Nieuw lid met een 406 coupe

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Gebruikersavatar
JRR
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 22:25
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw lid met een 406 coupe

Ongelezen bericht door JRR »

Inmiddels twee weken later en de auto is weer keurig gemaakt! Tenminste....

Alle deuken zijn eruit en het is weer mooi strak gespoten. Uiteindelijk voor onder de 1000,- Euro alles kunnen laten repareren.

Kreeg gisteren alleen nog even de schrik toen ik de auto ging ophalen. Zit ineens een flinke scheur in de achterbumper die er eerst niet zat. Waarschijnlijk zijn er nogal brute krachten gebruikt bij het demonteren van de bumper. Beetje het welles nietes verhaal of de scheur er nu al wel zat of niet tussen mij en het schadebedrijf. Uiteindelijk zijn we eruit gekomen dat de bumper maandag kosteloos gerepareerd gaat worden. Eigenaar van het bedrijf gaf toch wel toe dat de scheur nog niet zo groot was toen de bumper eraf ging.

Vrijdag nog even 4 gloednieuwe Kumho (niet mijn eerste keus, maar ik kon ze voor een hele mooie prijs kopen) zomerbanden onder de Hoggar velgen laten monteren en dan mogen de Starfish velgen met de winterbanden weer de garage in.

Voor mei staat in de planning om het stuur en de versnellingspook aan te pakken. Stuur vertoont aardig wat slijtageplekken en met behulp van een leather repair kit wil ik wil proberen om het stuur weer in een nette staat terug te krijgen.

Schade voor
Afbeelding

Schade na
Afbeelding

Schade bumper
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicowico
Support
Berichten: 747
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 11:08

Re: Nieuw lid met een 406 coupe

Ongelezen bericht door Nicowico »

Schade lijkt keurig gerepareerd.
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Nieuw lid met een 406 coupe

Ongelezen bericht door RAH »

Ik had een aantal jaren terug ongeveer eenzelfde schade aan de deur, maar bij mij zat de deuk aan de voorkant. Gewoon dus een deuk en de stootstrip geknikt. Dat was toen meer dan 1200.- (verzekering betaalde dus mij om het even). Ik heb toen wel een compleet nieuwe deur gekregen. Helaas was het schadeherstel bedrijf niet erg bedreven in het afstellen van de ruit. Na 3 keer terug geweest te zijn heb ik het toen zelf maar gedaan. Mocht bij deze reparatie ook de deur er uit geweest zijn is het wellicht verstandig om even goed te kijken of de ruit goed sluit.

Maar op de scheur in de bumper na ziet het er zo op de foto weer prima uit.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Gebruikersavatar
JRR
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 22:25
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw lid met een 406 coupe

Ongelezen bericht door JRR »

De deur is er bij mijn weten niet uit geweest. Tijdens de schade kon het raam maar een paar centimeter naar beneden voordat de boel blokkeerde. Nu gaat het raam gewoon weer helemaal open en dicht.

Ook gaat het raam gewoon automatisch een centimeter naar beneden als het portier geopend wordt en gaat het weer omhoog als het portier gesloten wordt.
Gebruikersavatar
EdwinG
Support
Berichten: 265
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 14:31
Locatie: Provincie Gelderland

Re: Nieuw lid met een 406 coupe

Ongelezen bericht door EdwinG »

Ziet er weer top uit hoor, hartstikke mooie kleur is het!
Rouge Lucifer 3.0 V6 Aut.(1999, D8)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
keso406
Support
Berichten: 305
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 19:28

Re: Nieuw lid met een 406 coupe

Ongelezen bericht door keso406 »

Jezus. Prachtig! Welk bedrijft ben je geweest?
Gebruikersavatar
Nico den Haak
Support
Berichten: 553
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38

Re: Nieuw lid met een 406 coupe

Ongelezen bericht door Nico den Haak »

Zonnebril alarm :mrgreen:

Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
Base
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 14:33
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Nieuw lid met een 406 coupe

Ongelezen bericht door Base »

Prachtig hersteld, mooi man!
Gebruikersavatar
grislion66
Support
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 21:22
Locatie: zaanstad

Re: Nieuw lid met een 406 coupe

Ongelezen bericht door grislion66 »

keso406 schreef:Jezus. Prachtig! Welk bedrijft ben je geweest?
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar!
Ford Capri 3.0S V6 strato silber 1984/87
205 GTI 1.6 gris graphite 1987/89
205 GTI 1.9 gris futura 1989/92
205 Gentry 1.9 vert sorrento 1992/94
306 XSI gris Quartz 1994/2015
406 coupe 2.0i gris thallium 2000/????
407 coupe 3.0i Féline gris aluminium 2015
Gebruikersavatar
JRR
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 22:25
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw lid met een 406 coupe

Ongelezen bericht door JRR »

Afgelopen week heb ik Coupe maar weer eens warm gereden en ben ik ermee naar Oostenrijk gereden voor een weekje wintersport. Door het hele Corona gebeuren heb ik de afgelopen twee jaar slechts een paar duizend kilometer met de auto gereden dus het was wel weer eens tijd om de auto te gebruiken waar deze ooit voor bedoeld is. De week voorafgaand aan de wintersport was het nog even lichte paniek. Ik had mijn winterbanden een paar weken eerder eronder gezet en na een tijd hoorde ik een gekke ratel bij het naar links sturen. Helaas bleek de stabilisatorstang linksvoor kapot te zijn maar gelukkig kon deze nog op tijd vervangen worden. Verder heeft deze dame het prima gedaan en weer 2000 kilometer in een weekje afgelegd. Heerlijk om 's ochtends in Duitsland op de 7 de cruisecontrol op 170 te zetten en iedereen comfortabel voorbij te zoeven!

Afbeelding

Vandaag brak trouwens mijn pookknop af. Heeft iemand een idee of die dingen nog nieuw te bestellen zijn met leer eromheen?

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten