Ree’s 406

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
rubz405
Support
Berichten: 115
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 06:45

Re: Ree’s 406

Ongelezen bericht door rubz405 »

ik heb nog zon set:
Afbeelding
kleine stoeprandschade, kan ze opzoeken bi interesse...

groet, Rubz
Gebruikersavatar
Ree
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 16:31
Locatie: Delft

Re: Ree’s 406

Ongelezen bericht door Ree »

Die lijken me keurig te staan onder een coupe. Woon je een beetje in de regio van Delft? Kan je me een locatie en vraagprijs doorgeven via PB? Top!
Gebruikersavatar
Ree
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 16:31
Locatie: Delft

Re: Ree’s 406

Ongelezen bericht door Ree »

Tja, een 406 is qua onderhoud zo'n beetje de saaiste auto in de wereld. Ik heb er ook niet zo veel over te melden. Van de week voor de tweede keer via dit forum nieuwe knopjes voor de handzender besteld. Dat was weer nodig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij ziet er niet meer uit als nieuw, maar is in ieder geval weer beschermd tegen vocht. Misschien ook eens op zoek naar een andere buitenkant van de sleutel.

Maar, belangrijker...

Eerst ontstond een klein scheurtje in mijn achterbumper. Deze is nu al een half jaar langzaam aan het groeien.

Afbeelding

Afbeelding

Er is voor zover ik weet niet gebotst. Ik verwacht dat dit komt doordat de bumper onder spanning is opgehangen. De bumper lijkt gewrapt te zijn in de juiste kleur. Dat duidt ook op een mogelijke schade in het verleden?

Deze bumper is prima te repareren, ik twijfel nog even hoe ik het ga aanpakken
- de bumper eraf schroeven, repareren, spanningsvrij terugzetten
- tweedehands bumper zoeken, netjes monteren, de oude rustig aan repareren

De laatste optie heeft mijn voorkeur, omdat ik bij de eerste optie de auto een week niet tot mijn beschikking heb. Dus, heeft iemand toevallig een tweedehands bumper ter overname liggen in deze saaiste grijskleur?
Gebruikersavatar
Ree
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 16:31
Locatie: Delft

Re: Ree’s 406

Ongelezen bericht door Ree »

Tja, eeh, geduld is gewoon niet mijn sterkste punt. Dus de coupe maar alvast voorgereden bij APK garage 't Stoepje.

Afbeelding

En gelukkig was de garage open.

Afbeelding

Ik denk dat de scheur komt door een combinatie van factoren, maar niet door een kromme achterkant. Ten eerste is de ophanging naast de uitlaat stuk. Blijkbaar heeft hij daar toch eens een tikje gehad.

Afbeelding

Onder zit ook een scheur. Dit had ik nog niet eerder gezien. Verzwakt door het zagen voor de trekhaak?

Afbeelding

En aan de bovenkant is ie gewoon onder spanning gemonteerd geweest. Je ziet dat is nu, gescheurd en wel, meer dan een centimeter verspringt.

Afbeelding

De bumper was niet gewrapt, de verf was er in lappen af te trekken. Dit is dus nog gewoon de originele bumper.

Maar goed, als je daar dan toch staat...

Afbeelding

Ik ben zelf niet goed met plastic, ik denk dat ik hem ga schoonmaken en wegbrengen naar een schade herstelbedrijf.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Ree’s 406

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Een andere bumper is waarschijnlijk de goedkoopste en beste oplossing mits je er een kan vinden in de juiste kleur. Oude er af, nieuwe er op en je bent klaar, dit is prima zelf te doen. De bumper repareren kan ook maar kost dure manuren, bovendien moet hij gespoten worden wat ook een hoop geld kost. Ik denk dat je dan duurder uit bent en er is kans dat het resultaat niet 100% is.

Zo aan de schade te zien heeft de bumper wel een oplawaai gehad, geen grote, maar genoeg om de scheuren te laten starten. Ergens tegenaangereden bij het achteruit inparkeren?
Gebruikersavatar
Ree
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 16:31
Locatie: Delft

Re: Ree’s 406

Ongelezen bericht door Ree »

Ik weet van niets, maar het is inderdaad duidelijk een tikkie geweest. Ik ga morgen even rond bellen. Volgens mij moet het hier wel lukken, toch?

https://peugeotgek.com/shop/onderdelen/ ... nderdelen/
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Ree’s 406

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Hier hebben ze ook nog wel een bumpers: https://www.visscherautomotive.nl/nl/pe ... upé&page=1
Marcus
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 10:29
Locatie: Z-Limburg

Re: Ree’s 406

Ongelezen bericht door Marcus »

Ik heb laatst mn voorbumper scheuren gewoon ook gerepareerd of verstevigd aan de binnenkant mbv polyesterhars en glasvezelmatjes.
Eerst v buiten de barst afplakken bijv met schilderstape en zorgen dat de bumper met zijn scheur en alles mooi egaal en mooi vlak aanlicht.

Van binnen, gewoon met glasvezelmatjes en hars aanmaken met een streepje verharder.
Enkele keren gieten en insoppen met een platte kwast en steeds laten uitharden.
De kwast tussentijds steeds in een bekertje Aceton schoon maken en droog wrijven.
De Aceton kan ook als verdunner gebruikt worden of als clean/schoonmaak oplosskng voor de plakboel op gereedschap of elders waar je het eraf moet poetsen..

Als alles uitgehard is aan het einde, kan altijd nog aan de zichtbare buitenkant de evt toch nog uitgelopen uitgeharde polyesterhars weg gekrapt of weggeslepen worden met een dremeltje of zo.
Heb er met penseeltje alvast wat grijze velgenlak op aangebracht.
Niet de schoonheidsprijs maar op afstand altijd beter en weer stevig dan die lelijke scheuren.
Voorlopig laat ik het ff zo.
Coupe 406 V6 LPG Vialle, 2002, 302.000 km
Coupe 406 2.0 LPG Tartarini, 2002, 298.000km
206 5d, 1.1l, 2000, 159.999 km.
Ex Sedan 406, 1.8 2000 (tm 465.000km op LPG)
Gebruikersavatar
Ree
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 16:31
Locatie: Delft

Re: Ree’s 406

Ongelezen bericht door Ree »

Het is een nieuwe bumper geworden.

Afbeelding
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Ree’s 406

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ziet er weer prima uit. Hoeveel was je kwijt voor de bumper?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten