Toch even showen!

406 Coupe projecten. Zoals styling, velgen en bodykits.
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Toch even showen!

Ongelezen bericht door JPW »

Ik besloot dat het toch even de moeite waard was om deze tweak te delen met jullie, gewoon omdat ik het persoonlijk erg mooi vind geworden.

Dus hierbij, mijn vernieuwde interieur! Mijn vader heeft al pakweg 5-6 jaar een 406 sedan, en ik heb zelf nu een coupé en was vrij teleurgesteld in het design van het interieur, of beter gezegd, gebrek aan design. Het standaard oranje sedan interieur stelt gewoon teleur in vergelijking met de rest van de auto. Omdat ik zelf niet al te veel wilde verknallen aan de vormgeving heb ik gekozen om de kleur van de ledjes/lampjes te vervangen om een wat waardigere look te geven.

De volumeknop moet alleen nog op de radio geplaatst worden, dat is natuurlijk een halve seconde werk. Kosten waren ergens rond de 15 à 20 euro ofzo, plus een paar uurtjes soldeer en meetwerk.

Het geheel:
Afbeelding

Console:
Afbeelding

Dash:
Afbeelding

Stoelverwarming:
Afbeelding

Elektrische ramen bijrijder:
Afbeelding

Elektrische ramen bestuurder:
Afbeelding
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
Thomas
Support
Berichten: 613
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 20:00
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Toch even showen!

Ongelezen bericht door Thomas »

Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind het er niet mooier op geworden.
Alfa Romeo GT 1.9 JTD 2006
Mercedes-Benz C200 CDi 2005
Peugeot 205 CTi 1.6 115 pk 1989

www.event-photos.nl
www.tg-carparts.nl
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Re: Toch even showen!

Ongelezen bericht door JPW »

Het enige jammere is dat de bovenste display niet dezelfde kleur heeft als die van het dashboard en de verwarming, maar daar valt weinig tot niks aan te verhapstukken.
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
Gebruikersavatar
stefan_V6
Berichten: 43
Lid geworden op: do 04 aug 2011, 22:46
Locatie: Apeldoorn

Re: Toch even showen!

Ongelezen bericht door stefan_V6 »

Is de verlichting van de verwarming en de radio echt helder wit? Dan vind ik het wel wat hebben. Echter, het lijkt op mijn beeldscherm een beetje vaag, licht-geel-groenig wat ik denk ik toch niet zo heel mooi vind.
En het dashboard heb je leuk gedaan, maar is mij iets te kermis.

Ik ben nu zelf erg blij nu mijn groene lampje van het dimlicht kapot is, zodat nu alles 1 kleur oranje is in het donker. Geeft lekker rust als je 's nachts rijdt.


Maar dit is toch niet een kwestie van een ander kleur lampje er in draaien? Moet je dan niet de coating van dat plastic afkrabben?
Peugeot 406 coupé 2.0l LPG '00 Polaris Blue
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Re: Toch even showen!

Ongelezen bericht door JPW »

Het is wel wat helderder dan op de foto's, maar ik heb zelf gekozen voor 'warm witte' LED's. Je kan natuurlijk ook voor helder/fel witte kiezen, en dan is het echt wit, hoewel je met sommige knopjes e.d. zit met het plastic gedeelte wat het licht moet gaan laten vloeien.

Verder ligt het er aan je type coupe, sommigen schijnen nog gloeilampjes te gebruiken en dan moeten er op de meeste plekken weerstandjes tussen, gelukkig had ik zelf al ledjes op de meeste plekken zitten en kon ik deze gewoon vervangen.
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3289
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Toch even showen!

Ongelezen bericht door RAH »

De tellerplaat verlichting bestaat uit een aantal lampjes of ledjes waarvan er een paar zijn die meerdere delen verlichten. Je ziet ook dat de toerenteller van 0 tot 2000 toeren witter is dan de rest. Het licht van de olietemperatuur meter schijnt door naar de toerenteller. Zo ook de snelheidsmeter, daar schijnt het licht van de dagteller naar door.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Gebruikersavatar
stefan_V6
Berichten: 43
Lid geworden op: do 04 aug 2011, 22:46
Locatie: Apeldoorn

Re: Toch even showen!

Ongelezen bericht door stefan_V6 »

RAH schreef:De tellerplaat verlichting bestaat uit een aantal lampjes of ledjes waarvan er een paar zijn die meerdere delen verlichten. Je ziet ook dat de toerenteller van 0 tot 2000 toeren witter is dan de rest. Het licht van de olietemperatuur meter schijnt door naar de toerenteller. Zo ook de snelheidsmeter, daar schijnt het licht van de dagteller naar door.
Ah oké. Ik dacht dat het zo bedoeld was, een gradiënt effect, wat roder wordt hoe hoger in de snelheid / toeren.

Maar door het vervangen van de lampjes met andere kleuren lampjes / LEDjes krijg je toch een rare mengeling van kleuren, als het doorschijnende plastic oranje blijft?
Peugeot 406 coupé 2.0l LPG '00 Polaris Blue
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Re: Toch even showen!

Ongelezen bericht door JPW »

Oh, ik dacht dat je de console bedoelde. De tellers kunnen ook gewoon helemaal wit in principe, het ligt denk ik een beetje aan de versie die je hebt maar bij mij zit alles keurig afgeschermd in het dashboard.

Nee het gradient in de toeren/snelheidsteller horen. Inderdaad een beetje flashy/kermis maar ik vind het wel wat hebben. Geen zorgen hoor, de rest van de auto blijft keurig bescheiden, zoals het hoort ;)

Maar de console is lastig, de plastic stukken om het licht te laten vloeien zijn ietwat geel, en in combinatie met de warm witte LED's word het wat gelig. Misschien dat ik het later nog helemaal wit wil hebben eventueel maar dat zie ik dan wel weer.
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Toch even showen!

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Op ebay kan je volledig customized wijzerplaten kopen die er wel goed uitzien. Hier is er een topic over: http://www.peugeot406coupe.nl/forum/vie ... f=27&t=399
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3289
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Toch even showen!

Ongelezen bericht door RAH »

JPW schreef:Nee het gradient in de toeren/snelheidsteller horen.
Weet je dat zeker. Mijn coupe is ook van 2002 (Full MUX) en bij mij zit er totaal geen kleurverschil. Ik heb het ooit bij mijn vorige 406 getracht en kreeg toen ook die verkleuring. Ik wilde de naalden een andere kleur hebben. Het ging toen alleen met de naalden van de brandstof en temperatuurmeter en echt geweldig was het niet.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten