Mijn project
Mijn project
Hallo forumleden!
Tijdje al niks meer gepost over mijn coupé. Valt helaas ook nog niet bijzonder veel te melden aangezien ik door school, stage en werk pakweg 60 uur per week onder de pannen ben. Allemaal reuze interessant, maar lekker hobby'en is er niet meer bij helaas. Wel ondertussen wat centjes verdiend om weer nieuw speelgoed aan te schaffen. Dus ik ga maar eens laten zien wat er van de zomer allemaal moet gaan gebeuren. Ik gok nog zo'n 700-800 euro nodig te hebben om alles af te krijgen, maar dan heb je ook wat.
Allereerst mijn meest recente aanwinst:
Vier gloedjenieuwe Peugeot 207 RC velgen (Pitlane 17"). Ik wilde niet groter dan 17 eerlijk gezegd, aangezien ik nog wel enigszins comfortabel wil rijden. Banden zijn Michelin Pilot Sport 3, 225/45 R17 91Y. De ET waarde is helaas veel hoger dan de originele coupé velgen dus er moeten spacers van 15mm tussen. Niet heel erg blij mee dat dit de oplossing is maar het moet maar. Verder staan mijn ouders hun walgelijke crocs op de foto..
Verder heb ik plannen liggen voor een nieuw inlaattraject. Ik heb hiervoor een spruitstuk van de 206RC (EW10J4S) uit Engeland laten overkomen. Ik dacht dat dit vrijwel plug&play was, maar dit valt helaas tegen. Een hoop onderdelen moeten op maat gemaakt worden, dus het word een intensief klusje. Ik hoop echter wel hiermee een mooie winst uit te halen, qua opbouw is het RC spruitstuk veel effectiever, en er gaat een groter gasklephuis op (van standaard 52mm naar 70mm). Hier moet ik alleen nog even goed mijn gedachtes over laten gaan om alles goed voor elkaar te krijgen.
Nu had ik al een mooi uitlaatsysteem gefabriceerd, maar de lucht moet natuurlijk wel in de motor kunnen komen. Het was even zoeken, maar ik heb dan toch echt nokkenassen kunnen vinden voor dit blok. Hogere lift en langere duratie moeten ervoor zorgen dat ook alles goed door de motor heen gaat lopen. Gelijk een nieuwe distributieset erbij gehaald.
Als ik dat eenmaal er allemaal op heb zitten moet alleen nog het echte potentieel er uit getrokken worden. Op naar de chip dus. Dat gaat hopelijk ook nog deze zomer gedaan worden zodat ik nog ergens een circuit op kan duiken.
Als laatste wil ik de coupé ook nog heel houden als hij wat harder loopt. Dus heb ik eerder dit jaar van een forumlid een setje Brembo's op de kop getikt. Daar moeten nog stalen leidingen voor komen, samen met Ferodo blokken en nieuwe schijven.
Als ik dan eindelijk weer de tijd heb hoop ik alles er op te kunnen zetten en is het afwachten tot ik op de testbank kan en mooie rondetijden kan rijden
Zodra ik resultaten aan het boeken ben krijgen jullie meer te horen, mochten jullie natuurlijk geïnteresseerd zijn.
Tijdje al niks meer gepost over mijn coupé. Valt helaas ook nog niet bijzonder veel te melden aangezien ik door school, stage en werk pakweg 60 uur per week onder de pannen ben. Allemaal reuze interessant, maar lekker hobby'en is er niet meer bij helaas. Wel ondertussen wat centjes verdiend om weer nieuw speelgoed aan te schaffen. Dus ik ga maar eens laten zien wat er van de zomer allemaal moet gaan gebeuren. Ik gok nog zo'n 700-800 euro nodig te hebben om alles af te krijgen, maar dan heb je ook wat.
Allereerst mijn meest recente aanwinst:
Vier gloedjenieuwe Peugeot 207 RC velgen (Pitlane 17"). Ik wilde niet groter dan 17 eerlijk gezegd, aangezien ik nog wel enigszins comfortabel wil rijden. Banden zijn Michelin Pilot Sport 3, 225/45 R17 91Y. De ET waarde is helaas veel hoger dan de originele coupé velgen dus er moeten spacers van 15mm tussen. Niet heel erg blij mee dat dit de oplossing is maar het moet maar. Verder staan mijn ouders hun walgelijke crocs op de foto..
Verder heb ik plannen liggen voor een nieuw inlaattraject. Ik heb hiervoor een spruitstuk van de 206RC (EW10J4S) uit Engeland laten overkomen. Ik dacht dat dit vrijwel plug&play was, maar dit valt helaas tegen. Een hoop onderdelen moeten op maat gemaakt worden, dus het word een intensief klusje. Ik hoop echter wel hiermee een mooie winst uit te halen, qua opbouw is het RC spruitstuk veel effectiever, en er gaat een groter gasklephuis op (van standaard 52mm naar 70mm). Hier moet ik alleen nog even goed mijn gedachtes over laten gaan om alles goed voor elkaar te krijgen.
Nu had ik al een mooi uitlaatsysteem gefabriceerd, maar de lucht moet natuurlijk wel in de motor kunnen komen. Het was even zoeken, maar ik heb dan toch echt nokkenassen kunnen vinden voor dit blok. Hogere lift en langere duratie moeten ervoor zorgen dat ook alles goed door de motor heen gaat lopen. Gelijk een nieuwe distributieset erbij gehaald.
Als ik dat eenmaal er allemaal op heb zitten moet alleen nog het echte potentieel er uit getrokken worden. Op naar de chip dus. Dat gaat hopelijk ook nog deze zomer gedaan worden zodat ik nog ergens een circuit op kan duiken.
Als laatste wil ik de coupé ook nog heel houden als hij wat harder loopt. Dus heb ik eerder dit jaar van een forumlid een setje Brembo's op de kop getikt. Daar moeten nog stalen leidingen voor komen, samen met Ferodo blokken en nieuwe schijven.
Als ik dan eindelijk weer de tijd heb hoop ik alles er op te kunnen zetten en is het afwachten tot ik op de testbank kan en mooie rondetijden kan rijden
Zodra ik resultaten aan het boeken ben krijgen jullie meer te horen, mochten jullie natuurlijk geïnteresseerd zijn.
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
Re: Mijn project
lekkere plannen hoor, maar ik had een v6 gekocht als ik jou was schilt een setje nokkenassen en inlaat
Re: Mijn project
Een 2 liter is lichter in de neus en komt daardoor een stuk makkelijker de hoek om
En das leuker dan hard rechtdoor.
Waar je ook nog naar zou kunnen zoeken is een uitlaatspruitstuk van een RFS (306 GTi) past met wat aanpassingen ook op een RFV
En das leuker dan hard rechtdoor.
Waar je ook nog naar zou kunnen zoeken is een uitlaatspruitstuk van een RFS (306 GTi) past met wat aanpassingen ook op een RFV
Alfa Romeo GT 1.9 JTD 2006
Mercedes-Benz C200 CDi 2005
Peugeot 205 CTi 1.6 115 pk 1989
www.event-photos.nl
www.tg-carparts.nl
Mercedes-Benz C200 CDi 2005
Peugeot 205 CTi 1.6 115 pk 1989
www.event-photos.nl
www.tg-carparts.nl
Re: Mijn project
Zeker waar.
Mooi project ook, ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Mooi project ook, ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
2002 2.2 HDi Solstice Beige Pack (D9 Full-MUX)
1999 3.0 V6 Bleu de Byzance Pack (D8)
2000 2.0 Vert Polo Pack (D9 Half MUX)
1999 3.0 V6 Bleu de Byzance Pack (D8)
2000 2.0 Vert Polo Pack (D9 Half MUX)
Re: Mijn project
Sowieso is het mijn eerste auto, dus een lijn-4 leek mij makkelijker om aan te klussen, verder mocht ik niet heel veel meer dan 150 pk van de verzekering als ik normale prijzen wilde betalen (Ik was anderhalf jaar geleden 19 dat ik hem kocht). Had in principe het geld liggen voor een Supra Twin-Turbo, maar dat mocht al helemaal niet.
Daarbij komt dat de V6 toch een goede 80 kilo zwaarder is volgens het kenteken, minder gewicht is (bijna) altijd beter met het oog op motorsport. Ik hoop zo rond de 180/190 pk uit te komen. Door het lagere gewicht komt zo'n 2.0 dan toch in de buurt van V6 prestaties. Vorig jaar ben ik ook in het bezit gekomen van een veerpootbrug uit een V6, een waar genot voor de wegligging.
@Thomas, ik heb vorig jaar een uitlaatsysteem gefabriceerd, op maat gemaakt uitlaatspruitstuk door een Engels bedrijf, sportkat, open uitlaat, geen middendemper... Alleen al door de uitlaat ligt de topsnelheid zo rond de 10km/u hoger en gaat het optrekken aanzienlijk sneller.
Heb ik ook een post over gemaakt toentertijd: http://www.peugeot406coupe.nl/forum/vie ... =38&t=2720
De enige angst die ik heb is dat alles te goed door het blok gaat stromen, en dat er meer mengsel gelijk de motor uit schiet dan dat er benut word. Maar goed, daar kom ik toch maar op een manier achter.
Daarbij komt dat de V6 toch een goede 80 kilo zwaarder is volgens het kenteken, minder gewicht is (bijna) altijd beter met het oog op motorsport. Ik hoop zo rond de 180/190 pk uit te komen. Door het lagere gewicht komt zo'n 2.0 dan toch in de buurt van V6 prestaties. Vorig jaar ben ik ook in het bezit gekomen van een veerpootbrug uit een V6, een waar genot voor de wegligging.
@Thomas, ik heb vorig jaar een uitlaatsysteem gefabriceerd, op maat gemaakt uitlaatspruitstuk door een Engels bedrijf, sportkat, open uitlaat, geen middendemper... Alleen al door de uitlaat ligt de topsnelheid zo rond de 10km/u hoger en gaat het optrekken aanzienlijk sneller.
Heb ik ook een post over gemaakt toentertijd: http://www.peugeot406coupe.nl/forum/vie ... =38&t=2720
De enige angst die ik heb is dat alles te goed door het blok gaat stromen, en dat er meer mengsel gelijk de motor uit schiet dan dat er benut word. Maar goed, daar kom ik toch maar op een manier achter.
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
Re: Mijn project
Mooi uitlaatje
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Alfa Romeo GT 1.9 JTD 2006
Mercedes-Benz C200 CDi 2005
Peugeot 205 CTi 1.6 115 pk 1989
www.event-photos.nl
www.tg-carparts.nl
Mercedes-Benz C200 CDi 2005
Peugeot 205 CTi 1.6 115 pk 1989
www.event-photos.nl
www.tg-carparts.nl
- Kenny406cpe
- Support
- Berichten: 280
- Lid geworden op: do 27 aug 2009, 14:10
- Locatie: Temse / België
Re: Mijn project
dit is nog eens het serieuze werk, ziet er alvast goed uit
leuk om volgen, ben ook wel benieuwd.
good luck!
grtz
K
leuk om volgen, ben ook wel benieuwd.
good luck!
grtz
K
D9 coupé 406 Pack 2.0 16v(EW10J4 04/2000)
Cosmos gris --> 380.000km "Still going strong" (verkocht)
D9 coupé 406 Griffe 2.2 16V (EW12J4 01/2004)
Granite noir --> 145.000km
Cosmos gris --> 380.000km "Still going strong" (verkocht)
D9 coupé 406 Griffe 2.2 16V (EW12J4 01/2004)
Granite noir --> 145.000km
Re: Mijn project
Een vriend van me had 1 waar ook andere nokkenassen in zaten en dat werk. Ik meen meer dan 170 pk.
Maar dat is een automaat en geloof ik geen speciale uitlaat.
D'r is dus een hoop te halen! Ik ben benieuwd wat de jouwe gaat doen.
Maar dat is een automaat en geloof ik geen speciale uitlaat.
D'r is dus een hoop te halen! Ik ben benieuwd wat de jouwe gaat doen.
406 coupé 3.0 V6 Pack LPI (2004) Vert Polo - "Let's poke it with the Stig"
Re: Mijn project
170 uit een 2 liter automaat?
Heb ooit eens een proefrit gemaakt met een 2 liter automaat. Had het idee dat die bak de 136pk al mooi zat vond.
Heb ooit eens een proefrit gemaakt met een 2 liter automaat. Had het idee dat die bak de 136pk al mooi zat vond.
2002 2.2 HDi Solstice Beige Pack (D9 Full-MUX)
1999 3.0 V6 Bleu de Byzance Pack (D8)
2000 2.0 Vert Polo Pack (D9 Half MUX)
1999 3.0 V6 Bleu de Byzance Pack (D8)
2000 2.0 Vert Polo Pack (D9 Half MUX)
Re: Mijn project
Is dat 170 aan de wielen of aan het vliegwiel? Zit natuurlijk een aardig verschil tussen, helemaal zo'n automaat. Geeft mij in ieder geval goede hoop!
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten