My first coupe...

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
Jurian
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 22:01

My first coupe...

Ongelezen bericht door Jurian »

Dag iedereen!

Allereerst excuses voor de paar fotootjes die ik heb gemaakt. Na gisteren de 406 gekocht te hebben, ben ik eigenlijk direct gaan doen wat hoort... kilometers maken!

Van origine ben ik een Alfist en liefhebber van Italiaanse auto’s. Naast een Alfa 75 en een 33, had ik ook een 156 jtd. Vanwege maatregelen van afgelopen tijd om het dieselen te ontmoedigen en een terugloop van de km’s (lang leven het thuiswerken) besloot ik op zoek te gaan naar weer een auto op benzine waar ik me geen zorgen om de milieuregels in alle landen moest maken, maar ook een die leuk en betaalbaar was.

In ons vriendengroepje sluipen langzamerhand ook steeds meer Franse voitures binnen. En na de daily van een vriend te hebben gepoetst (een 406 break) was ik best wel onder de indruk geraakt van de 406. En met grote kofferbak, neerklapbare achterbank en trekhaak bleek de coupe nog ns praktisch ook. Uiteindelijk ben ik deze auto tegenkomen en heb ik de 156 kunnen inruilen. Een Peug is wat anders, maar ik moet zeggen dat het me zeker niet tegenvalt!

Er zit nog wat werk aan. Zo werkt de radio slecht, gaat een raam niet omlaag (alleen bij openen van de deur) en zijn de koplampen slecht. Genoeg om dus nog uit te zoeken, dus komende tijd ben ik hier nog wel te vinden !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
EdwinG
Support
Berichten: 265
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 14:31
Locatie: Provincie Gelderland

Re: My first coupe...

Ongelezen bericht door EdwinG »

welkom hier!
Leuke Hyperion, zo te zien zwart leer, hoggar velgen. 2.0 of 3.0? Handbak vermoed ik gezien je alfa verleden (dan neem je vast geen automaat) :D
De dingen die je als klusje hebt vallen wel mee zo te horen, lampen zijn een zwak punt qua lichtopbrengst zeker bij oudere exemplaren.
veel plezier en veilige kms
Rouge Lucifer 3.0 V6 Aut.(1999, D8)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
Jurian
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 22:01

Re: My first coupe...

Ongelezen bericht door Jurian »

Dank je wel! Hyperion? Het is een 2.0 16v met uiteraard een handbak. Fijn stuurder hoewel stuurgevoel wel even wennen is. Hoewel ik het eerst niet echt een snelle auto vond, hebben de snelwegkm's en een tank 98 hem wel behoorlijk goed gedaan. Ik heb er nu half leer in zitten. Ik heb gisteravond al aardig aan het spitten door het forum geweest en heb al best wat info kunnen vinden. Gaaf! Een forumlid hier al een PB gestuurd over m'n Clarion radio.
Gebruikersavatar
bart-peugeot
Support
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 15:59
Locatie: Rijnmond

Re: My first coupe...

Ongelezen bericht door bart-peugeot »

Welkom hier.

Achterop heb je ook al een Peugeot staan.
Voormalig 406 Coupérijder, nu in bezit van een 308.
Jurian
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 22:01

Re: My first coupe...

Ongelezen bericht door Jurian »

Ja ook een leuk dingetje en een andere hobby van ons. Voor de vriend van me met de break op de foto. Die is een 304 aan het restaureren.
Gebruikersavatar
EdwinG
Support
Berichten: 265
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 14:31
Locatie: Provincie Gelderland

Re: My first coupe...

Ongelezen bericht door EdwinG »

Ja de kleur is Blue Hyperion hoor. Heb ik ook niet verzonnen. Hebben ze bij Peugeot gedaan.
Rouge Lucifer 3.0 V6 Aut.(1999, D8)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
Jurian
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 22:01

Re: My first coupe...

Ongelezen bericht door Jurian »

Ah op die manier! Ik heb nog veel te leren merk ik al. Zaterdag maar es begonnen met de 406 een beurt te geven en vandaag maar even wat spulletjes besteld om de koplampen op te frissen. Gelijk ook maar even wat fotootjes geschoten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten