406 V6 Racer

406 Coupe projecten. Zoals styling, velgen en bodykits.
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

Net gereageerd op je reactie op het blog, nee we hebben nog niks motorisch verandert. Ben van mening dat ik dan beter een andere wagen kan scoren ivm de moeite die in een atmosferische motor moet gestopt worden plus het gezeur van een V6 waarbij alle onderdelen dubbel moeten :lol: Rijd jij ook op trackdays? Misschien leuk om elkaar een keer te onmoeten op die manier!
Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
Tigerworx
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 13:43

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door Tigerworx »

LRAB schreef:.... ivm de moeite die in een atmosferische motor moet gestopt worden ...
Ja goed punt, maar ja, het zingen van een mooi getunede v6 is daarom juist extra bijzonder! Bloed, zweet en tranen (van geluk). Er is trouwens een kerel die 500PK uit een min of meer standaard v6 blok krijgt met een compressor. Alleen andere (catcam) nokkenassen erin voor zover ik weet. Dat vergt niet zo gek veel aanpassingen behalve een snaar, wat slangen en motor management. (en veeeul euros)

LRAB schreef:Rijd jij ook op trackdays? Misschien leuk om elkaar een keer te onmoeten op die manier!
Jazeker, ik was ergens in Juli ook nog op zandvoort met DF trackdays. Zie hier plaatje: Afbeelding

Zoals je ziet ben ik naar 18 inch gegaan ivm te weinig rubber op de 16 inches. Deze zijn nog maar 235 breed en ik wil naar 255 toe.

Ik heb ook nog een rooie die ik tegen een vangrail op de nurburgring heb gezet, maar die is alweer bijna opgeknapt.

Ontmoeten lijkt me ook leuk, maar ik heb dit jaar geen trackdays meer gepland staan.
Nieuwe voorbumper nodig? PM me ff, heb er nog een paar
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

Metname dat veeeeel euro's is mijn zwager en mijn probleem, zoals Herman Finkers zei: Romantiek is leuk, maar het moet wel betaalbaar blijven ;)

Ik denk dat wij ook niet heel lang de 17 inch houden, we vonden echter wel dat we vermogen tekort kwamen met 18 inches. Maar dat kan ook gewoon gevoel zijn.

Deze schijnt ooit nog de Schleiffe te moeten gaan doen, maar dat wordt volgend jaar een keer. Laten we elkaar dan op de hoogte houden wanneer een ontmoeting mogelijk zou zijn!
Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

Nou, we hebben een koppelingsplaat besteld die het misbruik van racen zou moeten kunnen weerstaan! Hopelijk van de week binnen en dan van 't weekend inbouwen! Uiteraard volgen er foto's en een blog update zodra dat inbouwen gebeurt is!
Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
fab406
Support
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 09:22

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door fab406 »

Gaaf om dit te volgen. Als mijn turbo conversie klaar is dan ga ik er misschien ook even mee op de Ring. Kijken hoe ie de bergen op komt :lol: Sowieso zijn we er elk jaar wel te vinden. Soms met de Mi16, dan weer een 306 cabrio of een 205'je. Het gaat niet alleen om snelheid, meer om de lol.
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

fab406 schreef:Gaaf om dit te volgen. Als mijn turbo conversie klaar is dan ga ik er misschien ook even mee op de Ring. Kijken hoe ie de bergen op komt :lol: Sowieso zijn we er elk jaar wel te vinden. Soms met de Mi16, dan weer een 306 cabrio of een 205'je. Het gaat niet alleen om snelheid, meer om de lol.
Ik heb een maat die al 2 jaar bezig is met een turbo 306 te maken. 1 blok geofferd aan de turbo-goden, 1 turbo geofferd en de 3e turbo mag t nu gaan doen! ;) Ik weet niet hoe snel die van ons de Ring gaat zien, we hebben er niet al te fijne ervaringen mee :P
Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door RAH »

Toch bijna niet te geloven dat je door de auto op een circuit te gebruiken de remmen zo zwaar belast dat de voering gewoon loslaat. Mijn remmen zijn ook iets ge-upgrade ten opzichte van standaard (staalgevlochten remleidingen, gegroefde schijven en DS Performance remblokken) en die heb ik al een paar keer flink aan het roken gekregen. Maar nooit zo erg belast dat ze het begaven.

Wat zijn de tekenen dat de motor het aan het begeven is?
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

RAH schreef:Toch bijna niet te geloven dat je door de auto op een circuit te gebruiken de remmen zo zwaar belast dat de voering gewoon loslaat. Mijn remmen zijn ook iets ge-upgrade ten opzichte van standaard (staalgevlochten remleidingen, gegroefde schijven en DS Performance remblokken) en die heb ik al een paar keer flink aan het roken gekregen. Maar nooit zo erg belast dat ze het begaven.

Wat zijn de tekenen dat de motor het aan het begeven is?
Wat betreft de remmen is dit een combinatie van hitte nog steeds, gewoon niet goed genoeg gekoeld en het feit dat we afgelopen sessie amper hebben stilgestaan. We zien onze topsnelheid per sessie met 5-10km/u vallen. Aan het begin van dit jaar haalden we 200km/u op de teller voor dat we tarzan gingen aanremmen, op dit moment halen we nog net 180. Wel zijn we van de tikkende klepstoter af, een dunnere olie bleek dat snel op te lossen.
Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten