240.000 Km onderhoudsbeurt

406 Coupe projecten. Zoals styling, velgen en bodykits.
Iwannoz
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 19 jun 2009, 17:12

Re: 240.000 Km onderhoudsbeurt

Ongelezen bericht door Iwannoz »

Hey bedankt voor het duidelijke verhaal, ik heb vandaag ook de distributieriem en spanrol en waterpomp vervangen!
Dankzij deze howto weer wat euros bespaard :)

Toen ik de rest van het verhaal las herkende ik wel wat zaken: de plastic slang die bij jou afbrak was bij mij vorig jaar ook kapot. Heb ook al sinds ik de auto heb een vervelende rammel in de uitlaat en nu ik dit zo lees zal het het uitlaatspruitstuk zijn. Prima tip!
Gebruikersavatar
Martin
Support
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 20:47
Locatie: Almelo

Re: 240.000 Km onderhoudsbeurt

Ongelezen bericht door Martin »

Inmiddels ook de distributieriem, waterpomp, spanrol en looprol en V-snaar van mijn auto vervangen.
Dit kun je toch niet vergelijken met het vervangen van de bobine, bougies, olie, remmenblokken, reactiestang e.d
Had hier al een vermoeden van dus heb ik iemand gevonden die er ervaring in had en die
het al meerdere keren gedaan had
Terecht overigens want het is beslist geen klus die je zo even doet.
Bovendien speelt evaring een grote rol
Maar het is wel heel erg interessant om te zien hoe het in elkaar zit en hoe het werkt.
Belangrijke factor is natuurlijk het borgen van de krukaspoulie en de 2 nokkenassen.
Met behulp van een spiegeltje kun je overigens heel goed zien waar je mee bezig bent,
maar dit zal vast wel bekend zijn voor de kenners :D
Schitterende uitleg met foto's, maar dat had ik overigens al eens gezegd
Peugeot 406 Coupe 2.0 16V , EW10J4, D9 Half MUX, febr. 2001 met Vialle gasinstallatie
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten