2.0 8v turbo in de coupé
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Het was de bedoeling om de grijze break meteen te schorsen bij het overschrijven. Maar alles is goed gekomen: hij heeft me €50 betaald, ik heb het RDW document, ik stuur de papieren van de andere break naar hem op. Alles ok.
Afgelopen zaterdag de kapotte koelslang van de break gerepareerd.
Binnenkort even een setje Brembo's en 16" Starfishes ophalen. Ik besteed de ombouw uit, de beide auto's gaan binnenkort naar Zeeland. Daar ligt ook een GTI nokkenas voor het turboblok (nog meer koppel). Nog even kijken voor een bleeder valve. En wat ECU werk, vervanging of aanpassing, ik heb daar de kennis niet voor, dat laat ik aan hem over. De break krijgt ook een tweede leven met het coupé blok.
Afgelopen zaterdag de kapotte koelslang van de break gerepareerd.
Binnenkort even een setje Brembo's en 16" Starfishes ophalen. Ik besteed de ombouw uit, de beide auto's gaan binnenkort naar Zeeland. Daar ligt ook een GTI nokkenas voor het turboblok (nog meer koppel). Nog even kijken voor een bleeder valve. En wat ECU werk, vervanging of aanpassing, ik heb daar de kennis niet voor, dat laat ik aan hem over. De break krijgt ook een tweede leven met het coupé blok.
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Setje Brembo's is binnen en vijf stuks 16" Starfish wielen.
Van de week in de straalkast, netjes maken en checken.
Van de week in de straalkast, netjes maken en checken.
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Vrijdagavond de beide auto's voor de dubbele swap naar Zeeland gebracht:
De break maakt trouwens veel minder toeren dan de coupé: turbo blok 3100rpm bij 130km/u. De coupé zit dan al op 4000rpm. Nog een pluspunt dus.
De break maakt trouwens veel minder toeren dan de coupé: turbo blok 3100rpm bij 130km/u. De coupé zit dan al op 4000rpm. Nog een pluspunt dus.
- Nico den Haak
- Support
- Berichten: 553
- Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Absoluut een leuk idee
Ik ben benieuwd wat 't wordt.
Inderdaad apart dat deze motor destijds nooit de basismotor voor de coupe is geworden, of ten minste leverbaar is geweest!
Het zou een welkome aanvulling zijn geweest.
Veel succes,
Groet,
Nico.
Ik ben benieuwd wat 't wordt.
Inderdaad apart dat deze motor destijds nooit de basismotor voor de coupe is geworden, of ten minste leverbaar is geweest!
Het zou een welkome aanvulling zijn geweest.
Veel succes,
Groet,
Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Het blok is uit de coupé:
Het heftige trillen bij acceleratie en bokken bij gas los waar ie last van had, werd niet veroorzaakt door een rotte motorsteun wat ik dacht, maar door een aandrijfas (nooit een geluid gehoord). Gelukkig had ik nog niks vervangen en heeft de break goede assen.
Het heftige trillen bij acceleratie en bokken bij gas los waar ie last van had, werd niet veroorzaakt door een rotte motorsteun wat ik dacht, maar door een aandrijfas (nooit een geluid gehoord). Gelukkig had ik nog niks vervangen en heeft de break goede assen.
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
De versnellingsbak van de turbo blijkt hydraulisch bediend dus er moet veel overgezet worden: hoofdremcilinder, vacuümbekrachtiger, pedalensteun en nog wat spul. Vandaar dat ie zo soepel schakelde Maar ik had het niet verwacht bij een auto uit 1997.
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Maar ach, zo blijf je wel lekker bezig, dat is toch ook wat waard.RAH schreef:kijk van te voren even of de koppeling wel hetzelfde is.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
De bak was sowieso anders en zou compleet overgezet worden, dus geen ramp.
Net nog wat foto's ontvangen, het turboblok is al uit de break en ze hebben de bovengenoemde delen die voor de bak nodig zijn, ook al te pakken
Net nog wat foto's ontvangen, het turboblok is al uit de break en ze hebben de bovengenoemde delen die voor de bak nodig zijn, ook al te pakken
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Hm... Schakelkabels ipv stangen. Subframe anders. Stuurhuis anders. Komt wel goed
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Mooi project, mag ik er een keer in rijden?
Succes!
Succes!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten