2.0 8v turbo in de coupé

406 Coupe projecten. Zoals styling, velgen en bodykits.
fab406
Support
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 09:22

Re: 2.0 8v turbo in de coupé

Ongelezen bericht door fab406 »

Ja hoor :D

Alle bovenstaande dingetjes zijn al opgelost. Bijna live:

Afbeelding

Vandaag gaat het blok in de coupé. Het coupéblok hangt al in de break. Het gaat nu snel.

Helaas blijkt de gti nokkenas die ik er in wilde in niet zo'n goede staat. Dus op zoek naar een ander. Zo eerst rijden, asje komt later.
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Re: 2.0 8v turbo in de coupé

Ongelezen bericht door JPW »

Toch nog wat meer werk dan je zo had gedacht, hopelijk gaat het je niet al te veel extra kosten. Uitdagend is het in ieder geval wel! En ik ben natuurlijk ook enorm benieuwd naar het eindresultaat; zo'n 2.0 turbo levert toch een aardig vermogen, terwijl het gewicht vrij beperkt blijft. Zeker omdat je nu vrij veel pk's krijgt zonder een zware neus te creeren (neem bijvoorbeeld de V6)... Succes nog verder! :mrgreen:
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
fab406
Support
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 09:22

Re: 2.0 8v turbo in de coupé

Ongelezen bericht door fab406 »

Dank je ;) Zal wel mee vallen, hij is een goede kennis van me.

Het blok hangt erin:

Afbeelding

De uitlaat verschilt wat, dus dat vraagt ook om een kleine aanpassing.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nico den Haak
Support
Berichten: 553
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38

Re: 2.0 8v turbo in de coupé

Ongelezen bericht door Nico den Haak »

Hoi,

Mechanisch zal het allemaal wel gaan werken, maar ga je nu ook de ecu en zo van de turbo overzetten? Zal er nog het e.e.a. aan de bedrading gesleuteld mogen gaan worden. Wel een leuk idee en projekt, zeker weten :mrgreen:

Succes,

Groet,

Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
fab406
Support
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 09:22

Re: 2.0 8v turbo in de coupé

Ongelezen bericht door fab406 »

Zojuist gehoord dat de motor perfect loopt en er zo een proefrit mee gemaakt wordt :mrgreen:

Wel was er nog een kleine issue met de startblokkering die in de break uitgeschakeld was, dus er zit nu een ecu van een 405 turbo (met XM blok) van een bekende in. Even kijken of die erin blijft zitten of dat de eigen ecu geunlocked moet worden. Er schijnt een module na de ecu te zitten voor de startblokkering. Misschien dat alles incl. deze module overgebouwd wordt en dat alles dan ook werkt, dat is me niet helemaal duidelijk.

Nico, de bedrading verschilt niet of nauwelijks dus dat is geen issue geweest ;) Er wordt sowieso met een ecu van een turbo gereden.

Nu snel 16" banden kopen en de Brembo's opknappen + nieuwe remschijven en blokken kopen en misschien dat ik dan de auto eind van de week kan ophalen.

Ik denk wel dat de auto opnieuw uitgelijnd moet worden na het wisselen van het subframe en het stuurhuis.
fab406
Support
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 09:22

Re: 2.0 8v turbo in de coupé

Ongelezen bericht door fab406 »

Er mist een stekker van en op de turbo regelklep :? dus nog geen druk maar dat komt ook goed, hij legt een nieuwe draad. Wel raar, hij heeft het in het begin dat ik de break had, wel gedaan.

Verder doet alles het goed :D
keso406
Support
Berichten: 305
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 19:28

Re: 2.0 8v turbo in de coupé

Ongelezen bericht door keso406 »

Tof! Ben benieuwd hoe dat rijd en wat je verbruik zou zijn! Update ie dat dan ook automatisch op het display?
fab406
Support
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 09:22

Re: 2.0 8v turbo in de coupé

Ongelezen bericht door fab406 »

Bedoel je het verbruik op het display in de middenconsole? Het is een D8 dus die heeft dat niet ;)
keso406
Support
Berichten: 305
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 19:28

Re: 2.0 8v turbo in de coupé

Ongelezen bericht door keso406 »

Ahhh okay! Sorry overheen gelezen :P
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: 2.0 8v turbo in de coupé

Ongelezen bericht door RAH »

fab406 schreef:Het is een D8 dus die heeft dat niet ;)

Link
:roll: nog een project!
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten