Kennismaking

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
Paco Lemon
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 16 mei 2018, 18:41

Kennismaking

Ongelezen bericht door Paco Lemon »

Beste 406 C liefhebbers.

Ik ben relatief nieuw op dit forum. Me ff voorstellen via mijn 406 Coupe.
Ik rijd nu 12 jaar met een 406 coupe V6 pack. Ik ben nog steeds compleet over mijn oren verliefd op deze auto ondanks al de kleine frustraties zoals zetelverwarming, binnenspiegel lekken, dashboard -, display- en airco unit lampjes e.d. enz. enz.
Maar goed, deze worden met de mantel der liefde warmpjes toegedekt, want rijden in deze auto is en blijft nog steeds een geweldig feest. Ook de lijnen van deze coupe blijven me nog altijd uitermate bekoren en doen mijn hart, ook nog altijd, sneller slaan. U merkt het, de passie is niet verdwenen. Al heeft ze nu 330k km onder de motorkap, ze spint nog steeds als een katje.

Ik heb deze auto jaren geleden enigszins aangepast. Eibach veren (20mm), Koni sportschokdempers (de gele) en 18inch JZ velgen (deze maken ze op maat, Brembos weet u wel), met het gepaste schoeisel, steeds Goodyear Eagle F1 235/18/40. Niet normaal die band, zeker op nat wegdek. Uiteraard is de omtrek van deze band zo goed als gelijk aan de originele maat. Wat dacht u?
Deze aanpassingen heb ik toegepast om het weg-, maar vooral het bochtengedrag te verbeteren. De V6 wil wel wat naar buiten trekken wegens het gewicht van de motor en bij hogere snelheden wordt de achterkant wat licht en zweverig. Het heeft me allemaal geen windeieren gelegd. Ze rijdt als een trein. De bochtsnelheden zijn stevig toegenomen en het moment van het gewicht van de motor speelt nog nauwelijks een rol. Bij hogere snelheden blijft de carros lekker stabiel.

Ook de remmen heb ik veranderd. Ik heb er vooraan Ferodo DS Performance Slotted Dics met de DS Performance Pads op laten zetten. Remt geweldig en geen gepiep (hoera). De uitlaat heb ik ook aangepakt. Ik wist op voorhand dat ik met deze auto zo lang mogelijk zou willen blijven rijden. Ik heb dan eens uitgerekend wat het me aan uitlaten zou kosten over een periode van tien jaar. Nou die rekening was snel gemaakt, want de Peugeot is hier vrij gevoelig aan. Direct geopteerd voor een Supersprint RVS uitlaat. Geen seconde spijt van gehad. Ook het geluid veel me heel goed mee. Geen totaal absurd opgeblazen snerpend hoog toontje, maar een warme diepe grombrom. Niet te luid, maar beschaafd en heel mooi. De garage stond er toen ook van te kijken (Heb twee linkerhanden tot mijn grootste spijt).”Moet je eens horen meneer” toen ik mijn karretje toen ging ophalen.

Geen nadelen dan? Natuurlijk wel. Het voelt wel harder uiteraard, maar… dat vind ik niet erg. Het rijdt veel directer, wat ik prefereer, en je voelt dingen beter, wat ik ook aangenamer vind. Het breder schoeisel zorgt wel voor een gemiddeld meerverbruik van 0.4l/100km.
Buitenkant is wel gewoon origineel, ook al oogt de coupe nu iets agressiever met die 20mm verlaging en die 18 inch wielen. Echter, het kan net. Lager zou echt niet mooier zijn geweest. Veel praktisch nut had het ook niet gehad.

Al met al dus zeker best tevreden met mijn karretje maar u begrijpt al te best dat dit niet een objectief oordeel is.

MVG
mircocayetano
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 06 nov 2017, 12:29

Re: Kennismaking

Ongelezen bericht door mircocayetano »

Klinkt goed!
Heeft u ook toevallig een foto er bij?
406 Coupé | bouwjaar: 2000 | 2.0 16v - Pack | Zilvergrijs | 380.000 KM
Paco Lemon
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 16 mei 2018, 18:41

Re: Kennismaking

Ongelezen bericht door Paco Lemon »

@mircocayetano

Nu je het zegt, euh… neen. Ik heb er nog nooit een foto van gemaakt, buiten voor de verzekering jammerlijk genoeg.

Men heeft nu al drie keer mijn voorbumper naar het hiernamaals gereden, telkens met vluchtmisdrijf natuurlijk.
Kom je aan bij je karretje, hup voorbumper stuk. Telkens een dikke ronde deuk in de nummerplaat erbij, dus een haak.
Telkens bij achter elkaar parkeren uiteraard. Wordt er echt zout van, want is direct €1.500 voor de bumper,
spuiten en werkzaamheden (diepe, maar dan ook heel diepe zucht en meer dan 1 ook).

Als het nou mijn schuld was geweest, ok, dan had ik er minder problemen mee gehad natuurlijk. Maar dit is
dik frustrerend. Gelukkig was en ben ik nog steeds volledig verzekerd en kwam ik nog net uit met de restwaarde.
Als het nu nog eens een keer gebeurd, tja dan is die total loss natuurlijk. Mag er niet aan denken
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten