2.0 8v turbo in de coupé
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
De turbodruk is weer terug. Op de regelklep bleek geen stekker te horen, wel op de turbo.
Nog wat kleine dingetjes, zoals snelheidsignaal en stationairloop en dan ophalen
Nog wat kleine dingetjes, zoals snelheidsignaal en stationairloop en dan ophalen
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Het snelheidssignaal is het laatste wat gefixt moet worden, dus binnenkort kan ik eindelijk cruisen.
Tot die tijd rij ik in m'n (vieze) mini coupé
Tot die tijd rij ik in m'n (vieze) mini coupé
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Donderdagavond kan ik de coupé ophalen
Ondertussen nog een 406 break erbij gekocht
Ondertussen nog een 406 break erbij gekocht
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Mooie conversie en zeker relaxed rijden! De V6 handgeschakeld heeft bij 3100 toeren een snelheid van 120 km/u. Toch 10 km/u langzamer!
205 GTI 1.9
306 Cabrio 2.0 16v automaat
406 Coupe 3.0 V6
Eindelijk heb ik ze...
306 Cabrio 2.0 16v automaat
406 Coupe 3.0 V6
Eindelijk heb ik ze...
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Zo, gisteravond in Zeeland opgehaald. Wat is dat duwtje in je rug verslavend Met relatief weinig toeren is er een grote bak vermogen beschikbaar, hij trekt maar door. En heerlijk soepel. Stiekem even de 215 aangetikt en er zit nog meer in het vat
Nog een klein dingetje oplossen: bij 80 in vijf (2000rpm) schokt ie. Waarschijnlijk klopsensor. Even uitlezen en evt uitwisselen met die in de 806 turbo van mijn sleutelmaat.
Binnenkort de Brembo's erop en wat nieuw spul inbouwen.
Nog een klein dingetje oplossen: bij 80 in vijf (2000rpm) schokt ie. Waarschijnlijk klopsensor. Even uitlezen en evt uitwisselen met die in de 806 turbo van mijn sleutelmaat.
Binnenkort de Brembo's erop en wat nieuw spul inbouwen.
- Nico den Haak
- Support
- Berichten: 553
- Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
De coupe heeft ook een betere stroomlijn, ten opzichte van de break.
Maar ik snap wel waarom deze motor nooit is gebruikt, het gat tussen de V6 en de 2.0 werd zo vermoedelijk te klein.
Maar het lijkt mij een heel nuttige en leuke ombouw.
Veel plezier,
Groet,
Nico.
Maar ik snap wel waarom deze motor nooit is gebruikt, het gat tussen de V6 en de 2.0 werd zo vermoedelijk te klein.
Maar het lijkt mij een heel nuttige en leuke ombouw.
Veel plezier,
Groet,
Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
En dan later toch de 2.2 uitbrengen die dat gat opvult?
Bedankt!
Bedankt!
- grislion66
- Support
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 21:22
- Locatie: zaanstad
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
In de 407 coupe 2900 tpm bij 120 km/uPeufreak schreef:Mooie conversie en zeker relaxed rijden! De V6 handgeschakeld heeft bij 3100 toeren een snelheid van 120 km/u. Toch 10 km/u langzamer!
Bij dezelfde snelheid (6e versn.) verteld de boordcomputer dat ik 14,8 km kan afleggen op 1ltr.
Lijkt mij een beetje erg optimistisch.
Ford Capri 3.0S V6 strato silber 1984/87
205 GTI 1.6 gris graphite 1987/89
205 GTI 1.9 gris futura 1989/92
205 Gentry 1.9 vert sorrento 1992/94
306 XSI gris Quartz 1994/2015
406 coupe 2.0i gris thallium 2000/????
407 coupe 3.0i Féline gris aluminium 2015
205 GTI 1.6 gris graphite 1987/89
205 GTI 1.9 gris futura 1989/92
205 Gentry 1.9 vert sorrento 1992/94
306 XSI gris Quartz 1994/2015
406 coupe 2.0i gris thallium 2000/????
407 coupe 3.0i Féline gris aluminium 2015
Re: 2.0 8v turbo in de coupé
Het zuinigste met mijn V6 is op een lange trip bijna 1:12 geweest, constant snelweg en cruisecontrol. Maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, het rijdt fantastisch en je krijgt er een hoop plezier voor terug.
205 GTI 1.9
306 Cabrio 2.0 16v automaat
406 Coupe 3.0 V6
Eindelijk heb ik ze...
306 Cabrio 2.0 16v automaat
406 Coupe 3.0 V6
Eindelijk heb ik ze...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast