Nieuw lid, nieuwe 406

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
OlivierS
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 01 okt 2017, 17:43

Nieuw lid, nieuwe 406

Ongelezen bericht door OlivierS »

Hallo iedereen!

Ik ben vandaag lid geworden, omdat mijn vader en ik net een prachtige 406 coupé gekocht hebben.

Kort samengevat:
2.0 16V 97kW (XU motor)
kleur: Bleu Byzance / Polaris blue
Bouwjaar 12/'97
117k km gelopen, met geschiedenis sinds 2000
Opties: leer, zetelverwarming


De wagen is in zeer goede staat. Het enige wat dringend moet gebeuren is een onderhoud en een nieuwe thermostaat (kan ik zelf doen, ik studeer momenteel avondcursus automechaniek).
Ik heb er al een stukje mee gereden, en hij rijdt heel fijn. Geen klachten. Momenteel is het nog wachten op de nieuwe nummerplaten (woon in België, dus platen zijn op naam).

Ik heb nog heel wat met de wagen gepland. Nieuwe audio is een prioriteit. Daarnaast dacht ik eventueel de remmen te upgraden naar de Brembo's van de V6, als dat de moeite waard is.

Er gaan ongetwijfeld nog ontzettend veel vragen volgen, o.a. welke olie goed is enzoverder. Maar dat is voor later.

Eerst wat genieten van de nieuwe aanwinst ;)

Foto's van toen ik 'm ging halen (met gsm, dus geen goeie camera jammer genoeg):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
P807
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 24 mei 2017, 12:13

Re: RE: Nieuw lid, nieuwe 406

Ongelezen bericht door P807 »

OlivierS schreef:Hallo iedereen!

Ik ben vandaag lid geworden, omdat mijn vader en ik net een prachtige 406 coupé gekocht hebben.

Kort samengevat:
2.0 16V 97kW (XU motor)
kleur: Bleu Byzance / Polaris blue
Bouwjaar 12/'97
117k km gelopen, met geschiedenis sinds 2000
Opties: leer, zetelverwarming


De wagen is in zeer goede staat. Het enige wat dringend moet gebeuren is een onderhoud en een nieuwe thermostaat (kan ik zelf doen, ik studeer momenteel avondcursus automechaniek).
Ik heb er al een stukje mee gereden, en hij rijdt heel fijn. Geen klachten. Momenteel is het nog wachten op de nieuwe nummerplaten (woon in België, dus platen zijn op naam).

Ik heb nog heel wat met de wagen gepland. Nieuwe audio is een prioriteit. Daarnaast dacht ik eventueel de remmen te upgraden naar de Brembo's van de V6, als dat de moeite waard is.

Er gaan ongetwijfeld nog ontzettend veel vragen volgen, o.a. welke olie goed is enzoverder. Maar dat is voor later.

Eerst wat genieten van de nieuwe aanwinst ;)

Foto's van toen ik 'm ging halen (met gsm, dus geen goeie camera jammer genoeg):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Netjes..hele mooie kleur..met de brembo s zou ik geen haast maken..die kunnen enorm piepen..maakt niet uit wat je eraan doet remblokken aanschuinen helpt eventjes enz.
Verder is de kleur ook heel mooi..tijdloze schoonheid hoop dat jullie er veel rijplezier aan beleven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
super406
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 13:47

Re: Nieuw lid, nieuwe 406

Ongelezen bericht door super406 »

hallo , welkom, ben ook van belgie herzele heb verscheidene in afbraak staan als je iets zoekt wel geen v6 enkel 2.0liter
P807
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 24 mei 2017, 12:13

Re: RE: Re: Nieuw lid, nieuwe 406

Ongelezen bericht door P807 »

super406 schreef:hallo , welkom, ben ook van belgie herzele heb verscheidene in afbraak staan als je iets zoekt wel geen v6 enkel 2.0liter
Ook een AL 4 automaatbak?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
super406
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 13:47

Re: Nieuw lid, nieuwe 406

Ongelezen bericht door super406 »

stuur via glennvanbever@gmail.com of mijn nummer 0472599393 heb afbraak staan met automatieke boite is van 2000 als het zelfde is ?
P807
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 24 mei 2017, 12:13

Re: RE: Re: Nieuw lid, nieuwe 406

Ongelezen bericht door P807 »

super406 schreef:stuur via glennvanbever@gmail.com of mijn nummer 0472599393 heb afbraak staan met automatieke boite is van 2000 als het zelfde is ?
Heb gemaild

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
OlivierS
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 01 okt 2017, 17:43

Re: Nieuw lid, nieuwe 406

Ongelezen bericht door OlivierS »

super406 schreef:hallo , welkom, ben ook van belgie herzele heb verscheidene in afbraak staan als je iets zoekt wel geen v6 enkel 2.0liter
Hi, thanks voor het aanbod!

Momenteel is er niks stuk aan de wagen, dus stukken van een 2.0 heb 'k niet nodig... Maar misschien komt die dag nog wel, dan hou ik het in het achterhoofd!
super406
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 13:47

Re: Nieuw lid, nieuwe 406

Ongelezen bericht door super406 »

ok veel rijplezier.mvg
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten