Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Wegens ombouw naar 6 bak een 5 bak van een 2.2HDI.
Uiteraard gelijk dubbel massa vliegwiel vervangen en complete drukgroep. Was toch behoorlijke klus maar door vakantie geen tijdgebrek. Vliegwiel zat toch behoorlijke speling op maar dat mag ook wel na ruim 3 ton en iets meer koppel dan standaard. Gelijk een lekkage opgelost. Een of ander vaatje net boven de startmotor zat niet lekker meer op het blok, hierdoor zat O ring niet lekker meer en blies hij dus lekker aan de voorkant olie weg. Nu alles weer lekker schoon.
Nog 2 zaken die moeten gebeuren:
Wie weet hoe ik aan een pookknop kom met de mooie 6e versnelling erop. Is dit een origineel onderdeel van bijv 407? (Aangezien de bak van een C5 komt)
Heb na vervanging lichte trilling in stuur tussen 90 en hoger tot 130 en daar baal ik wel van aangezien de motor met nieuw vliegwiel weer als nieuw zou moeten lopen.
Zou tussenlager van rechter aandrijfas aan het overlijden zijn, moest hem lichtjes uit zijn ophanging slaan. Auto heeft nu 327000km gelopen.
Hoor het graag.
Groeten Renste
Uiteraard gelijk dubbel massa vliegwiel vervangen en complete drukgroep. Was toch behoorlijke klus maar door vakantie geen tijdgebrek. Vliegwiel zat toch behoorlijke speling op maar dat mag ook wel na ruim 3 ton en iets meer koppel dan standaard. Gelijk een lekkage opgelost. Een of ander vaatje net boven de startmotor zat niet lekker meer op het blok, hierdoor zat O ring niet lekker meer en blies hij dus lekker aan de voorkant olie weg. Nu alles weer lekker schoon.
Nog 2 zaken die moeten gebeuren:
Wie weet hoe ik aan een pookknop kom met de mooie 6e versnelling erop. Is dit een origineel onderdeel van bijv 407? (Aangezien de bak van een C5 komt)
Heb na vervanging lichte trilling in stuur tussen 90 en hoger tot 130 en daar baal ik wel van aangezien de motor met nieuw vliegwiel weer als nieuw zou moeten lopen.
Zou tussenlager van rechter aandrijfas aan het overlijden zijn, moest hem lichtjes uit zijn ophanging slaan. Auto heeft nu 327000km gelopen.
Hoor het graag.
Groeten Renste
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Pookknop kan Nicowico volgens mij wel vertellen hoe je daar aan moet komen. Die heeft er volgens mij ook een met een plaatje voor 6 versnellingen.
Wat die trilling betreft, heb je nu weer een dubbelmassa vliegwiel? Als je een massief vliegwiel hebt, zou het daar aan kunnen liggen. Tussenlager zou het wellicht ook kunnen zijn, hoe voelde die aan?
Wat die trilling betreft, heb je nu weer een dubbelmassa vliegwiel? Als je een massief vliegwiel hebt, zou het daar aan kunnen liggen. Tussenlager zou het wellicht ook kunnen zijn, hoe voelde die aan?
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
origineel dubbel massa vliegwiel, lager voelde op zich wel goed maar handel is wel los geweest en na 3 ton zou aandrijfas beste tijd wel gehad kunnen hebben, ga morgen eerst nog even banden laten checken, vindt auto toch erg gevoelig voor trillingen in stuur. wordt vervolgd.
Peugeot 406coupe 2.2HDI 2002 D9 full mux
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Ik heb mijn aandrijfassen bij 400.000 vervangen. Gewoon, omdat het kan, niet omdat er iets mis mee was. Nou ja, bij 1 as zweette er wat vet uit de hoes van het homokineet. Daar is een nieuwe klem op gezet en daarna was het zweetten afgelopen en is de as nog enkele duizenden kilometers gebruikt. De oude assen liggen nu nog in de kelderbox. Oud vliegwiel trouwens ook, maar daar zat behoorlijk speling op.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Origineel Peugeot zwart leer met aluminium knop, p/n. 2403 AH.
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Dank voor reactie.
Gr renste
Gr renste
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
En hou er rekening mee dat in de 6 bak 2,6 liter olie gaat, dus meer dan in de 5 bak.
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Ga ik nog gauw wat bijvullen, kon nergens vinden hoeveel het moest zijn, heb er zelf 2 liter van gemaakt maar blijkbaar dus nog veel te weinig. Bedankt voor tip.
Groeten renste
Groeten renste
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Dat was dan inderdaad een waardevolle tip van Nicowico. Rondrijden met een bak met te weinig olie is niet goed voor de tandwieltjes.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Bak bijgevuld en banden nogmaals laten checken, 2 maanden terug nieuwe michelins onder laten zetten maar zat al weer aardig onbalans is, tip van de dag, nieuwe banden moeten zich ook nog "zetten" dus niet onverstandig na een paar maanden te checken.
Auto rijdt met nieuw vliegwiel en gebalanceerde banden als nieuw.
Alleen vandaag weer melding turbodruk te hoog: heb ik vrij snel als ik vanuit 2 of 3 even snelle inhaalmanoeuvre maak.
Omdat hij toch wat olie doorlaat richting inlaatspruitstuk even met turbo's hoet gebeld. Revisie vanaf €150,- afhankelijk van wat er vernieuwd moet worden.
Als laatste dan nog vacuumcircuit testen, dan moet hij er voorlopig weer tegen kunnen.
Auto rijdt met nieuw vliegwiel en gebalanceerde banden als nieuw.
Alleen vandaag weer melding turbodruk te hoog: heb ik vrij snel als ik vanuit 2 of 3 even snelle inhaalmanoeuvre maak.
Omdat hij toch wat olie doorlaat richting inlaatspruitstuk even met turbo's hoet gebeld. Revisie vanaf €150,- afhankelijk van wat er vernieuwd moet worden.
Als laatste dan nog vacuumcircuit testen, dan moet hij er voorlopig weer tegen kunnen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten