C D wisselaar slechte zaak

Klachten, suggesties of opmerkingen over (de werking van) dit forum. Post ze hier.
Plaats reactie
etoiles
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 21 dec 2014, 07:09
Locatie: Claudon

C D wisselaar slechte zaak

Ongelezen bericht door etoiles »

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze klacht , maar ik kon niks anders vinden .

Ik heb een wisselaar van J P W gekocht met de afspraak dat hij zou werken en met kabel , nu werkt er niks , de stekkers zijn beschadigd ( komt door de post )

volgens J,P W dit terwijl de braaksporen duidelijk te zien zijn.

Dus opgepast met deze grapjas .
Gebruikersavatar
Nicowico
Support
Berichten: 747
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 11:08

Re: C D wisselaar slechte zaak

Ongelezen bericht door Nicowico »

Ook al zou het gebrek tijdens transport zijn ontstaan; Als de CD speler onverzekerd verzonden is, dan blijft de verzender aansprakelijk voor de schade en niet de post. Ik zou dus mijn geld terug vragen.
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: C D wisselaar slechte zaak

Ongelezen bericht door RAH »

Als eerste, uit de openingspost blijkt niet heel duidelijk of er al met de verkoper contact is geweest en zo ja, wat daar de uitkomst van is. In dat geval is het niet chique om zoiets meteen in het openbaar te posten. Als er wel uitgebreid contact is geweest maar er geen oplossing is uitgekomen kan er natuurlijk altijd melding van gemaakt worden, enerzijds om alsnog eventueel tot een oplossing te komen, anderzijds om andere forum gebruikers te waarschuwen.

Wie aansprakelijk is bij schade en/of onverzekerde verzending ligt natuurlijk aan eventuele afspraken die gemaakt zijn. Het gekochte product heeft een bepaalde prijs, daar komen de verzendkosten bij. Als de koper niet extra wil betalen voor verzekerde verzending komt het risico mijns inziens bij de koper te liggen. Als iets echter goed is ingepakt is het nagenoeg onmogelijk om bij de verzending beschadigd te raken. En als dat wel gebeurd is het duidelijk aan het pakket te zien dat er onderweg iets is misgegaan.

Laat eens een foto zien met de schade die ontstaan zou zijn.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Gebruikersavatar
grislion66
Support
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 21:22
Locatie: zaanstad

Re: C D wisselaar slechte zaak

Ongelezen bericht door grislion66 »

RAH schreef:Als eerste, uit de openingspost blijkt niet heel duidelijk of er al met de verkoper contact is geweest en zo ja, wat daar de uitkomst van is. In dat geval is het niet chique om zoiets meteen in het openbaar te posten. Als er wel uitgebreid contact is geweest maar er geen oplossing is uitgekomen kan er natuurlijk altijd melding van gemaakt worden, enerzijds om alsnog eventueel tot een oplossing te komen, anderzijds om andere forum gebruikers te waarschuwen.

Wie aansprakelijk is bij schade en/of onverzekerde verzending ligt natuurlijk aan eventuele afspraken die gemaakt zijn. Het gekochte product heeft een bepaalde prijs, daar komen de verzendkosten bij. Als de koper niet extra wil betalen voor verzekerde verzending komt het risico mijns inziens bij de koper te liggen. Als iets echter goed is ingepakt is het nagenoeg onmogelijk om bij de verzending beschadigd te raken. En als dat wel gebeurd is het duidelijk aan het pakket te zien dat er onderweg iets is misgegaan.

Laat eens een foto zien met de schade die ontstaan zou zijn.
Duidelijker kun je het niet verwoorden!
Ford Capri 3.0S V6 strato silber 1984/87
205 GTI 1.6 gris graphite 1987/89
205 GTI 1.9 gris futura 1989/92
205 Gentry 1.9 vert sorrento 1992/94
306 XSI gris Quartz 1994/2015
406 coupe 2.0i gris thallium 2000/????
407 coupe 3.0i Féline gris aluminium 2015
admin
Beheerder
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 13 jun 2008, 03:11

Re: C D wisselaar slechte zaak

Ongelezen bericht door admin »

Ik zie nog niet direct aanleiding om te denken dat hier opzet in het spel is.

om te beginnen..
-Is het verzekerd verstuurd?
-Was het goed verpakt?
-was het post pakket beschadigd?
Gebruikersavatar
Nicowico
Support
Berichten: 747
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 11:08

Re: C D wisselaar slechte zaak

Ongelezen bericht door Nicowico »

RAH, lees de voorwaarden van tante Post er maar eens op na. Als koper/verkoper geen speciale afspraken maken dan is de verkoper aansprakelijk. Is het pakket verzekerd dan is uiteraard de Post aansprakelijk.
Ik heb zelf een shop en moedig kopers altijd aan om verzekerde verzending te nemen, dan heb je nooit gezeur. Doet de klant dit niet dan stel ik als voorwaarde dat de verzending geschied op risico van de koper. Dit om Paypal claims van zogenaamde "niet ontvangen goederen" te voorkomen.
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: C D wisselaar slechte zaak

Ongelezen bericht door RAH »

Het is leuk dat tante post voorwaarden heeft, maar daar heb ik als particuliere verkoper niets mee te maken. Als ik iets particulier verkoop, dan verkoop ik het product in de staat waarin deze bij verkoop verkeerd. Als de koper vervolgens verzoekt om het per post te versturen dan doe ik dat, maar alleen op uitdrukkelijk verzoek van de koper en daarmee eveneens op risico van de koper. Als het pakket onder weg beschadigd raakt is dat niet mijn probleem, ik pak de spullen echter wel dusdanig goed in dat het nagenoeg onmogelijk is om beschadigd te raken, tenzij het pakket in plaats van in de vrachtwagen onder een wals terecht komt.

Er zijn overigens meerdere pakket bezorgdiensten. Als ik iets per post moet opsturen en de koper wil het niet aangetekend/verzekerd of "what ever" hebben dan donder ik het pakje altijd op kantoor tussen de post, dan gaat het met de Falk Koerier mee. Die zullen het vervolgens weer wel weer bij tante post dumpen aangezien die zelf niet bij particulieren bezorgen. Voor wat betreft de voorwaarden van tante post kan ik me er wel wat bij voorstellen. Zij zullen geen gezeik met twee partijen willen, daarom zullen ze in de voorwaarden hebben opgenomen dat de verzender (niet verkoper, aangezien niet alles wat verstuurd wordt gekochte goederen zullen zijn) aansprakelijk is. Dat is tenslotte ook de opdrachtgever voor de dienst en dat is de persoon waarmee dus een overeenkomst is aangegaan, niet met de ontvanger.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Re: C D wisselaar slechte zaak

Ongelezen bericht door JPW »

Ik zal ook even de moeite nemen hier op te reageren, en dat zal gelijk de eerste en laatste keer zijn. Daarbij richt ik mij in het speciaal tot jou, Peter.

Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven in onze correspondentie heb ik het apparaat werkend getest nadat deze compleet los was van de rest van de auto. Ik ga dan ook altijd zorgvuldig om met mijn spullen, in het bijzonder mijn auto, en zodoende al helemaal andermans spullen. Bij ontvangst heb ik in eerste instantie niks gehoord over breuk en dergelijke. Nu het niet mogelijk blijkt het apparaat werkend te krijgen (door wat voor reden dan ook) ontvang ik ineens berichten dat ik de boel 'er niet zachtzinnig uit heb gehaald', en er beschadigingen zouden zijn en dat de stekkers kapot zijn.

Het feit dat ik door deze gang van zaken vervolgens voor 'grapjas', en min of meer voor leugenaar word uitgemaakt vind ik niet bepaald netjes en motiveert mij al helemaal niet om hier nog verder op in te gaan. De reden dat het apparaat niet functioneert hoeft niet per definitie bij mij te liggen. Kortom, het feit dat je zo zorgeloos omgaat met je beschuldigingen leidt er toe dat ik je niet heel veel verder wil helpen.

Overigens is het pakketje onverzekerd verstuurd, in een wijndoos met een forse lading kranten. Ik ga er eigenlijk altijd van uit dat de gevolgen voor de koper zijn. Ik spreek dit niet altijd af, maar ga hier van uit omdat de koper graag iets wil ontvangen en het daarmee diens verantwoordelijkheid is om zijn nieuwe bezit voldoende te dekken, de regels van de post daar gelaten. Voor handelaren en bedrijven zou ik dit anders aanpakken, maar zo vaak verkoop ik iets niet. Hier valt lang over te discussieren, maar dit is het standpunt wat ik inneem, en daar moet je het mee doen.
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
Gebruikersavatar
grislion66
Support
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 21:22
Locatie: zaanstad

Re: C D wisselaar slechte zaak

Ongelezen bericht door grislion66 »

[quote="JPW"]Ik zal ook even de moeite nemen hier op te reageren, en dat zal gelijk de eerste en laatste keer zijn. Daarbij richt ik mij in het speciaal tot jou, Peter.

Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven in onze correspondentie heb ik het apparaat werkend getest nadat deze compleet los was van de rest van de auto. Ik ga dan ook altijd zorgvuldig om met mijn spullen, in het bijzonder mijn auto, en zodoende al helemaal andermans spullen. Bij ontvangst heb ik in eerste instantie niks gehoord over breuk en dergelijke. Nu het niet mogelijk blijkt het apparaat werkend te krijgen (door wat voor reden dan ook) ontvang ik ineens berichten dat ik de boel 'er niet zachtzinnig uit heb gehaald', en er beschadigingen zouden zijn en dat de stekkers kapot zijn.

Het feit dat ik door deze gang van zaken vervolgens voor 'grapjas', en min of meer voor leugenaar word uitgemaakt vind ik niet bepaald netjes en motiveert mij al helemaal niet om hier nog verder op in te gaan. De reden dat het apparaat niet functioneert hoeft niet per definitie bij mij te liggen. Kortom, het feit dat je zo zorgeloos omgaat met je beschuldigingen leidt er toe dat ik je niet heel veel verder wil helpen.

Overigens is het pakketje onverzekerd verstuurd, in een wijndoos met een forse lading kranten. Ik ga er eigenlijk altijd van uit dat de gevolgen voor de koper zijn. Ik spreek dit niet altijd af, maar ga hier van uit omdat de koper graag iets wil ontvangen en het daarmee diens verantwoordelijkheid is om zijn nieuwe bezit voldoende te dekken, de regels van de post daar gelaten. Voor handelaren en bedrijven zou ik dit anders aanpakken, maar zo vaak verkoop ik iets niet. Hier valt lang over te discussieren, maar dit is het standpunt wat ik inneem, en daar moet je het mee doen.[/quote]

dank u Mr. Visser
Ford Capri 3.0S V6 strato silber 1984/87
205 GTI 1.6 gris graphite 1987/89
205 GTI 1.9 gris futura 1989/92
205 Gentry 1.9 vert sorrento 1992/94
306 XSI gris Quartz 1994/2015
406 coupe 2.0i gris thallium 2000/????
407 coupe 3.0i Féline gris aluminium 2015
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten