Hallo medeliefhebbers!

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
orbit
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 feb 2016, 06:12

Hallo medeliefhebbers!

Ongelezen bericht door orbit »

Hallo allemaal, ik zal me even voorstellen, ik ben Siko en ik woon in Frankrijk en ik heb eindelijk mijn coupe!
Sinds ik in Frankrijk ben komen wonen ben ik voor de coupe gevallen maar nooit in staat geweest er een te kopen altijd andere prioriteiten je kent dat wel. Maar na wat sparen dan toch eindelijk er een gekocht en wat ben ik er blij mee.
De auto gaat mij reis auto worden want ik moet regelmatig naar Nederland op en neer dus ik ben van plan om hem goed aan te pakken. Het exterieur en interieur zijn in goede staat de motor met maar 235.000 is dat helaas niet (kwam ik net na de koop achter) de koppakking ligt eruit. Dus nu zal ik op zoek moeten gaan naar een andere motor en ik wil graag een 6-bak erin om zuiniger te kunnen rijden wat met alle snelweg kilometers wel zo prettig is. Daarvoor wil ik graag jullie adviezen maar die vragen zal ik stellen in de juiste topics zodat anderen er ook wat aan hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Coupé 2004 2.2 HDI Pack Sport
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Hallo medeliefhebbers!

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Welkom, dat belooft een mooi project te worden. Maar waarom een hele andere motor? Is een nieuwe koppakking niet voldoende? Bij normaal onderhoud overleeft de motor de rest van de auto gemakkelijk. Km standen van boven de 400.000 km zijn zonder probleem haalbaar.
orbit
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 feb 2016, 06:12

Re: Hallo medeliefhebbers!

Ongelezen bericht door orbit »

Hoi TrafficBandit,

ja daar moet ik nog een overweging in maken. Ik wil namelijk ook de auto laten chip-tunen en wil wel dat de motor dan ook in goede staat is. Tevens toen ik de auto voor het eerst op de bok had zag ik licht grijs vet onder het blok bij de verharde turbo slang, ik heb me laten vertellen dat dat aluminiumslijpsel kan zijn wat misschien betekend dat de krukaslager er uit aan het lopen is? of misschien omdat er een nieuwe startmotor op zit dat daar het slijpsel van is maar op de starterskrans heb ik geen rare slijtage gezien.
Coupé 2004 2.2 HDI Pack Sport
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Hallo medeliefhebbers!

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Tja dat is lastig te beoordelen zonder het zelf gezien te hebben, maar de krukas loopt in schalen die als lager dienen. Die slijten niet zomaar kapot en pas als die door zijn komt de krukas in aanraking met het aluminium van het blok. Als het zover gekomen is, is het onwaarschijnlijk dat het blok uberhaupt nog loopt, dus ik denk dat het wel meevalt.
orbit
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 feb 2016, 06:12

Re: Hallo medeliefhebbers!

Ongelezen bericht door orbit »

Tja dan is de vraag waar dat dan van kwam.

Kan jij een schatting geven hoeveel het in NL kost een koppakking te laten vervangen?
Coupé 2004 2.2 HDI Pack Sport
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten