406 V6 Racer

406 Coupe projecten. Zoals styling, velgen en bodykits.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door RAH »

Je weet zeker dat je de remvoering onderweg verloren bent? Niet dat ze gewoon helemaal versleten zijn? Dat je een remvoering van één blok verliest is al zeldzaam volgens mij, maar van vier blokken tegelijk...
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

Gevolg blijft hetzelfde ;) De hele auto maakt zo'n bak lawaai dat we het nooit zeker zullen weten. Wat we wel zeker weten is dat de blokken bij ons "normale" gebruik 2 sessies heel blijven. Afgelopen keer hebben ze echt extreem veel voor de kiezen gekregen.
Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
Gebruikersavatar
Nico den Haak
Support
Berichten: 553
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door Nico den Haak »

LRAB schreef:
RAH schreef:Toch bijna niet te geloven dat je door de auto op een circuit te gebruiken de remmen zo zwaar belast dat de voering gewoon loslaat. Mijn remmen zijn ook iets ge-upgrade ten opzichte van standaard (staalgevlochten remleidingen, gegroefde schijven en DS Performance remblokken) en die heb ik al een paar keer flink aan het roken gekregen. Maar nooit zo erg belast dat ze het begaven.

Wat zijn de tekenen dat de motor het aan het begeven is?
Wat betreft de remmen is dit een combinatie van hitte nog steeds, gewoon niet goed genoeg gekoeld en het feit dat we afgelopen sessie amper hebben stilgestaan. We zien onze topsnelheid per sessie met 5-10km/u vallen. Aan het begin van dit jaar haalden we 200km/u op de teller voor dat we tarzan gingen aanremmen, op dit moment halen we nog net 180. Wel zijn we van de tikkende klepstoter af, een dunnere olie bleek dat snel op te lossen.
Dunnere olie? En dan ook nog een lagere HTHS misschien? Let op dat die film dik genoeg blijft! minimaal 3,5.
Zeg anders maar daaaaag tegen je lagerschalen met dit soort van extreem gebruik...
Dan wordt bij hogere temp zo door de smeerfilm gedrukt, en is het heel snel afgelopen.
Normaal gezien gaat dit type motor niet snel richting hemel, maar je moet wel goed voor em zorgen natuurlijk.

Groet,

Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

Temperatuur is op het circuit maximaal 100graden geweest van de zomer, daar maak ik me niet zo druk om dit blok wordt de komende maanden toch gewisseld voor een frisser broertje. Met dunner bedoel ik dat we de geadviseerde oliedikte gebruiken van Peugeot, de dikke race variant kregen we te weinig temperatuur in.
Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
Gebruikersavatar
Nico den Haak
Support
Berichten: 553
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door Nico den Haak »

Ah zo.

Heb je dan wel olie met de hoge HTHS waarde?

Groet,

Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

Nico den Haak schreef:Ah zo.

Heb je dan wel olie met de hoge HTHS waarde?

Groet,

Nico.
Het is in ieder geval het kijken eens waard wat er in de algemene olietank van het bedrijf van mijn zwager zit, echter is de vermogen vermindering al aanwezig sinds het begin met de race variant.
Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten