Ree’s 406
Re: Ree’s 406
Ik had nog niet op Marktplaats gekeken, maar daar liggen er een stuk of vijf vanaf drie tientjes. Het gaat me wel lukken om er daar een vandaan te plukken.
Re: Ree’s 406
Inmiddels heb ik er een voor drie tientjes van marktplaats gekocht.
Dit is mijn oude vanaf de buitenkant:
En je ziet de gunk ook aan de binnenkant:
Maar nu dus weer een paar frisse reflectoren aan de coupe.
Dit is mijn oude vanaf de buitenkant:
En je ziet de gunk ook aan de binnenkant:
Maar nu dus weer een paar frisse reflectoren aan de coupe.
Re: Ree’s 406
En dan is er een nieuwe telg in de familie.
Hij was te goedkoop om te laten staan. Er zit wel "wat werk" aan. Er moet eigenlijk een nieuw dakje op. Nieuwe deur links, nieuwe spiegel rechts, hij lekt "wat" bij de bak, nieuwe bandjes, uitlaat is niet zo fris, voorruit stuk. Nou ja, zeg maar gerust een grote beurt. Maar hij rijdt zoooo lekker. Ik kon hem gewoon niet laten staan.
Hij was te goedkoop om te laten staan. Er zit wel "wat werk" aan. Er moet eigenlijk een nieuw dakje op. Nieuwe deur links, nieuwe spiegel rechts, hij lekt "wat" bij de bak, nieuwe bandjes, uitlaat is niet zo fris, voorruit stuk. Nou ja, zeg maar gerust een grote beurt. Maar hij rijdt zoooo lekker. Ik kon hem gewoon niet laten staan.
-
- Beheerder
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15
Re: Ree’s 406
Ziet er inderdaad goed uit, mijn eerste auto was een 306 XR sedan uitvoering met een 1.6 motortje op lpg. Daar heb ik in de 4 jaar dat ik hem gehad heb, altijd veel plezier mee gehad. Helaas heb ik hem wel een aantal keer in de prak gereden, een jeugdige rijstijl, geen ABS, en een relatief lichte voorkant helpen niet om het geheel onder alle omstandigheden goed op de weg te houden. LPG bleek ook geen gelukkige combinatie, bij een km stand van ongeveer 100.000 km moest de kop volledig gereviseerd worden. Gelukkig was het een leaseauto De 406 coupe was wat dat betreft op alle fronten een betere en veiligere auto om mee te rijden, daar heb ik gelukkig nog nooit een ongeval mee gehad in de 18 jaar dat ik er nu mee rij, LPG ging ook nog steeds prima na 400.000 km. Ik vind de 306jes nog steeds leuk om te zien, zeker de cabrio uitvoering die ook door pininfarina getekend is, maar ik zou er persoonlijk niet snel meer aan beginnen vanwege de bestuurbaarheid en veiligheid.
Re: Ree’s 406
Voor de coupe had ik een 306 sedan in de saaiste kleur, zonder opties, met een 1.4 blokje. Het was echt een topautootje. Er is wel twee keer iemand achterin mij gevlogen, rijkelijk vergoed door de verzekering en gerepareerd met een voorhamer. Die is uiteindelijk naar de sloop gegaan vanwege een lekke koppakking en daarbij afbrekende kopbouten.
Maar deze dakloze rijdt en stuurt echt heel anders dan dat gezapige 1.4 blokje. Ik heb hem vooral gekocht vanwege het open dakje en de naderende zomer.
Maar deze dakloze rijdt en stuurt echt heel anders dan dat gezapige 1.4 blokje. Ik heb hem vooral gekocht vanwege het open dakje en de naderende zomer.
Re: Ree’s 406
Die cabrio ziet er op de foto beter uit dan dat je hem omschrijft En voor alle zekerheid maar meteen een praatpaal in de tuin laten plaatsen zodat je bij pech meteen hulptroepen kan inschakelen?
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Re: Ree’s 406
Maak je geen zorgen, de auto is ook uiterlijk niet zo mooi als dat de foto doet vermoeden. Zo is er een stiksel los bij de stoelen en zitten er ook wel wat puntjes aan de carrosserie. Maar hij is in ieder geval in mijn ogen veel te goed om naar de sloop te gaan. En met wat liefde is het straks weer een hele leuke, mooie en betrouwbare auto.
Re: Ree’s 406
superleuk. heb er ook een gehad een 2.0 blue de chine, snap heel goed dat je in de verleiding kwam!! geniet ervan (zowel van het klussen als het rijden)
Rouge Lucifer 3.0 V6 Aut.(1999, D8)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
Re: Ree’s 406
Leuk zeg! Afgelopen weekend met een 306 cabrio die we ook voor heel weinig geld hebben gekocht (en er zo uitziet, en waar de helft niet van werkt) een barrel run van 1250 km gedaan. Ding heeft geen klap verkeerd gegeven. Vind hem eigenlijk best goed rijden (nee, niet zo fijn als mijn coupé natruurlijk)
Re: Ree’s 406
De 306 cabrio heeft inmiddels een grote beurt gehad, hij is nu technisch in orde..
- nieuw dakje
- nieuwe voorruit
- nieuwe benzineslangen
- nieuwe slang naar de stuurbekrachtiging
- nieuwe koppeling, drukgroep, etc
- distributie met alles erop en eraan
- nieuwe bandjes
- spiegel RV
- nieuw deurtje RV
- nieuwe mistlampen
Tijd voor de bijzaken, vanmiddag even uitzoeken hoe ik het beste Bluetooth naar de radio kan krijgen.
Maar terug naar het originele onderwerp: mijn 406 coupe lekt voorin in een heftige regenbui en in de wasstraat. Ik weet 99% zeker dat het langs de bovenkant van de ruit lekt, niet langs de antenne. Is dat een klusje voor de garage? Of voor een glazenboer?
- nieuw dakje
- nieuwe voorruit
- nieuwe benzineslangen
- nieuwe slang naar de stuurbekrachtiging
- nieuwe koppeling, drukgroep, etc
- distributie met alles erop en eraan
- nieuwe bandjes
- spiegel RV
- nieuw deurtje RV
- nieuwe mistlampen
Tijd voor de bijzaken, vanmiddag even uitzoeken hoe ik het beste Bluetooth naar de radio kan krijgen.
Maar terug naar het originele onderwerp: mijn 406 coupe lekt voorin in een heftige regenbui en in de wasstraat. Ik weet 99% zeker dat het langs de bovenkant van de ruit lekt, niet langs de antenne. Is dat een klusje voor de garage? Of voor een glazenboer?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten