber soorten aantasten
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: 240.000 Km onderhoudsbeurt

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Nicowico schreef:Wel even opletten dat als je de remzuigers terugdrukt er kans bestaat dat je remoliereservoir overloopt als je remblokken ver versleten zijn, dus dan van te voren eerst remolie uit het remoliereservoir zuigen.
Hehehehe die fout het ik al een keer gemaakt bij het vervangen van de remmen, nu maar hopen dat het niet nog een keer gebeurt ;)

Bedankt voor de uitgebreide uitleg GeeWiz, ik heb even op internet zitten zoeken naar de EeziBleed en volgens mij is daar wel aan te komen dus ik ga proberen er één te bestellen. Ik begreep uit de berichten van andere EeziBleed gebruikers dat het lastig kon zijn om te voorkomen dat de boel gaat lekken met de EeziBleed, heb je daar nog iets speciaals voor gedaan ? of is het gewoon een kwestie van goed aansluiten ?

Ik heb trouwnens ook nog een Haynes manual gevonden voor de 406 waar mijn motor in staat. Ik ben hier wel eens eerder naar op zoek geweest maar kwam toen tot de conclusie dat er geen manual was voor de nieuwe 406. Inmiddels dus wel: http://petrila.net/peugeot/406/Peugeot- ... nual-1.pdf
GeeWizz
Support
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 13:59

Re: 240.000 Km onderhoudsbeurt

Ongelezen bericht door GeeWizz »

Hey Trafficbandit,

De Eezibleed heb ik ooit eens gekocht bij een grote automaterialenzaak dus als er zoiets bij je in de buurt zit moet het makkelijk zijn.

Ik heb geen problemen gehad met lekkage maar je moet er natuurlijk geen 10 bar druk op zetten. Het ding is gemaakt om aan te sluiten op het ventiel van je reserveband dus met zo'n 2,5 bar werkt het allemaal prima. Mijn 12 volt compressortje staat ingesteld op 2,5 bar. Ik gebruik dat ding omdat ik wel vond dat de band z'n druk snel kwijt raakte en bij 1 bar werkt het niet goed meer. Heb wel alle aansluitingen geborgd met een tyrap/colsonbandje/tyrep of hoe je die dingen ook noemt ;) Verder er voor zorgen dat je het passende deksel hebt voor je remoliereservoir met de juiste rubber ring.
Dan lekt er niets. Er zaten in mijn geval 6 deksels en ringen in de doos t/m een dop voor de oude metalen reservoirs van vroeger zoals gebruikt bij m'n eerste mini in 1968 ...(en nu niet beginnen te mekkeren dat ik een ouwe l@#$l ben.)

Overigens gebruik ik bij het aftappen een oude maatkan zodat ik bij het wiel kan zien hoeveel ik aftap. Dan weet ik wanneer ik bij moet vullen maar dat was nadat ik zo heb zitten kl@#$n met die achterremmen dat ik vergeten was m'n pot bij te vullen..Ik gebruik ook een stukje plastic slang wat op de ontluchtnippel past en dat ik in dat potje hang, dan heb je ook geen knoeiboel op de grond want dat vind mijn directrice niet leuk op de oprit tegels... :evil:

Pas wel op want de plastic maatkan die ik eerst gebruikte kon niet tegen remolie en loste een laagje plastic op zodat het kannetje direct onbruikbaar was. Nu gebruik ik een literpot van HAK groenten (Je moet de remolie van HAK hebben) waar ik zelf een maat verdeling per 100 ml op heb gemaakt. Geeft ook aan dat remolie een aggresief goedje is.

Sorry, dat ik er weer een heel verhaal van heb gemaakt maar misschien heb je er iets aan.

Succes in ieder geval met de werken, zoals onze Belgische vrienden zeggen :ugeek:
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: 240.000 Km onderhoudsbeurt

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ik ben afgelopen weekend even druk met de coupe in de weer geweest om een 240.000 km onderhoudsbeurt uit te voeren. Ik

ben nog niet klaar maar de volgende dingen kan ik alvast van de lijst afstrepen:

- Distributieriem
- Waterpomp
- Bougies
- Luchtfilter
- Olie + oliefilter
- Uitlaatspruitstuk.

De eerste 5 zijn standaard bij een 240.000 km onderhoudsbeurt, het uitlaatspruitstuk heb ik ook vervangen omdat dat

irritant begon te resoneren bij bepaalde toerentallen. (+/- 2500 tpm)


Ik ben begonnen met de distributieriem. Ik had een handleiding uitgeprint zodat ik in geval van nood kon nalezen wat er

precies in welke volgorde moest gebeuren. Die handleiding die kan je hier downloaden:

http://petrila.net/peugeot/406/Peugeot- ... nual-1.pdf

Afbeelding

Eerst moest de auto op de brug en moest het rechter voorwiel er af.

Afbeelding

Om goed bij de distributieriem te kunnen moet de bodemplaat verwijderd worden en moet het spatbord uitgebouwd worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als het spatbord er uit is dan wordt de krukaspoelie van de multiriem zichtbaar.

Afbeelding

De volgende stap is om de multiriem te verwijderen. Dit kan je doen door een ringsleutel op de spanner te zetten en de

spanner langzaam naar achteren te trekken. De spanning komt dan van de riem en je kan de riem dan verwijderen door hem

van de poelie te schuiven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna kan ook de krukaspoelie verwijderd worden zodat je bij de distributieriem kan komen.

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens moeten de plastic kappen rondom de distributieriem verwijderd worden. Dit is een behoorlijk kutwerk omdat je

er nauwlijks bij kan. Om er nog enigzins bij te kunnen komen heb ik eerst de motorsteun verwijderd.

Afbeelding

Wat niet zo'n leuke verassing was, was dat de motorsteun z'n beste tijd ook wel gehad heeft. Daar moet ik dus van de week

nog even een nieuwe voor halen :(

Afbeelding

Met een inbus sleuteltje kan je dan de bescherming rond de distributieriem loshalen. De nodige schaafwonden verder heb je

dan als het goed is dit in je handen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan begint het echter werk. Eerst moeten de krukas en de nokkenassen geblokkeerd worden. De krukas kan je blokkeren door

er een 8 mm boortje in te steken. Voor de inlaat- en uitlaat-nokkenassen heb ik een speciaal pennetje gedraaid. Als je

ook overweegt om je distributieriem te gaan vervangen zorg dan in ieder geval dat je een dergelijk pennetje hebt want

anders wordt het een ramp. Als de nokkenassen t.o.v. de krukas verdraaien dan is de kans groot dat de zuigers tegen de

kleppen aan slaan waardoor de hele motor in de soep draait. Oppassen dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als de boel goed geblokkeerd is dan kan de bout van de spanner losgedraaid worden. Met een inbussleuteltje kan je dan de

spanner ontspannen en de riem verwijderen.

Afbeelding

Afbeelding

Peugeot verkoopt distributiesetjes waar een riem, een spanrol en een looprol in zitten.

Afbeelding

De looprol en de spanrol kunnen nu losgedraaid worden en worden vervangen door de nieuwe. De oude en de nieuwe zagen er

niet exact hetzelfde uit maar het zijn originele peugeot onderdelen dus het zal wel ok zijn.

Afbeelding

Over het algemeen wordt de waterpomp ook vervangen als de distributieriem vervangen wordt. Dat is echter nog aardig wat

extra werk omdat ook al het koelwater er uit moet. Op deze foto is de oude pomp zichtbaar (met de gekartelde poelie), die

moet er dus uit.

Afbeelding

Voordat de pomp verwijderd kan worden moet eerst het koelwater afgetapt worden. Aan de onderkant van de radiator zit een

aftap punt met een soort van kraantje waar je een slang op kan zetten. Op de radiator, op de thermostaatbehuizing en op

de koelwaterslangen die het interieur in gaan zitten ontluchtingspunten. Die moeten opengezet worden en de dop moet ook

van het koelwater reservoir.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu kan de kraan van het aftappunt onder op de radiator opengezet worden, het koelwater loopt er nu uit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als er geen koelwater meer uitloopt kan de pomp losgehaald worden. Hou er rekening mee dat als je de pomp loshaalt dat er

nog een flinke sloot koelwater uitkomt. Ik had hier niet op gerekend en stond met zeiknatte schoenen toen ik de pomp los

trok ! Gelukkig lag er wat karton om de nattigheid op te zuigen.

Afbeelding

De oude pomp was van kunstof maar de nieuwe die ik gekocht had was van aluminium

Afbeelding

De nieuwe pomp kan nu gemonteerd worden, vergeet niet om ook de rubber afdichtring op de pijp aan de achterkant van de

pomp te vervangen.

Afbeelding

Als de pomp weer op z'n plek zit dan kan de nieuwe distributieriem er op. Let er op dat de pijlen op de distributieriem

in de richting wijzen waarin de riem loopt. (Kloksgewijs gezien vanaf de rechterkant van de auto) Leg de riem eerst op de

krukaspoelie en leid hem dan langs de looprol, de inlaat nokkkenas, de uitlaatnokkenas, de waterpomp en uiteindelijk om

de spanrol. Zorg dat je de riem er zo strak mogelijk omheen legt en dat de spanner in de uiterste ontspan-stand staat.

Als de riem zit zet dan de riem op spanning en draai de bout van de spanner vast. De riem heeft de juiste spanning als de

wijzer van de spanner precies in de uitsparing op de spanner staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu kunnen de blokkeerpennen en van de nokkenassen en van de krukas en moet de krukas met de hand tien omwentelingen

gedraaid worden om de riem goed op z'n plek te krijgen. Dit kan je gewoon doen met een dop op de krukas bout.

Afbeelding

Na tien omwentelingen moeten de blokkeerpennen weer geplaatst worden en moet de spanning op de riem opnieuw gechecked

worden. Als de spanning niet goed is moet de riem opnieuw gespannen worden. Als het allemaal gelukt is dan kunnen de

beschermkappen weer geplaatst worden en kan de motorsteun weer teruggezet worden.

Volgende stap is de koelvloeistof weer aanvullen. Zorg dat het aftap punt onder aan de radiator dicht zit. Zet een

trechter met een goede afdichting op het koelvloeistof reservoir. Ik heb hiervoor een plastic fles genomen met een stuk

isolatietape om de dop. De fles is nodig zodat het vloeistofniveau voldoende hoog boven het hoogste punt in de motor

uitkomt tijdens het ontluchten.

Afbeelding

Afbeelding

Vul de trechter met koelvloeistof en hou de ontluchtingspunten in de gaten. Zodra er koelvloeistof uit de

ontluchtingspunten begint te lopen draai je ze één voor één dicht tot ze allemaal dicht zijn. De eerste is het

ontluchtingspunt op de koelwaterslangen die naar het interieur gaan, de tweede is die op het thermostaathuis en de

laatste is die op de radiatior. Vul nu de trechter (fles) voor een groot deel met koelvloeistof en start de motor. Als de

motor draait zal je zien dat er bellen naar boven komen in de trechter. Laat de motor even goed draaien en warm worden.

Hij moet zo warm worden dat de thermostaat ook opengaat en de koelvloeistof ook gaat circuleren door de radiator. Met een

paar keer goed gas geven komt alle lucht uit het systeem. Zorg dat het nivo in de fles op peil blijft.

Zodra er geen bellen meer uitkomen ben je klaar, job done !

Volgende klus zijn de bougies. Dat is redelijk makkelijk vergeleken met de riem. Verwijder eerst de sierkap van de motor

en haal de stekker uit de bobine.

Afbeelding

Daarna kan je de bobine los schroeven en verwijderen.

Afbeelding

Afbeelding

Met een speciale bougiesleutel (of zoals ik met een pijpsleutel) kunnen de bougies losgedraaid worden. Met een tangetje

kan je de bougies er vervolgens uithalen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij een normale auto kan je de bougies er meteen indraaien maar bij een auto op LPG moet de bougieafstand een klein

beetje verkleind worden. (vanwege de hogere ionisatiespanning van een LPG-luchtmengsel) Met een voelermaat heb ik de

afstand op 0,75 mm gezet.

Afbeelding

Daarna kan de boel weer in omgekeerde volgorde gemonteerd worden. Ik had alleen een probleem toen ik de stekker van de

bobine weer vast wilde klikken. Er zat een vacuumpijpje in de weg maar toen ik die een beetje opzij wilde drukken brak er

spontaan een stuk tussenuit ! KUT ! Door de ouderdom was het kunstof behoorlijk broos geworden met dit als resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien je met een kapotte vaccuumpijp niet kan rijden (stationair toerental van 6000 tpm) moest dit wel even op één of

andere manier gefixed worden. Uiteindelijk heb ik met een stukje tuinslang en wat McGyver truucjes de boel weer draaiend

gekregen. Van de week nog maar even een nieuw vacuumpijpje halen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien ik het luchtfilter er uitgehaald had om ruimte te maken om de vacuumpijp los te halen was het ook wel een

geschikt moment om die ook meteen even te vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

De laatste reguliere onderhoudsklus was de olie verversen. Als eerste de dop er maar eens af.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de aftapplug er uit en de olie aftappen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de plug er weer in met een nieuw koperen afdichtringetje.

Afbeelding

Nu nog het oliefilter, daar heb ik een speciaal tangetje voor gekocht ;)

Afbeelding

Afbeelding

Nieuw filtertje en nieuwe olie er in en klaar is kees.

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste klusje heb ik nog het uitlaatspruitstuk vervangen. Het uitlaatspruitstuk op de 2.0L heeft inwendig een aantal

pijpjes lopen. Deze kunnen na verloop van tijd een beetje los komen te zitten waardoor ze gaan rammelen (resoneren bij

bepaallde toerentallen) Op zich kan dat niet zo veel kwaad maar als er iets is waar ik me aan kan ergeren zijn het wel

vervelende bijgeluiden. Vervangen die handel dus. Het is ook mogelijk om de pijpen aan elkaar te lassen maar ik heb geen

lasapparaat das vandaar maar even vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

Het demonteren is in theorie eenvoudig, gewoon 10 moertjes losdraaien, probleem is alleen dat je er nauwlijks bij kan en

dat het met 32 graden buiten een behoorlijke opgave is op boven een warm motorblok te knutselen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat het er ook niet makkelijker op maakt is dat het uitlaatspruitstuk vast zit met stukjes draadeind die aan de ene kant

in het blok zitten en aan de andere kant een moer hebben. Bij het losdraaien komt natuurlijk niet de moer los maar draai

je het eind uit het blok los. Los is nog niet zo'n probleem maar bij het vastdraaien draait de moer wel ineens en gaat de

andere kant niet in het blok ! G$%^dver ! Uiteindelijk de boel goed schoongemaakt en met de hand de draadeinden weer in

het blok gedraaid. Na tig schaafwonden en nadat de draadeinden ongeveer tien keer uit m'n vingers gevallen waren en op

een plek terecht waren gekomen waar ik ze niet meer kon pakken zat de boel eindelijk. Even een nieuwe pakking er op en

het spruitstuk kan er op.

Afbeelding

Uiteindelijk het spruitstuk er weer opgezet en de uitlaat weer aangesloten. De auto is nu een stuk rustiger bij het

optrekken. Geen rare rammels meer :)

Afbeelding

Binnenkort ga ik de beurt nog even afmaken. De motorsteun en de vacuumpijp moeten nog vervangen worden en de remvloeistof

mag na 5 jaar ook wel eens vervangen worden dacht ik. Daarnaast moet ik nog wat dingetjes nakijken en checken.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: 240.000 Km onderhoudsbeurt

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

MrSandman schreef:Weer een zeer mooie how-to. Misschien een idee om hier eens samen met de schrijvers een boekje van uit te brengen? 8-)

Groet,

Jori
Een boekje? We hebben toch het forum ? ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten