406 V6 Battle Car

406 Coupe projecten. Zoals styling, velgen en bodykits.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ManuelC2
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 16 mar 2018, 15:34

406 V6 Battle Car

Ongelezen bericht door ManuelC2 »

Nieuwe ideeën, nieuw project!

Dit is mijn V6 Coupé die jullie misschien al in m'n voorsteltopic gezien hadden:
Afbeelding

Nu je de titel van dit topic gezien hebt (en bekend bent met het fenomeen 'Battle Car" en bovenstaande foto bekeken hebt denk je waarschijnljik: "Waarom? Hij is mooi zoals hij is." Ja, dat klopt.

Het wordt dus een off-road/all-terrain Coupé. Maar wel op een manier dat alles terug te bouwen is naar de huidige staat, dus mooi, laag, etc. Aangezien ik het zonde vind om in welke goeie auto dan ook te boren/zagen/slijpen/etc.
Dus, hoe ik alles precies ga doen weet ik nog niet, maar ik heb al wat dingen gekocht en uitgevoerd bij de auto en loop zeer zeker ook nog tegen problemen aan, maar het gaat wél gebeuren. Ik ga in augustus naar de noordkaap in Noorwegen met de Coupé en het moet natuurlijk wel wat lijken, haha.

Om jullie een idee te geven wat ik nou precies bedoel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het plaatwerk blijft gewoon intact bij de mijne, en ik heb een extra set schadebumpers e.a. plaatwerk gekocht. Deze extra set ga ik gebruiken i.c.m. een buizenframe voor en achter. ik heb ook al extra lampen en ander spul voor de Coupé.

Het enige waar ik nog tegen aan loop is een niet al te dure manier om hem te verhogen. Ik wil namelijk iets grotere all-terrain banden kwijt onder de auto. Dus een verhoging van rond de 5cm (ten opzichte van originele hoogte) is noodzakelijk. Dus als iemand me hier verder mee zou kunnen helpen zou dat fijn zijn.

Dit is ongeveer het idee wat ik gephotoshopt heb:
Naamloos-12.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Track/Sprint: Peugeot 106 GTi Turbo - 325 PK
Daily: Peugeot 406 Coupé V6 - 207 PK
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: 406 V6 Battle Car

Ongelezen bericht door RAH »

Ik snap het niet helemaal. Dat je wat aan je Coupe wilt doen prima, jouw Coupe, jouw beslissing. Maar het excuus Noordkaap snap ik dan niet. Ik ben ook eens naar de Noordkaap geweest. Al een hele tijd terug, minstens 25 jaar terug. Maar toen lagen er in Noorwegen al gewone wegen, met asfalt, richting de Noordkaap. Je moest alleen een stukje met een veerpont, daar ligt volgens mij tegenwoordig een brug. Ik denk dat een verlaagde Coupe geen enkel probleem zou hebben om de Noordkaap te bereiken.

Maar nogmaals, jouw Coupe, jouw beslissing. En of andere het nu wel of niet mooi vinden doet er totaal niet toe. Als jij maar tevreden bent. Ben wel benieuwd naar de foto's.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: 406 V6 Battle Car

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Gaaf! Een soort van mad-max achtige coupe! Dikke luchthapper op de motorkap, kofferbakdeksel er af en er dan twee grote 80 liter LPG tanks uit laten steken, banden eronder zoals op de bently, dikke bull-bar er op en gaan! Leuk project :)

Afbeelding

Afbeelding
GeeWizz
Support
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 13:59

Re: 406 V6 Battle Car

Ongelezen bericht door GeeWizz »

Ieder het zijne en je moet vooral doen wat je leuk vind maar dit is wel een reden waarom ik me niet meer zo thuis voel op beide fora ;-)

Persoonlijk vind ik de coupe een te mooi en gebalanceerd ontwerp om er iets anders van te maken.
Voor mij dus geen spoilersets, lampen of bullbars.
De auto verdient volgens mij een plaatsje als echte klassieker maar realiseer me ook dat veel mensen dat niet met me eens zullen zijn en er dus een gooi en smijt auto van maken.
Wie er gelijk heeft ?? de tijd zal het leren
Gebruikersavatar
ManuelC2
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 16 mar 2018, 15:34

Re: 406 V6 Battle Car

Ongelezen bericht door ManuelC2 »

RAH: We gaan er misschien ook een soort van offroad tripje van maken en gaan naar plekken waar normaal niet zo snel iemand komt. Maar het is hoofdzakelijk een gevoelskwestie en het feit dat ik al een tijdje zoiets wil maken van een auto. Dus waarom niet deze? :)

GeeWizz: En dat is precies de reden waarom alles ook op eerder genoemde manier gemaakt gaat worden. Je kunt het meer zien als een tijdelijke metamorfose. Gewoon omdat het kan.
Track/Sprint: Peugeot 106 GTi Turbo - 325 PK
Daily: Peugeot 406 Coupé V6 - 207 PK
GeeWizz
Support
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 13:59

Re: 406 V6 Battle Car

Ongelezen bericht door GeeWizz »

ManuelC2 schreef:GeeWizz: En dat is precies de reden waarom alles ook op eerder genoemde manier gemaakt gaat worden. Je kunt het meer zien als een tijdelijke metamorfose. Gewoon omdat het kan.
Dat had ik begrepen en ik vind het een goede insteek en hoop dat het je lukt, op zich ben ik ook wel benieuwd hoe het er uit gaat zien.
Wat ik probeerde duidelijk te maken dat ik het soms een beetje zonde vind om uit en opgeklopte coupe's te zien, doet me altijd een beetje denken aan de jongetjes in een Opel Manta met brulpijp en racestrepen van vroeger......maar ja ik ben dan ook een ouwe l#&l

Wens je in ieder geval veel succes en kijk uit naar de foto's van je project.
fourOsix
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 21:54

Re: 406 V6 Battle Car

Ongelezen bericht door fourOsix »

Wat jij wil kan prima, maar let wel dat je de ophanging zoals jij voor ogen hebt niet maar even zo aan kunt passen. Ik weet niet of je de auto zelf verlaagd hebt, maar kijk maar eens goed naar de aandrijfassen en stabilisator stang voor en achter het is allemaal erg krap. Ik heb een custom schroef set die lager kan dan wat er op de markt is, ik heb hem echter op de hoogste stand staan omdat ik anders constant krakende ophangingsdelen heb. Het is allemaal erg compact ontworpen bij de coupe. Wat je zou kunnen proberen is een extra frame onder je subframe maken en daar je originele ophanging aan maken en dan een spacer laten draaien voor boven op je veerpoot. maar let wel je aandrijf assen gaan dat niet tof vinden. Daarnaast is het brandstof verbruik van een coupe al niet echt tof, met zulke banden :)

ben benieuwd hoever je komt. er is op google een plaatje van een een peugeot 406 coupe als drift auto dit is een render maar daar zit ook een bull bar op.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ManuelC2
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 16 mar 2018, 15:34

Re: 406 V6 Battle Car

Ongelezen bericht door ManuelC2 »

Ja, die kwam ik inderdaad ook al tegen ja. Wel geinig.

Ik denk inderdaad ook dat m'n aandrijfassen het grootste probleem zijn. Als ik alleen topmountspacers en originele veren zou plaatsen, misschien dat ik hier al genoeg hoogte mee win en toch binnen de marges van het kunnen van de originele ophanging blijf. Of 406 Break veren, deze waren ook hoger dan die van de Coupé vertelde iemand me.
GeeWizz schreef:Wat ik probeerde duidelijk te maken dat ik het soms een beetje zonde vind om uit en opgeklopte coupe's te zien, doet me altijd een beetje denken aan de jongetjes in een Opel Manta met brulpijp en racestrepen van vroeger......maar ja ik ben dan ook een ouwe l#&l

Wens je in ieder geval veel succes en kijk uit naar de foto's van je project.
Je moet er van houden inderdaad, kwestie van smaak :)
Omdat het nog nooit gedaan is is het voor mij juist extra leuk om te proberen. Net als m'n voorgaande auto's, een 106 met 400+pk, welke idioot maakt zoiets? Of een Clio RS op 17" en mooi laag. Zijn er ook niet veel die dat doen. Maar het hele 'laag' gebeuren heb ik wel een beetje gehad.

Zoals de Coupé er nu bij staat heb ik hem gekocht. Mooi subtiel laag, leuke bijpassende velgen en verder niet zo veel meer aan doen. En zo wordt hij ook weer nadat ik klaar ben met dit projectje. Of als ik er flauw van ben omdat het niet lukt. :P
Track/Sprint: Peugeot 106 GTi Turbo - 325 PK
Daily: Peugeot 406 Coupé V6 - 207 PK
keso406
Support
Berichten: 305
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 19:28

Re: 406 V6 Battle Car

Ongelezen bericht door keso406 »

Erg vet. Ben benieuwd!
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: 406 V6 Battle Car

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ja, een onderstel als hieronder maken en dan de bodyshell van een coupe er op en daarna de bagger in:

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten