Even kort voorstellen

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
Wilco Burema
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 22 mar 2021, 19:47

Even kort voorstellen

Ongelezen bericht door Wilco Burema »

Bonjour, ik ben Wilco Burema en woon in Zuidhorn (12 kilometer boven Groningen). Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van de RX ZD 98, een eenvoudige 406 Coupe 2.0 met handbak. De auto is begin augustus 1997 gekentekend en heeft sinds gisteren net de 79.000 kilometer aangetikt. Ik vermoed dat mijn Coupe een van de eerste op Nederlands kenteken gezette Coupe is. Wie kan me vertellen wanneer Peugeot Nederland in Nederland is begonnen met de eerste klant-uitleveringen? Mijn auto heeft slechts twee optie's: metallic lak en een bijrijdersairbag. Officieus ben ik de tweede eigenaar, ik heb de auto van de nazaten van de eerste eigenaar uit Oosterhout overgenomen. Leuk om te vermelden is dat mijn auto in oktober 2015 in Youngtimer Magazine geschitterd heeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
EdwinG
Support
Berichten: 265
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 14:31
Locatie: Provincie Gelderland

Re: Even kort voorstellen

Ongelezen bericht door EdwinG »

Welkom, veel plezier en veilige km's!

Ik heb de lijst met nog in NL aanwezige Coupés bekeken op datum van de 1e tenaamstelling.
Dan kunnen er best eerdere zijn geweest natuurlijk want niet alles rijdt meer. Maar het zal niet veel schelen.

De 1e die er nog in staat is 17 07 1997 voor de RV-VZ-30. 2 liter, Grijs, maar dat zal wel Gris Thallium geweest zijn. Vreemd genoeg 3 eigenaars.

De RV-VZ-31 volgde pas op 28 07 1997. 2 liter, Groen, mogelijk Vert Polo of anders Vert Lugano. Deze is zelfs nog bij de 1e (zakelijke) eigenaar!!

Jouw auto is nummer 3 in die lijst met 5-8-1997. Je bent inderdaad formeel de 3e eigenaar, al voelt het als de 2e. Dat heb ik bij mijn Anni. Gekocht door Tim Collins van de erfgenamen van de 1e eigenaar, die er net als hij nooit echt mee hebben gereden en toen naar mij. Dus eigenlijk ben ik de 4e maar het voelt als de 2e.....
Rouge Lucifer 3.0 V6 Aut.(1999, D8)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
JeroenK
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 17:45

Re: Even kort voorstellen

Ongelezen bericht door JeroenK »

De mijne (SJ-PL-02) is van 1-11-1997, ik ben de 2de eigenaar. Een zeer nette blauwe 2L vol leer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten