2.0 8v turbo in de coupé
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Ja hoor
Alle bovenstaande dingetjes zijn al opgelost. Bijna live:
Vandaag gaat het blok in de coupé. Het coupéblok hangt al in de break. Het gaat nu snel.
Helaas blijkt de gti nokkenas die ik er in wilde in niet zo'n goede staat. Dus op zoek naar een ander. Zo eerst rijden, asje komt later.
Alle bovenstaande dingetjes zijn al opgelost. Bijna live:
Vandaag gaat het blok in de coupé. Het coupéblok hangt al in de break. Het gaat nu snel.
Helaas blijkt de gti nokkenas die ik er in wilde in niet zo'n goede staat. Dus op zoek naar een ander. Zo eerst rijden, asje komt later.
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Toch nog wat meer werk dan je zo had gedacht, hopelijk gaat het je niet al te veel extra kosten. Uitdagend is het in ieder geval wel! En ik ben natuurlijk ook enorm benieuwd naar het eindresultaat; zo'n 2.0 turbo levert toch een aardig vermogen, terwijl het gewicht vrij beperkt blijft. Zeker omdat je nu vrij veel pk's krijgt zonder een zware neus te creeren (neem bijvoorbeeld de V6)... Succes nog verder!
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Dank je Zal wel mee vallen, hij is een goede kennis van me.
Het blok hangt erin:
De uitlaat verschilt wat, dus dat vraagt ook om een kleine aanpassing.
Het blok hangt erin:
De uitlaat verschilt wat, dus dat vraagt ook om een kleine aanpassing.
- Nico den Haak
- Support
- Berichten: 553
- Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Hoi,
Mechanisch zal het allemaal wel gaan werken, maar ga je nu ook de ecu en zo van de turbo overzetten? Zal er nog het e.e.a. aan de bedrading gesleuteld mogen gaan worden. Wel een leuk idee en projekt, zeker weten
Succes,
Groet,
Nico.
Mechanisch zal het allemaal wel gaan werken, maar ga je nu ook de ecu en zo van de turbo overzetten? Zal er nog het e.e.a. aan de bedrading gesleuteld mogen gaan worden. Wel een leuk idee en projekt, zeker weten
Succes,
Groet,
Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Zojuist gehoord dat de motor perfect loopt en er zo een proefrit mee gemaakt wordt
Wel was er nog een kleine issue met de startblokkering die in de break uitgeschakeld was, dus er zit nu een ecu van een 405 turbo (met XM blok) van een bekende in. Even kijken of die erin blijft zitten of dat de eigen ecu geunlocked moet worden. Er schijnt een module na de ecu te zitten voor de startblokkering. Misschien dat alles incl. deze module overgebouwd wordt en dat alles dan ook werkt, dat is me niet helemaal duidelijk.
Nico, de bedrading verschilt niet of nauwelijks dus dat is geen issue geweest Er wordt sowieso met een ecu van een turbo gereden.
Nu snel 16" banden kopen en de Brembo's opknappen + nieuwe remschijven en blokken kopen en misschien dat ik dan de auto eind van de week kan ophalen.
Ik denk wel dat de auto opnieuw uitgelijnd moet worden na het wisselen van het subframe en het stuurhuis.
Wel was er nog een kleine issue met de startblokkering die in de break uitgeschakeld was, dus er zit nu een ecu van een 405 turbo (met XM blok) van een bekende in. Even kijken of die erin blijft zitten of dat de eigen ecu geunlocked moet worden. Er schijnt een module na de ecu te zitten voor de startblokkering. Misschien dat alles incl. deze module overgebouwd wordt en dat alles dan ook werkt, dat is me niet helemaal duidelijk.
Nico, de bedrading verschilt niet of nauwelijks dus dat is geen issue geweest Er wordt sowieso met een ecu van een turbo gereden.
Nu snel 16" banden kopen en de Brembo's opknappen + nieuwe remschijven en blokken kopen en misschien dat ik dan de auto eind van de week kan ophalen.
Ik denk wel dat de auto opnieuw uitgelijnd moet worden na het wisselen van het subframe en het stuurhuis.
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Er mist een stekker van en op de turbo regelklep dus nog geen druk maar dat komt ook goed, hij legt een nieuwe draad. Wel raar, hij heeft het in het begin dat ik de break had, wel gedaan.
Verder doet alles het goed
Verder doet alles het goed
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Tof! Ben benieuwd hoe dat rijd en wat je verbruik zou zijn! Update ie dat dan ook automatisch op het display?
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Bedoel je het verbruik op het display in de middenconsole? Het is een D8 dus die heeft dat niet
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Ahhh okay! Sorry overheen gelezen
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten