Nieuwe 406 Coupe rijder

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
Wcoupe30v6
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 nov 2019, 11:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

Nieuwe 406 Coupe rijder

Ongelezen bericht door Wcoupe30v6 »

Hallo allemaal!

Mijn naam is Willem, ik ben 26 jaar en sinds anderhalve week in het bezit van een Peugeot 406 Coupe 3.0 V6 Pack. Ik heb de auto gekocht met 193.××× km en is door de vorige eigenaar voorzien van 17" lichtmetaal en een RVS uitlaat met een lekker agressieve grom, maar een die bij rustig rijden vrij beschaafd blijft gelukkig.

IMG_1690.jpg
IMG_1693.jpg
IMG_1681.jpg
IMG_1686.jpg

De velgen zijn niet helemaal mijn smaak (al staat het de auto niet slecht), dus hier ga ik een keer iets aan doen. Daarnaast wil ik gebruik maken van de door de vorige eigenaar aangelegde bekabeling voor een subwoofer (een kleintje, want ik wil niet zo'n joekel in de kofferbak leggen) en de linker buitenspiegel fixen (deze klapt niet meer in). Het allersimpelste karweitje ga ik komend weekend aanpakken: de gele halogeenlampjes vervangen door iets mooiers, dit vloekt in combinatie met de Xenon lampen.

Ik heb hiervoor een klein jaar in een 106 1.4 Sport gereden, maar na het eerste ritje in de 406 ben ik dat eigenlijk alweer vergeten! Ik heb een aantal jaar voor Audi/VW en Kia/Mitsubishi gewerkt en in allerlei dikke machines kunnen rijden, en ben erg blij dat de 406 zeker niet onderdoet voor veel van die bolides.

Ik zal de komende tijd wat vragen gaan stellen en heel veel lezen op het forum. Hopelijk kan ik gebruik maken van de verregaande kennis die ik hier al voorbij heb zien komen!

Groeten,

Willem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
JanPeug
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 14:49

Re: Nieuwe 406 Coupe rijder

Ongelezen bericht door JanPeug »

Gewoon een origineel setje velgen op knallen, knapt ‘ie van op. Als je per se bij 17” wilt blijven, zou je ook voor de Stromboli velgen van de 308 kunnen kijken. Deze passen met spacers(en langere bouten).

Ps ik heb misschien nog twee elektische spiegels liggen, mocht je interesse hebben

Veel plezier met je wagen, het zijn fijne auto’s. Hoewel ik er geen meer heb, denk ik er altijd met veel plezier aan terug :D
Wcoupe30v6
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 nov 2019, 11:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nieuwe 406 Coupe rijder

Ongelezen bericht door Wcoupe30v6 »

JanPeug schreef: do 21 nov 2019, 21:43 Gewoon een origineel setje velgen op knallen, knapt ‘ie van op. Als je per se bij 17” wilt blijven, zou je ook voor de Stromboli velgen van de 308 kunnen kijken. Deze passen met spacers(en langere bouten).

Ps ik heb misschien nog twee elektische spiegels liggen, mocht je interesse hebben

Veel plezier met je wagen, het zijn fijne auto’s. Hoewel ik er geen meer heb, denk ik er altijd met veel plezier aan terug :D
Ik hoop het probleem op te kunnen lossen door het opnieuw invetten, zoals ik op het forum voorbij heb zien komen. Ik houd het zeker in gedachten, wat zou je ervoor willen hebben?
JanPeug
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 14:49

Re: Nieuwe 406 Coupe rijder

Ongelezen bericht door JanPeug »

Beetje late reactie, maar ben de elektrische spiegels na een opruimactie thuis tegengekomen, stuur me maar een pm als je ze wilt, ik hoef er niks voor.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten