Even voorstellen

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
De crosskabouter
Berichten: 3
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 19:56

Even voorstellen

Ongelezen bericht door De crosskabouter »

Hallo luitjes!

Bij deze stel ik me even voor zoals dat gebruikelijk is voor een nieuw lid.
Ik ben Paul(us de crosskabouter), 30 en afkomstig uit Gemert. Sinds gister int bezit van een hele mooie donkergroene coupe van 2002 met de 2,2 16v onder de kap en n cognac-kleurig leren interieur. Vind dit model al prachtig vanaf de lancering en nu heb k er een!
Ik heb nog wat auto's meer, waaronder wat klassiekers, maar mijn grote passie zijn motoren en dan met name de motorcross, enduro en supermoto. In t dagelijkse leven ben ik docent motorvoertuigentechniek aan n ROC en begeleid ik jongeren met n grote afstand tot de arbeidsmarkt naar werk of n opleiding door ze te laten sleutelen aan auto's en motoren. Mijn sleutelervaring heb ik grotendeels opgedaan tijden mijn werk in de rallysport waar ik 7 jaar auto's gebouwd en geserviced heb.
Hopelijk kan ik nog lang genieten van de coupe en hopelijk kunnen we elkaar rollend houden middels dit forum.

Groet,
Paul
hel1
Berichten: 41
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 19:16
Locatie: het grote dorp

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door hel1 »

hallo Paul, welkom! zo één heb ik er ook. fijne auto, veel plezier er mee
laten we het er op houden dat alles een vergissing is
Gebruikersavatar
Nico den Haak
Support
Berichten: 553
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Nico den Haak »

Welkom Paul.

Ik heb je inmiddels een PM terug gestuurd voor wat betreft je vraag over een interface.
Veel plezier op dit forum ;)

Groet,

Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
Gebruikersavatar
EdwinG
Support
Berichten: 265
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 14:31
Locatie: Provincie Gelderland

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door EdwinG »

Welkom! Mooie kleurcombinatie...maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld.
Benieuwd naar de rest van je wagenpark!
Rouge Lucifer 3.0 V6 Aut.(1999, D8)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
De crosskabouter
Berichten: 3
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 19:56

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door De crosskabouter »

Thanks guys!
@Edwin: mijn "wagenpark" wisselt nogal van samenstelling :)
Momenteel bezit ik naast de Peugeot een bmw 2500 '72, een bmw 635 '88, een Audi 80 '85, een rover 825 en een transit camper '85.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3289
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door RAH »

Dan ben je zeker wel blij met de komende wijziging van de wegenbelasting voor oldtimers. Of is dat inmiddels weer van de baan?
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
De crosskabouter
Berichten: 3
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 19:56

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door De crosskabouter »

Je wilt niet weten wat ik nu plots aan belasting moet gaan betalen per maand. Kan daar serieus bijna per kwartaal n 406 coupe kopen... Om van de waardevermindering maar te zwijgen. N jaar geleden had ik een aantal mooie oldtimers en youngtimers, nu n garage vol met een "kwartje per kilo"....
Alle wagens zelf gerestaureerd, mn hele ziel en zaligheid zit erin. Nu moet ik t gros schorsen omdat t anders de spuigaten uit loopt... Maar ja, met mij duizenden anderen. T is niet anders.
Gebruikersavatar
Nicowico
Support
Berichten: 747
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 11:08

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Nicowico »

Ja, allemaal de schuld van die "yuppen" die voor een schijntje een klassieke zakenauto willen rijden. :evil: De echte liefhebber die zijn klassieker alleen met mooi weer gebruikt en misschien 1000 km per jaar rijdt is weer eens de lul.
Vroeger werd er gerommeld met het bouwjaar van een auto om hem jonger te laten lijken, maar nu werd er gerommeld om het bouwjaar ouder te maken zodat de auto in de klassieker categorie zou vallen.
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
super_ongelood
Support
Berichten: 138
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 17:21

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door super_ongelood »

Nicowico schreef:Ja, allemaal de schuld van die "yuppen" die voor een schijntje een klassieke zakenauto willen rijden. :evil: De echte liefhebber die zijn klassieker alleen met mooi weer gebruikt en misschien 1000 km per jaar rijdt is weer eens de lul.
Vroeger werd er gerommeld met het bouwjaar van een auto om hem jonger te laten lijken, maar nu werd er gerommeld om het bouwjaar ouder te maken zodat de auto in de klassieker categorie zou vallen.
en niet alleen de juppen, vaak nog van die mensen die met de hele familie er in zitten in een rotte 190D (met van die gordijntjes) met een paar gloeiende spijkers als verlichting, dat zijn de ergste.

ach ja, een paar jaar geleden waren het nog de grijskentekenprofiteurs (is voor bedrijven en niet prive, naar mijn mening terecht er af gegooit),
een voordeel voor de coupe's is dus dat men niet meer perse op zoek is naar een belastingvrij exemplaar, maar gewoon een fatsoenlijke 2e hands willen. en dat ze dus weer gewilder worden..

voor de klassiekers, ze hadden de origineel nederlandse auto's belastingvrij moeten maken en die geimporteerde benzen laten afrekenen.
super ongelood, t word steeds duurder......
Gebruikersavatar
EdwinG
Support
Berichten: 265
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 14:31
Locatie: Provincie Gelderland

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door EdwinG »

super_ongelood schreef:
Nicowico schreef: een voordeel voor de coupe's is dus dat men niet meer perse op zoek is naar een belastingvrij exemplaar, maar gewoon een fatsoenlijke 2e hands willen. en dat ze dus weer gewilder worden..
Even serieus: een belastingvrije 406 Coupe bestond en bestaat niet. Oudste exemplaren zijn 15 - 16 jaar en dus Youngtimers. Daarvoor betaal je gewoon de volle mep houderschapsbelasting. Het enige voordeel is de bijtelling als je die zakelijk rijdt: 35% van de economische waarde. Dat laatste is voor mij een van de redenen geweest een 2005 UE (productie 09 2004) te wisselen voor een van de laatste D8-tjes uit 03-1999. Vanaf maart kost ie een stuk minder per maand...
Rouge Lucifer 3.0 V6 Aut.(1999, D8)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten