Tijdje al niks meer gepost over mijn coupé. Valt helaas ook nog niet bijzonder veel te melden aangezien ik door school, stage en werk pakweg 60 uur per week onder de pannen ben. Allemaal reuze interessant, maar lekker hobby'en is er niet meer bij helaas. Wel ondertussen wat centjes verdiend om weer nieuw speelgoed aan te schaffen. Dus ik ga maar eens laten zien wat er van de zomer allemaal moet gaan gebeuren. Ik gok nog zo'n 700-800 euro nodig te hebben om alles af te krijgen, maar dan heb je ook wat.
Allereerst mijn meest recente aanwinst:

Vier gloedjenieuwe Peugeot 207 RC velgen (Pitlane 17"). Ik wilde niet groter dan 17 eerlijk gezegd, aangezien ik nog wel enigszins comfortabel wil rijden. Banden zijn Michelin Pilot Sport 3, 225/45 R17 91Y. De ET waarde is helaas veel hoger dan de originele coupé velgen dus er moeten spacers van 15mm tussen. Niet heel erg blij mee dat dit de oplossing is maar het moet maar. Verder staan mijn ouders hun walgelijke crocs op de foto..
Verder heb ik plannen liggen voor een nieuw inlaattraject. Ik heb hiervoor een spruitstuk van de 206RC (EW10J4S) uit Engeland laten overkomen. Ik dacht dat dit vrijwel plug&play was, maar dit valt helaas tegen. Een hoop onderdelen moeten op maat gemaakt worden, dus het word een intensief klusje. Ik hoop echter wel hiermee een mooie winst uit te halen, qua opbouw is het RC spruitstuk veel effectiever, en er gaat een groter gasklephuis op (van standaard 52mm naar 70mm). Hier moet ik alleen nog even goed mijn gedachtes over laten gaan om alles goed voor elkaar te krijgen.

Nu had ik al een mooi uitlaatsysteem gefabriceerd, maar de lucht moet natuurlijk wel in de motor kunnen komen. Het was even zoeken, maar ik heb dan toch echt nokkenassen kunnen vinden voor dit blok. Hogere lift en langere duratie moeten ervoor zorgen dat ook alles goed door de motor heen gaat lopen. Gelijk een nieuwe distributieset erbij gehaald.

Als ik dat eenmaal er allemaal op heb zitten moet alleen nog het echte potentieel er uit getrokken worden. Op naar de chip dus. Dat gaat hopelijk ook nog deze zomer gedaan worden zodat ik nog ergens een circuit op kan duiken.
Als laatste wil ik de coupé ook nog heel houden als hij wat harder loopt. Dus heb ik eerder dit jaar van een forumlid een setje Brembo's op de kop getikt. Daar moeten nog stalen leidingen voor komen, samen met Ferodo blokken en nieuwe schijven.

Als ik dan eindelijk weer de tijd heb hoop ik alles er op te kunnen zetten en is het afwachten tot ik op de testbank kan en mooie rondetijden kan rijden

Zodra ik resultaten aan het boeken ben krijgen jullie meer te horen, mochten jullie natuurlijk geïnteresseerd zijn.