nieuw forumlid, even voorstellen

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
Speedy Gonzales
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 jun 2021, 16:43

nieuw forumlid, even voorstellen

Ongelezen bericht door Speedy Gonzales »

Beste 406 Coupe liefhebbers,

sinds kort lid van het forum, en zal me even voorstellen.
Mijn naam is Bas en woon in Hoofddorp; m'n 406 Coupe is een 2.0 bouwjaar 2002, in de kleur lichtblauw (volgens mij Riviera Blue) met zwart leren interieur. Het was destijds (en is nog steeds) mijn droomauto, alhoewel ik het liefst een V6 had willen hebben, maar goed, you can't allways get what you want!

Ik heb mijn 406 Coupe al 7 jaar, De laatste jaren heb ik niet mee gereden, maar sinds kort heb ik de Coupe weer van stal gehaald en begonnen met rijklaar maken. Bij het zoeken naar special tools voor bij het vervangen van de distributieriem, stuitte ik op het 406 Coupe forum; leuk om te zien dat liefhebbers hun passie voor de 406 Coupe met elkaar delen en sluit me graag aan.

Mijn eerste kennismaking met de 406 Coupe was ongeveer 20 jaar geleden. Ik was destijds bezig met het opknappen van een Peugeot 204 sedan en kwam toen vaak bij de Dealer voor onderdelen. Toen ik daar een keer rondkeek in de showroom zag ik daar een nieuwe 406 Coupe staan en vond dat zo'n prachtige auto, op slag verliefd! Even overwogen om een lening af te sluiten om zo'n dure nieuwe 406 Coupe te kopen, maar mijn (toenmalige) vriendin was het er niet mee eens dus dat idee was compleet kansloos! ;)

Elke keer wanneer ik naar de auto kijk wordt ik weer blij van de mooie strak-gelijnde coupe. Het liefst zou ik ze in elke kleur en motor willen hebben! ;)

Klein minpuntje van een 406 Coupe 2.0 is natuurlijk de mindere prestatie, maar vooral het gebrek aan geluid.
Mijn ex 504 Coupe 2.0 die ik vroeger reed had een mooier geluid, maar ja de uitlaatgas emmissie eisen zijn sinds de jaren '70 natuurlijk ook flink aangescherpt. En een sportuitlaat op een 2.0 is ook zo wat! Dan toch maar op zoek naar een V6 uitvoering voor erbij; punt is alleen hoe ga ik mijn vriendin overtuigen van nut en noodzaak ervan? ;)

Ik hoop jullie eens tegen te komen tijdens een meeting of misschien een spontane bijeenkomst ergens in de lande. Groet
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: nieuw forumlid, even voorstellen

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Hallo Bas,

Welkom op het forum en succes met het weer rijklaar maken van de 406, als je hem nou toch in de schuur had staan dan zal het niet makkelijk zijn geweest om er de laatste jaren niet mee te rijden. De 2.0 is zeker niet de snelste auto vandaag de dag maar met een benzineprijs van twee euro per liter is het wel een veel verstandiger keuze dan de V6. Dat is althans wat ik mezelf wijs probeer te maken, maar ik zou stiekem de V6 ook liever hebben ;)

Veel plezier op het forum, het is niet meer zo actief als het ooit geweest is maar er is nog steeds een hoop informatie te vinden.
Speedy Gonzales
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 jun 2021, 16:43

Re: nieuw forumlid, even voorstellen

Ongelezen bericht door Speedy Gonzales »

@ TrafficBandit: Dank je; ik zal mij vast en zeker kunnen vermaken met de info op het forum.
Inderdaad, bijna 3 jaar stilstaan is niet goed voor een auto en zeker niet voor een 406 Coupe, maar het meeste is al gedaan (remmen, handremkabel, uitlaat), APK zit erop en nu nog de laatste loodjes.. distributieriem vervangen, airco (laten) servicen, radio fixen, 12v aansluiting repareren, stoelverwarming etc.
Ik zal binnenkort even een fotootje uploaden.
Gebruikersavatar
EdwinG
Support
Berichten: 265
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 14:31
Locatie: Provincie Gelderland

Re: nieuw forumlid, even voorstellen

Ongelezen bericht door EdwinG »

Welkom en veel plezier met je Coupe (dan zal wel lukken....)
Rouge Lucifer 3.0 V6 Aut.(1999, D8)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten