Links verkort weergeven (bijv. marktplaats links)

Klachten, suggesties of opmerkingen over (de werking van) dit forum. Post ze hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Smit
Berichten: 96
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 00:44
Locatie: Ridderkerk

Links verkort weergeven (bijv. marktplaats links)

Ongelezen bericht door Smit »

Zie titel, ik merk dat wanneer ik een link neerzet van bijv. marktplaats deze de hele layout verziekt.

Ik weet dat er (dezelfde soort) forums zijn waar die link verkort wordt weergegeven, misschien een ideetje?

voorbeeld:
http://auto.marktplaats.nl/peugeot/1770 ... ind=1&fs=1

EDIT: haha never mind, het werkt nu ineens wel ;) :lol:
admin
Beheerder
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 13 jun 2008, 03:11

Re: Links verkort weergeven (bijv. marktplaats links)

Ongelezen bericht door admin »

Smit schreef:Zie titel, ik merk dat wanneer ik een link neerzet van bijv. marktplaats deze de hele layout verziekt.

Ik weet dat er (dezelfde soort) forums zijn waar die link verkort wordt weergegeven, misschien een ideetje?

voorbeeld:
http://auto.marktplaats.nl/peugeot/1770 ... ind=1&fs=1

EDIT: haha never mind, het werkt nu ineens wel ;) :lol:
Super het werkt!
Ik had nog geen tijd gehad om het aan te passen, Maar ik ben blij dat er meerdere personen hier support kunnen geven ;)
Gebruikersavatar
Jori
Support
Berichten: 1390
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:48
Locatie: Zaanstad

Re: Links verkort weergeven (bijv. marktplaats links)

Ongelezen bericht door Jori »

Op marktplaats zelf kun je ook 'n verkorte link copieeren. Misschien is het handig om de functie "create link" het leven in te blazen. Daarmee typ je zelf een tekst (bv. marktplaatslink) wat je automatisch doorstuurt naar de website.

Afbeelding
406 coupe, 2.0 bouwjaar: 1998 motorcode: XU10J4R
Gebruikersavatar
Smit
Berichten: 96
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 00:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Links verkort weergeven (bijv. marktplaats links)

Ongelezen bericht door Smit »

MrSandman schreef:Op marktplaats zelf kun je ook 'n verkorte link copieeren. Misschien is het handig om de functie "create link" het leven in te blazen. Daarmee typ je zelf een tekst (bv. marktplaatslink) wat je automatisch doorstuurt naar de website.

[img]afbeelding1ae7.jpg[/img]
O, haha is me nog nooit opgevallen zeg :)
(ik zie dat je zelf een foto host via imageshack...wellicht een optie om de bijlagen te beperken tot een grootte van 100kb/200kb ?! ivm snel toenemende data
Gebruikersavatar
Jori
Support
Berichten: 1390
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:48
Locatie: Zaanstad

Re: Links verkort weergeven (bijv. marktplaats links)

Ongelezen bericht door Jori »

En hoe doe ik dat dan? :D
406 coupe, 2.0 bouwjaar: 1998 motorcode: XU10J4R
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Links verkort weergeven (bijv. marktplaats links)

Ongelezen bericht door RAH »

Je kunt ook html code gebruiken om een link onder een stuk tekst te krijgen. Zo dus. Dit is een lange link

Code: Selecteer alles

Je kunt ook html code gebruiken om een link onder een stuk tekst te krijgen. Zo dus. [url=http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-peugeot/177730956-aangeboden-15-inch-406-coupe  
-velgen.html?return=eJwtjNtuwyAMQP%2BlUvvWQNIbIYqm7E9Q8BoUAhaYrVvVf5%2FR9uRzjmwb3eqn03LIu
utuepfBpHkZFiLUQqwRITSbSSuhN4ZyE7wwheLRuk9IGYKIwUKy4CEcEcodIolZyWahzb89%2FNgebB4p7k9Tuz
%2B9Y2GQDJ5tOqtKHZOqzTqmWojnj0PG%2FGHzX0T6v9y4T6FskNxclx%2Bst75XfZXv%2BvVyadWZbf2qJq%
2BMMdff3QGxjHI3vH4BG1lKaA%3D%3D&df=1&fta=eNpNk0tu4zAMQO%2FiRdckRUkUhV6hVwiMOtMxxkmMOGk
zE%2BTuo09ieWMYDzTJR5O9it6X9Oiu52n33U9LFxdFAO1u0zu%2BDcv75aQY56tCnFBZ4kQqEIdR43TRf%2BM
cl1%2FDonG%2BpIjDrMfrYX8eP%2BN0Ux%2BChDj9VbYWheOfH2Vw8bSMSm%2FzfH2HXIy1m%2FuvfRfHVGd
Ro904pC56Naz3MSVdNGiHlj25YN0rrjALgJ4xM2rMiwTOzKzfSmqBQ2b8ZD6gQUMln20MTQg2M7cykMRLPv9iHjjN
iDKTFpclS76wxnkDr56hBRI4Lh8jNpgq21IFaQOBvCnQNAgGCQpcZSQEDr4Wsg16ClJs0DXIRFURfYPkUGrOVUiEU
vO1z9AgiqtGBBvokn2Bq5F4Ky6U5okaZCTxBZoGAQLVyGbk0Fmp0G4gGiMFNiPrnFAZHTUja4KH8sdJttC6Ghk2EJ
jrvjQj9l6wTMk0I%2Ba00sXd0BZCHYhpRmyMz7vwSMeUNvpymvth2U3749fl92sLMR3Z5%2FV83o3HYX%2FL9F
n%2B0N92%2BSTSFQx1RUi7%2FqeLH8%2FX73weoPfH4z8oJ%2B3V&fta_ind=10&fs=1#photo]Dit is een lange link[/url]
De link in het kader "code" heb ik telkens met een enter onderbroken omdat ander de layout van dit topic verziekt wordt.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
admin
Beheerder
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 13 jun 2008, 03:11

Re: Links verkort weergeven (bijv. marktplaats links)

Ongelezen bericht door admin »

Smit schreef:
MrSandman schreef:Op marktplaats zelf kun je ook 'n verkorte link copieeren. Misschien is het handig om de functie "create link" het leven in te blazen. Daarmee typ je zelf een tekst (bv. marktplaatslink) wat je automatisch doorstuurt naar de website.

[img]afbeelding1ae7.jpg[/img]
O, haha is me nog nooit opgevallen zeg :)
(ik zie dat je zelf een foto host via imageshack...wellicht een optie om de bijlagen te beperken tot een grootte van 100kb/200kb ?! ivm snel toenemende data
Via onze site kun je ook een bijlage toevoegen ipv deze onder te brengen bij imageshack.
Voordeel is dat de foto`s altijd op deze site blijven staan en nooit worden verwijderd.

dit kun je doen onder elk bericht wat je post..
>Bestandsnaam
Selecteer via bladeren het bestand en kies dan 'voeg het bestand toe'.
Daarna kun je het bestand toevoegen aan het bericht op de plaat waar je hem graag wilt hebben.
Gebruikersavatar
Smit
Berichten: 96
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 00:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Links verkort weergeven (bijv. marktplaats links)

Ongelezen bericht door Smit »

Admin schreef:
Smit schreef:
MrSandman schreef:Op marktplaats zelf kun je ook 'n verkorte link copieeren. Misschien is het handig om de functie "create link" het leven in te blazen. Daarmee typ je zelf een tekst (bv. marktplaatslink) wat je automatisch doorstuurt naar de website.

[img]afbeelding1ae7.jpg[/img]
O, haha is me nog nooit opgevallen zeg :)
(ik zie dat je zelf een foto host via imageshack...wellicht een optie om de bijlagen te beperken tot een grootte van 100kb/200kb ?! ivm snel toenemende data
Via onze site kun je ook een bijlage toevoegen ipv deze onder te brengen bij imageshack.
Voordeel is dat de foto`s altijd op deze site blijven staan en nooit worden verwijderd.

dit kun je doen onder elk bericht wat je post..
>Bestandsnaam
Selecteer via bladeren het bestand en kies dan 'voeg het bestand toe'.
Daarna kun je het bestand toevoegen aan het bericht op de plaat waar je hem graag wilt hebben.
Dat was ook mijn punt, wellicht dat de server (erg) traag kan worden als alle plaatjes erop staan? (zeker als er fotos worden geupload van 4 5 MB, wat nogal snel is wanneer iemand een foto van een digitale camera als origineel upload...Die paar GB zijn dan zo op).
Op veel forums hanteert men een max grootte van bijv. 100/200 kb en staat er een programmaatjes als "a smaller image" o.i.d. die men kan downloaden om zo snel foto's te verkleinen ;)
admin
Beheerder
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 13 jun 2008, 03:11

Re: Links verkort weergeven (bijv. marktplaats links)

Ongelezen bericht door admin »

Smit schreef: Dat was ook mijn punt, wellicht dat de server (erg) traag kan worden als alle plaatjes erop staan? (zeker als er fotos worden geupload van 4 5 MB, wat nogal snel is wanneer iemand een foto van een digitale camera als origineel upload...Die paar GB zijn dan zo op).
Op veel forums hanteert men een max grootte van bijv. 100/200 kb en staat er een programmaatjes als "a smaller image" o.i.d. die men kan downloaden om zo snel foto's te verkleinen ;)

Ik ga er achteraan.

Mvg
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten