Even voorstellen

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
RenkoHans
Berichten: 3
Lid geworden op: di 20 mar 2018, 17:59

Even voorstellen

Ongelezen bericht door RenkoHans »

Een nieuw lid...Renko-Hans
Enkele weken terug een prachtig exemplaar van de 406 coupe aan kunnen schaffen (2003, 36000 km!). Een 'splinternieuw exemplaar' van 15 jaar oud vanonder een tentdoek in een garage 'gevist'
Bij controle wel twee nieuwe uitlaatdelen moeten plaatsen en overweeg ik uit veiligheidsoverweging volgende week de distributiesnaar te vervangen.
Geen techneut, maar wel heel nieuwsgierig naar jullie bevindingen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Dat is wel een bijzondere vondst! Er zullen er niet veel meer te vinden zijn met dat soort km standen. Weet je zeker dat het zuivere koffie is? 36.000 km voor een auto van 15 jaar oud is niet heel erg logisch, maar als het allemaal klopt dan heb je een mooie aankoop gedaan!

Ik zou hem wel even goed laten checken, ook een auto die niet gebruikt wordt, wordt ouder. Remleidingen die uitdrogen, remvloeistof waar water in komt, motorolie die zijn smeereigenschappen verliest, kunstof wat langzaam broos wordt door veroudering, rubber van banden wat langzaam hard wordt waardoor de band zijn grip verliest. Een kleine beurt en een APK keuring zou voldoende moeten zijn om de belangrijkste potentieele pijnpunten boven water te krijgen dus qua kosten zal het wel meevallen. Dan heb je in ieder geval zekerheid dat je er de komende jaren probleemloos in kan rijden.
Wesje
Support
Berichten: 210
Lid geworden op: wo 03 feb 2016, 16:13

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Wesje »

Die stond een tijdje terug nog op MP te koop.
'99 406 Coupé V6 24v 194 handbak Vert Polo - Summer
'14 308 SW 1.6 BlueHDi - Daily
Kuuner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 25 nov 2017, 20:38
Locatie: Tilburg

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Kuuner »

Erg bijzondere vondst en ik kan mij helemaal vinden in het commentaar van TrafficBandit. Zo heb ik ooit een 205 gekocht die 7 jaar in de showroom had gestaan. Nadeel is dat sommige componenten idd aangetast zijn. Voordeel is wel dat alles gangbaar is. Erg fijn om aan te sleutelen!
Jeroen86
Support
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 03 jun 2009, 23:52
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Jeroen86 »

Hoi, welkom!

Ik had een tijdje geleden de auto gespot in het wild. Hele mooie auto!

Enige wat me tegenstaat is dat de auto sinds hij op nl kenteken staat; de auto nu al de 3de eigenaar heeft.
Hopelijk heb jij er wel heel veel plezier van!

Naar welke regio is de auto verhuisd?
peugeot groningen
Support
Berichten: 311
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 21:23

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door peugeot groningen »

Mooie auto. Hopelijk heb je de history bij de auto. Maar als je dat niet hebt valt alles te vinden mits je een beetje creatief bent. Is mij ook gelukt ik had geen history bij mijn coupe
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten