Mijn Peugeot 406 Coupe 3.0 v6 Pininfarina

406 Coupe projecten. Zoals styling, velgen en bodykits.
Gebruikersavatar
Nico den Haak
Support
Berichten: 553
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38

Re: Mijn Peugeot 406 Coupe 3.0 v6 Pininfarina

Ongelezen bericht door Nico den Haak »

Hoi Maurice,

Mooie auto, exact dezelfde kleur als de mijne.
Verwaarloost? Hmm, zou je zo niet zeggen.
Draadje van de achterruit lijmen zal wel lastig worden, moet goed vast zitten, en er loopt veel stroom doorheen.

Ik lees ook iets over een bodykit? Dat zou wel zonde zijn van zo'n mooie auto...
Had je beter iets anders kunnen kiezen lijkt me. Niet deze 406c, zonde man.

Veel plezier met de mooiste moderne Peugeot aller tijden.

Groet,

Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
Maurice_v6
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 20 aug 2012, 19:48

Re: Mijn Peugeot 406 Coupe 3.0 v6 Pininfarina

Ongelezen bericht door Maurice_v6 »

Deurvanger is besteld en achterruitverwarming doet het in zoverre :P maar nu nog een probleem mijn linker portier ( bestuurders kant ) het raam mechanisme is niet helemaal goed meer. die moet ik vervangen en eigenlijk met spoed. ( winter ensoa ) heeft iemand nog een portier liggen in de buurt van vroomshoop?
mag wel ff rijden zijn maar niet 2 uur ofzo haha. Heb gelezen dat een portier goedkoper was dan een systeem dus dan maar een portier :P

Alvast bedankt
Trotse eigenaar van een Peugeot 406 Coupe pininfarina 3.0 V6 handgeschakeld. WOOHOO!
( Kortom HEMEL OP WIELEN! )
Maurice_v6
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 20 aug 2012, 19:48

Re: Mijn Peugeot 406 Coupe 3.0 v6 Pininfarina

Ongelezen bericht door Maurice_v6 »

Hoi Nico Thnx voor je reactie :D
Ik ben nog aan het nadenken over een bodykit maar ik moet wel zeggen dit is een gladde
dus niet met alle tierenlantijnen en dergelijk, ik wil wel de originele auto behouden.
De voorkant zit een luchthapper aan beide kanten en de achterkant is ook bijna origineel.
Alleen de originele bumpers zijn beschadigd en zitten barsten in dus moet ze wel vervangen.
Maar zit nog wel te kijken of ik de auto origineel maak of datk deze zelf samengestelde kit er op maak.
En die achterruit man wat een kriem xD. als ik em lijm valt ie er af dus heb em nu gesoldeerd.

Groeten Maurice
Trotse eigenaar van een Peugeot 406 Coupe pininfarina 3.0 V6 handgeschakeld. WOOHOO!
( Kortom HEMEL OP WIELEN! )
Maurice_v6
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 20 aug 2012, 19:48

Re: Mijn Peugeot 406 Coupe 3.0 v6 Pininfarina

Ongelezen bericht door Maurice_v6 »

Nou er word een nieuw raam systeem in de auto gebouwd! nou opschieten want ik wil mn car terug haha!

Trouwens m'n xenon geeft Links geel achtig wit licht en rechts blauw wit, maar het dimlicht doet precies hetzelfde. Ligt dit aan de lamp zelf of aan de stroom toevoer ofzo?
Trotse eigenaar van een Peugeot 406 Coupe pininfarina 3.0 V6 handgeschakeld. WOOHOO!
( Kortom HEMEL OP WIELEN! )
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Mijn Peugeot 406 Coupe 3.0 v6 Pininfarina

Ongelezen bericht door RAH »

Waar heb je de xenon dan ingebouwd als je het niet voor het dimlicht gebruikt?
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Maurice_v6
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 20 aug 2012, 19:48

Re: Mijn Peugeot 406 Coupe 3.0 v6 Pininfarina

Ongelezen bericht door Maurice_v6 »

RAH schreef:Waar heb je de xenon dan ingebouwd als je het niet voor het dimlicht gebruikt?
Ja ik bedoel ik heb die kleine lampjes en H7 lamp heb ik xenon van gemaakt.
en in die kit zat ook stadslichten zegmaar maar dimlicht en het stadslicht zijn beide geelachtig.
en de andere kant is echt wit blauw.
Trotse eigenaar van een Peugeot 406 Coupe pininfarina 3.0 V6 handgeschakeld. WOOHOO!
( Kortom HEMEL OP WIELEN! )
Maurice_v6
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 20 aug 2012, 19:48

Re: Mijn Peugeot 406 Coupe 3.0 v6 Pininfarina

Ongelezen bericht door Maurice_v6 »

Mensen even een vraag ik wil in mijn 406 een sub inbouwen heb alles al een sub dikke versterker powercap en de rest van de zooi.
maar nu het volgende : heeft iemand ervaring met kabels trekken in deze auto? stroom en de tulp.
Ik ben zeer opzoek naar goed advies voordatk zelf begin met trekken aan mn car.
Trotse eigenaar van een Peugeot 406 Coupe pininfarina 3.0 V6 handgeschakeld. WOOHOO!
( Kortom HEMEL OP WIELEN! )
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Mijn Peugeot 406 Coupe 3.0 v6 Pininfarina

Ongelezen bericht door RAH »

Heb je de clarion af fabriek radio zonder eindtrap en een aparte eindversterker in de koffer bij de wisselaar? Zo ja, dan heeft de radio noch de eindversterker tulp aansluitingen. Je zal dan via de speaker aansluitingen het signaal moeten aftappen.

Voor het trekken van de bedrading zul je het eea los moeten maken. Vanaf de motorruimte kun je via een standaard doorvoer gat in de auto komen. Dit gat zit ongeveer ter hoogte van het rem pedaal. Als je op het rempedaal trapt en je zou deze tot de boden kunnen intrappen, zou je ongeveer bij het doorvoer gat de bodem raken. Zit dus achter de vloer bekleding. Via de dorpel (hevel om de motorkap te openen los maken, voetsteun verwijderen, deurrubber losmaken, dorpel zelf verwijderen) kun je door originele doorvoeren naar de achterbank komen, vandaar zit je zo in de kofferruimte.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
jeroid406
Support
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 23:25

Re: Mijn Peugeot 406 Coupe 3.0 v6 Pininfarina

Ongelezen bericht door jeroid406 »

heb zelf ook sub en versterker. heb de bekabeling aan de zijkant onder de vloerbedekking gelegd.
Leg, om storingen te voorkomen, wel de PLUSkabel (vanaf accu) aan de ene zijde (bestuurderskant), en de bekabeling vanaf je radio (tulpkabels en remote) langs de andere zijde (bijrijderskant)
Maurice_v6
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 20 aug 2012, 19:48

Re: Mijn Peugeot 406 Coupe 3.0 v6 Pininfarina

Ongelezen bericht door Maurice_v6 »

Slecht nieuws, mijn peugeot 406 gaat weg :cry: ik heb gewoon geen tijd voor de verbouwing.
Hij moet dus weg :(. De lak is afgebladerd en mn linkervoorstoel zit een scheur in.
voor de echte klusser is dit een top ding. Echt een dikke v6 3.0 handgeschakeld.
wie er belang bij heeft kan een bod uitbrengen of mij mailen op maurice.nijkamp@gmail.com
ik zal nog ff foto's maken, heb er net nieuwe pakkingen in laten zetten van €318,- en een nieuw raamsysteem van €580,-
Plus xenon, Nieuwe gasveren voor de kofferklep, reiniging van het leer, Sport Ruitenwissers. Enz.
Ohjah en je krijgt dr een setje spiksplinternieuwe Sideskirts bij ter waarde van €180,-

Jammer maar helaas, misschien dat ik hier iemand kan blij maken met deze mooie bak.
Trotse eigenaar van een Peugeot 406 Coupe pininfarina 3.0 V6 handgeschakeld. WOOHOO!
( Kortom HEMEL OP WIELEN! )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten